  • 21. Data: 2005-08-08 19:25:45
    Temat: Re: wystawianie niepłacacego lokatora za drzwi
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns96AC874938EE6goomichskrzynkapl@127.0.0.1...
    > "PAweł" <p...@w...pl> naskrobał/a w

    > To znaczy, ze jesli ma się pojęcie, to jest obowiązek?
    > --

    Zgodnie z zasadami logiki formalnej NIE! (patrz podręcznik matematyki dla
    klasy I LO);)

  • 22. Data: 2005-08-08 19:33:39
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

    > Bla, bla. Chcesz konkretow, za ktore ktos odpowiada (teoretycznie) to
    > idz po platna porade. 100 zl kosztuje. Za kolejne 100 zl zaplacone w
    > innym miejscu bedziesz mogl sie przekonac czy udzielona poprzednio
    > porada jest taka sama jak ta udzielona pozniej (jest inna? a to pech).

    Udzielałes wcześniej rad, które sprzeczne sa z przepisami prawa i naraziłyby
    tego, kto potraktowałby je poważnie, na kłopoty i koszty.
    -Albo więc zupełnie nie masz pojęcia o prawie (więc nie powinieneś się
    wymądrzać na tej grupie), albo też masz pojecie (co sugerujesz) a więc z
    pełną swiadomościa chcesz nieznajomemu czytelnikowi zaszkodzić.
    Obie możliwości sa wysoce naganne.

    posiadania

    > Skoro sie na tym znasz to po co nas pytasz ? A skoro sie nie znasz to po
    > co sie wypowiadasz ?

    Znam się na prawie wystarczająco, aby czytajac przepisy miec konkretne
    wątpliwości dot. podawanych przeze mnie ustępów.
    Ty natomiast najwyraźniej nie jesteś w stanie nawet zrozumieć tych pytan;)

    > Sady maja normalna mentalnosc, a prasa jest wolna. Czyzby zapadl wyrok
    > inny niz oczekiwales?

    A skąd to przypuszczenie?

  • 23. Data: 2005-08-08 21:16:21
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiadomości news:dd7134$3q8$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ludzi,
    > 344
    > stan
    > jakos
    > tak,
    >
    > .Twoja wypowiedź jednak omija moją wątpliwość i sprowadza się do
    > stwierdzenia, nie, bo nie;)
    > Zachęcam do uzasadnienia tych Twoich kategorycznych twierdzeń.

    > Czy nie zauważyłeś, że ja jednak ZNAM zgodne z prawem postepowanie, a mam
    > pytanie dot. konsekwencji i interpretacji w określonych warunkach

    Z wielką przyjemnością nawiążę z tobą dyskusję gdyż jak zuważyłem nie są
    obce ci zagadnienia prawne .
    Otóż jak wcześnikej stwierdziłem, że .....'przytaczcane art
    nie mają.............ponieważ dotyczą odmennych niejako zdarzeń prawnych i
    faktcznych

    Podstawą nie jedyną powyższej negacji jest art 336 Kc- -bowiem należy
    rozważyć czy ów dziki / a może nie -otym w dalszej części/ lokator spełnia
    dyspozycje zawarte w tymże art. Jeśli tak to może skorzystać z ochrony
    posesoryjnej. Moim zdaniem nie spełnia wymogów tegoż art. i nie może
    kozystać z z powyższej ochrony. posesoryjnej.
    Mógłby ale w nieco innym stanie faktycznym, gdyby włąściciel mieszkania
    nie podejmował żadnych czynności prawnych w stos. do tego lokatora prze
    pewien okres, czyli zaakceptował jego obecność w sposób dorozumiany
    Jest to niezmiernie istotne gdyż godząc sie na stan faktyczny pozwolił
    niejako na wejście w posiadanie owemu lokatorowi i wówczas byłoby w pełni
    uzasadnione korzystanie z ochrony posesoryjnej przez tegoż lokatora. Tak
    nie jest, gdyż jak wiemy jest wyrok eksmisyjny , a więc czynności prawne
    p-ko lokatorowi właściciel podjął wcześniej
    Nadto , posiadanie nie jest w żadnym wypadku prawem podmiotowym a jedynie
    określonym stanem faktycznym
    Gdyby nawet ow lokator wystąpił do sądu o ochronę posiadania / oczywiście
    po zmuszeniu go do opuszczenia lokalu/ to itak by nic nie wskórał gdyż
    cytuję " W świetle art 344 & 1 zdanie drugie k.c. stan prawny może mieć
    wpływ na skuteczność roszczenia posesoryjnego tylko wtedy , gdy stan ten
    został stwierdzony w prawomocnym orzeczeniu sądu lub innego organu
    państwowego, w którego zakres kompetencji wchodzi ustalenie prawa własności
    lub innego prawa do przedmiotu procesu posesoryjnego"-Uchwała SN
    OSNG69/5/92.

