  • 1. Data: 2005-08-07 13:19:57
    Temat: Działalność gospodarcza a sprzedaż na Allegro
    Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl>

    Prowadzę firmę komputerową zajmującą się m.in. sprzedażą podzespołów
    komputerowych.
    Czy mogę sprzedawać np. puste tusze, przeczytane czasopisma itp. na allegro
    ?
    Czy powinienem jakoś odnotowywać ta sprzedaż i odprowadzać podatki ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2005-08-07 13:47:22
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    > Napisz konkretniej co chcesz zrobić. Jeśli chcesz wiedzieć ogólniej, to
    > polecam archiwa grupy np. po haśle "prawo autorskie"

    zastanwaiam się nad stworzeniem systemu, który wyszukuje najniższe ceny,
    podobnym do takich jak: www.pricewatch.com, www.bizrate.com i www.burak.pl. Czy
    takie pozyskiwanie cen, przetwarzanie ich i wykorzystywanie jest legalne?

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2005-08-07 17:37:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Tak.

    Jezeli bedzie sprzedawal osobiscie np. stare czasopisma (sprzed ponad pol
    roku, nie nabyte w celu dalszej odsprzedazy i ponizej 1000 zl) to z jakiej
    racji ma odnotowywac i placic podatki?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-08-08 07:05:32
    Od: Schwester <j...@c...com>

    SDD napisał(a):
> [...]
    > roku, nie nabyte w celu dalszej odsprzedazy i ponizej 1000 zl) to z jakiej

    Z tego co wiem, to trzeba płacić podatek od czynności cywilno prawnych
    przy kwotach przekraczających 1000zł. Dodatkowo - jeśli sprzeajemy towar
    zakupiony wcześniej niż pół roku temu to jest to traktowane jako
    działalność gospodarcza, którą trzeba zarejestrować i płacić za nią podatki.

    Ale co w przypaku jeśli kupię kartridż lub toner o drukarki, zużyję go w
    parę ni i sprzedam jako pusty?

    --
    ____ _ _

  • 5. Data: 2005-08-08 14:54:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Schwester <j...@c...com> napisał:

    > Dodatkowo - jeśli sprzeajemy towar zakupiony wcześniej niż pół roku
    >temu to jest to traktowane jako działalność gospodarcza,
    Wątpię. Jednorazowo możesz sprzedać i zapłacić inny (wyzszy) podatek i
    nie jest to dz.g.

    Artur Golański