  • 1. Data: 2005-08-07 19:31:22
    Temat: Czy należy się zasiłek?
    Od: "Latinka" <....@i...pl>

    Witajcie,
    Bardzo prosze o poradę w następującym temacie: koleżanka sama wychowuje 14
    letniego syna (ojciec ma ograniczne prawa rodzicielskie ze wzgl. na chorobę
    psychiczną), który sprawia jej kłopoty i zostanie umieszczony w ośrodku
    wychowawczym jakieś 300 km od miejsca zamieszkania. Do tej pory dostawała na
    syna zasiłek rodzinny czy pielegnacyjny - nie wiem jak sie to fachowo
    azywa - w kwocie ok. 150 zł. I wyobraźcie sobie, dowiedziała się, że nie
    dość na tym, że musi płacić za ten ośrodek, to jeszcze ten zasiłek zostanie
    jej zabrany...Podobno od września jakiś nowy przepis o tym mowi, sama ma II
    grupę inw., w zakładzie pracy chronionej zarabia 600 zł. Prosze Was
    popatrzcie w przepisy, czy tak rzeczywiście jest, może ona sie przesłyszała,
    nie wierze, zeby polskie prawo było aż tak bezlitosne wobec takich ludzi.
    Może istnieje chociaż szansa, żeby nie zabierali jej całego zasiłku, tylko
    np zostawili jej kwotę która wystarcza na ten ośrodek.
    Pozdrawiam
    Beata

  • 2. Data: 2005-08-07 19:50:29
    Temat: Re: Czy należy się zasiłek?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Latinka" <....@i...pl> napisał:

    > i zostanie umieszczony w ośrodku wychowawczym
    Kto, syn czy ojciec ?

    > Do tej pory dostawała na syna zasiłek rodzinny czy pielegnacyjny
    >- nie wiem jak sie to fachowo azywa - w kwocie ok. 150 zł.
    Ale to ważne ! Musisz wiedzieć konkretnie o co pytasz, bo jak ci można
    odpowiedzieć ? Może chodzi o zupełnie coś innego, a mianowicie o
    zaliczkę alimentacyjną ?

    >Może istnieje chociaż szansa, żeby nie zabierali jej całego zasiłku,
    Raczej nie chodzi 'o zabranie', ale o możliwosci przyznania kolejnego

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-08-07 20:02:26
    Od: "Latinka" <....@i...pl>

    > Kto, syn czy ojciec ?

    Dziwnie pytasz... przeciez wynika z szyku zdania że syn

    > Ale to ważne ! Musisz wiedzieć konkretnie o co pytasz, bo jak ci można
    > odpowiedzieć ? Może chodzi o zupełnie coś innego, a mianowicie o
    > zaliczkę alimentacyjną ?

    Zasiłek pielęgnacyjny

    > Raczej nie chodzi 'o zabranie', ale o możliwosci przyznania kolejnego

    No wątpię... nie mowili nic o nowym zasiłku, ale może... kto wie:)

  • 4. Data: 2005-08-08 06:52:20
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Latinka" <....@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Może istnieje chociaż szansa, żeby nie zabierali jej całego zasiłku, tylko
    > np zostawili jej kwotę która wystarcza na ten ośrodek.

    Powyższy problem reguluje Ustawa z dnia 28 lstopada 2003 - USTAWA O
    ŚWIADCZENIACH RODZINNYCH - Dz,U. 228/03 poz,2255
    Należy podkreślić iż od września br. zasiłki przechodzą do GMININY I TAM
    NALEŻYT ZGŁASZAĆ SIĘ Z PYTANIAMI.
    O tym czy ta osoba będzie miała zasiłek czy też nie, zależy od dochodu
    prz.yp. na osobę bądż na członka rodziny
    Nie znając szczegółów nie jestem w stanie dać autorytatywną odpowiedż .
    Stąd radzę udać sie do najbliższego wydziału opieki społ UG I tam
    mozasięgnąć informacji bądz przeczytać przedmiotową ustawę
    Sądzę że nie będzie aż tak żle , gdyż przedmiotowa ustawa nie zmyka drogi
    do otrzymania pomocy w opisanych sytuacjach
    Zyczę powodzenia
    KK

  • 5. Data: 2005-08-08 08:12:54
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Mon, 8 Aug 2005 08:52:20 +0200, Kazimierz Kotowicz napisał(a):

    > O tym czy ta osoba będzie miała zasiłek czy też nie, zależy od dochodu
    > prz.yp. na osobę bądż na członka rodziny

    Nie tylko... Podstawowa sprawa to chyba stwierdzenie faktu, że dziecko
    pozostaje na utrzymaniu danej osoby.

    I tutaj dlatego chyba nie będzie zasiłku pielęgnacynego ani rodzinnego, bo
    dzieciak będzie przebywał w ośrodku, który zapewnia zamieszkanie i
    wyżywienie. I w sumie to ma sens - dlaczego zasiłek ma otrzymywać osoba,
    która praktycznie nie zajmuje się dzieckiem?

    3mcie się.

    Ps. Wiem, wiem, jeśli rodzic jest ok, to w sytuacji przebywania dziecka
    poza miejscem zamieszkania może miesięcznie ponosić jeszcze większe koszty
    niż gdy dzieciak jest na miejscu. No, ale takie są przepisy...

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2005-08-08 15:19:48
    Od: "Latinka" <....@i...pl>

> [...]
    > wyżywienie. I w sumie to ma sens - dlaczego zasiłek ma otrzymywać osoba,
    > która praktycznie nie zajmuje się dzieckiem?

    Aaaa no masz racje...poza zamieszkaniem i wyzywieniem dziecku nic nie
    trzeba, nie trzeba mu np kupować ciuchów - sorki małe niedopatrzenie:)..., a
    niech sobie chodzi rok w jednych spodniach:)

    A poza jedno wyklucza drugie - jesli zabieraja ten zasiłek, to jakim prawem
    każą płacić za ośrodek, skoro już raz zabrali to dlaczego zabieraja drugi
    raz?

  • 7. Data: 2005-08-08 16:01:01
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Latinka" <....@i...pl> napisał:

    > jesli zabieraja ten zasiłek,
    Upierasz sie, że ktoś cos "zabiera" ! Świadczenie jest przyznane na
    pewien okres. Po jego upływie należy się ponownie o nie ubiegać.
    I wcale nie jest powiedziane, że się go otrzyma.

    >to jakim prawem każą płacić za ośrodek,
    A kto ma za niego zapłacić ? Ja ? A może ty ?

    >skoro już raz zabrali to dlaczego zabieraja drugi raz?
    Skoro coś już raz zabrano, to nie ma co zabierać, bo tego nie ma.

    Artur Golański