    Stosownie do do dyspozycji art. 344 & 1 k.c. roszczenie posiadacza o
    przywrócenie stanu poprzedniego i o zaniechanie naruszeń zależne jest od
    zgodności posiadania ze stanem prawnym w takim wypadku, gdy po samowolnym
    nmaruszeniu posiadania sąd lub inny powołany do rozpopznania spraw tego
    rodzaju organ państwowy prawomocnym orzeczeniem stwierdził, że stan p o s
    i a d a n i a powsstały na skutek naruszenia jest zgodny ze stanem
    prawnym
    Generalnie , przedmiotowa sprawę zamyka wyrok eksmisyjny
    Orzecznictwo w tym temacie jest obszerne z literaturą -gorzej.
    Jest to dalece posunięty skrót telegraficzny , gdyż jest to temat rozległy
    i można go uzasadniać z innego punku widzenia -chociażby zasady wspłzycia
    społecznego itd.itd
    Poglądy na ten temat mogą się różnić bowiem jak wiemy ,
    w kręgu prawniczym były są i będa odmienne opinie i zdania na ten sam temat
    i każda będzie miała swoje uzasadnienie .

    Pozdrowienia KK

  • 24. Data: 2005-08-09 07:12:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    PAweł napisał(a):

    > Obie możliwości sa wysoce naganne.

    Ale praktyczne zyciowo. Zycie to nie bajka.

    > Znam się na prawie wystarczająco, aby czytajac przepisy miec konkretne
    > wątpliwości dot. podawanych przeze mnie ustępów.

    Slyszalesz o czyms takim jak komentarz do konkretnych przepisow? Pewnie
    nie bo i twoja wiedza ogranicza sie suchego czytania KC (czyli jest
    bliska zera). Tam znajdziesz odpowiedzi na swoje watpliwosci.
    Ewentualnie poczytaj orzecznictwo SN.

    > A skąd to przypuszczenie?

    Bu tutaj byly juz dziesiatki osob, ktorym "socjalistyczne sady" albo
    "przekupieni sedziowie" wydali razaco niesprawiedliwe wyroki (czytaj -
    nie takie jak by chcieli).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 25. Data: 2005-08-09 09:56:02
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

> [...]
    > nie bo i twoja wiedza ogranicza sie suchego czytania KC (czyli jest
    > bliska zera). Tam znajdziesz odpowiedzi na swoje watpliwosci.

    Zadałem konkretne pytanie.
    Jeśli znasz konkretna odpowiedź podaj ją, lub tez skieruj do źródła.
    Tymczasem to, co wczesniej napisałes sprowadza się do stwierdzenia, ze ktos
    już musiał wczesniej gdzies o to pytac i jak będziesz szukac, to gdzies na
    te pytania znajdziesz odpowiedź;)
    Zapewne jest to prawda,(jak i w 99,999% omawianych tu przypadków) ale taka
    wypowiedx mało raczej posuwa sprawe do przodu;)

  • 26. Data: 2005-08-09 23:18:14
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> napisał w
    wiadomości news:dd8i4j$p3l$1@nemesis.news.tpi.pl...

    (...)

> [...]
    > posesoryjnej. Moim zdaniem nie spełnia wymogów tegoż art. i nie może
    > kozystać z z powyższej ochrony. posesoryjnej.
    (..)

    Dziękuję za wyczerpujący i ciekawy wykład.
    O ile go dobrze zrozumiałem, to w opisywanej sytuacji (właściciel, mając juz
    wyrok eksmisyjny na swojego lokatora "wystawia" go sam za drzwi) to wówczas,
    w przypadku pozwu lokatora o przywrócenie stanu posiadania sąd, uznając
    zapewne za naganny, bo niezgodny z przepisami prawa, sposób działania
    właściciela oddali jednak roszczenie lokatora.
    Pomijam tu "drobne" szczegóły, jak np. ewentualny pozew lokatora o rzekoma
    kradzież przy okazji jego rzeczy, naruszenie jego nietykalności i podobne
    kwiatki, często w takich sytuacjach wypływające.
    Pozdr