  • 1. Data: 2009-09-03 10:03:20
    Temat: wynajem lokalu uzytkowego - wypowiedzenie
    Od: "topi" <t...@g...pl>

    Dzien dobry,

    Pomijam na wstepie fakt, ze podpisalem dosc niekorzystna dla mnie umowe
    najmu pewnego lokalu. Dodatkowo wlasciciel zaczyna "utrudniac mi zycie", ja
    zapewne w jego mniemaniu utrudniam mu. Tak czy siak pewnie otrzymam 3
    miesieczne wypowiedzenie.

    Jak takie wypowiedzenie z jego strony powinno wygladac?

    Ma to byc wydrukowany dokument w dwoch kopiach, maja byc jakies podpisy, moj
    i jego? W umowie jest napisane, ze musi byc zachowana forma pisemn.
    Moge takiego wypowiedzenia niezaakcpetowac czy tez moge powiedziec, ze
    prosze o dostarczenie poczta etc?
    Chcialbym aby okres wypowiedzenia ciut sie wydluzyl, tak aby moc najmowac
    lokal do sylwestra.

    Kolejna sprawa to wypowiedzenie przez wynajmujacego w trybie natychmiastowym
    ze wskazaniem terminu przez wynajmujacego. Jest jakis minimalny czas
    okreslony ustawowo? Czy jak wynajmujacy mi powie, ze jutro mam "zawinac
    manatki" to tak musi byc? Ja np. mam wyposazenie calego lokalu i w dzien nie
    zorganizuje transportu.

    Pozdrawiam,
    Oskar

  • 2. Data: 2009-09-03 11:49:49
    Temat: Re: wynajem lokalu uzytkowego - wypowiedzenie
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 3 Wrz, 12:03, "topi" <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > miesieczne wypowiedzenie.
    >
    > Jak takie wypowiedzenie z jego strony powinno wygladac?

    art 77 par 2
    Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, jej rozwiązanie za
    zgodą
    obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie
    powinno
    być stwierdzone pismem.

    > Ma to byc wydrukowany dokument w dwoch kopiach, maja byc jakies podpisy, moj
    > i jego?

    On się powinien zatroszczyć o to, żeby mieć dowód na piśmie

    > W umowie jest napisane, ze musi byc zachowana forma pisemn.
    > Moge takiego wypowiedzenia niezaakcpetowac czy tez moge powiedziec, ze
    > prosze o dostarczenie poczta etc?

    Nie bardzo. Może cię co najwyżej "nie być w domu" ale jeśli cię
    dopadnie choćby na mieście i będzie mial świadków że próbował ci
    wręczyć, to po tobie.

    > Chcialbym aby okres wypowiedzenia ciut sie wydluzyl, tak aby moc najmowac
    > lokal do sylwestra.

    Każdy by chciał.

    > Kolejna sprawa to wypowiedzenie przez wynajmujacego w trybie natychmiastowym
    > ze wskazaniem terminu przez wynajmujacego. Jest jakis minimalny czas
    > okreslony ustawowo?

    Art. 688.
    Jeżeli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a czynsz jest
    płatny miesięcznie,
    najem można wypowiedzieć najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec
    miesiąca
    kalendarzowego.

    Z czego by wynikało, że już teraz masz pewny najem do 2 stycznia (ze
    względu na to, że masz obowiazek zwrocic lokal po zakonczeniu okresu
    najmu, a to wypada na 1. stycznia, a KC mówi:)

    Art. 115.
    Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany
    ustawowo
    za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    Czy jak wynajmujacy mi powie, ze jutro mam "zawinac
    > manatki" to tak musi byc? Ja np. mam wyposazenie calego lokalu i w dzien nie
    > zorganizuje transportu.

    Nie może (chyba że łamiesz umowę w jakiś sposób, przeczytaj sobie KC
    "najem lokalu").

  • 3. Data: 2009-09-03 12:21:45
    Od: "topi" <t...@g...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    On 3 Wrz, 12:03, "topi" <t...@g...pl> wrote:

> [...]
    >zgodą
    >obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie

    Ok. Czy moge np. odstapic od wypowiedzenia? Pytam tak hipotetycnznie,
    powiedzmy napisze w tym wypowiedzenie jakies "dziwne rzeczy", a ja powiem,
    ze chcilbym to skonsultowac z radca prawnym? Nie chodzi juz o przedluzneie
    tego wypowiedzenia tylko o sam fakt sprawdzenia co tam jest zawarte - ale
    podejrzewam, ze raczej nic nie bedzie takiego.

    >On się powinien zatroszczyć o to, żeby mieć dowód na piśmie
    Ok, zobaczymy :)

    >Nie bardzo. Może cię co najwyżej "nie być w domu" ale jeśli cię
    >dopadnie choćby na mieście i będzie mial świadków że próbował ci
    >wręczyć, to po tobie.
    Ok, rozumiem.

    >Każdy by chciał.
    :)

> [...]

    >ustawowo
    >za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    W umowie jest napisane:
    "PKT. 1 Umowa zostala zawarta na czas nieokreslony."
    "PKT. 2 Umowa najmu moze byc rozwiazana przez kazda ze stron w formie
    pisemnej z trzymiesiecznym terminem wypowiedzenia"

    Czyli jak przypadnie wypowiedzenie, np. na 10 wrzesnia, to czy wypowiedzenie
    jest do 10 grudnia czy do konca grudnia? Bo tego nie rozumiem.

    > Czy jak wynajmujacy mi powie, ze jutro mam "zawinac

    >Nie może (chyba że łamiesz umowę w jakiś sposób, przeczytaj sobie KC
    >"najem lokalu").

    Nie lamie, przynajmniej tak mi sie zdaje :)

    Ogolnie dziekuje za pomoc :)

    Jesze jedna sprawa - teraz place "de reki". Czy moge "przymusic" aby najemca
    podal mi konto bankowe na ktore mam wplacac pieniadze? Teraz wolalbym taka
    forme platnosci, a w umowie nie ma o tym wzmianki.

  • 4. Data: 2009-09-03 12:47:09
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 3 Wrz, 14:21, "topi" <t...@g...pl> wrote:

> [...]
    > tego wypowiedzenia tylko o sam fakt sprawdzenia co tam jest zawarte - ale
    > podejrzewam, ze raczej nic nie bedzie takiego.

    Piszesz "kwituję odbiór + podpis i data" i jeśli będa dziwne rzeczy to
    i tak będzie nieważne. Ty tylko pokwitowałeś odbiór. Wypowiedzenie to
    czynność prawna jednostronna.

> [...]
    >
    > Czyli jak przypadnie wypowiedzenie, np. na 10 wrzesnia, to czy wypowiedzenie
    > jest do 10 grudnia czy do konca grudnia? Bo tego nie rozumiem.

    Według doktryny art. 688 jest bezwzględnie obowiazujacy, niezaleznie
    od tego co masz w umowie, wiec musi byc "na koniec miesiaca".

    > Jesze jedna sprawa - teraz place "de reki". Czy moge "przymusic" aby najemca
    > podal mi konto bankowe na ktore mam wplacac pieniadze? Teraz wolalbym taka
    > forme platnosci, a w umowie nie ma o tym wzmianki.

    Nie mozesz. Rozumiem ze pokwitowania bierzesz?

  • 5. Data: 2009-09-03 12:58:38
    Od: "topi" <t...@g...pl>

    >Piszesz "kwituję odbiór + podpis i data" i jeśli będa dziwne rzeczy to
    >i tak będzie nieważne. Ty tylko pokwitowałeś odbiór. Wypowiedzenie to
    >czynność prawna jednostronna.

    Aha. OK. Podejrzewam, ze dzisiaj bedzie sie dzialo ;]

    >Według doktryny art. 688 jest bezwzględnie obowiazujacy, niezaleznie
    >od tego co masz w umowie, wiec musi byc "na koniec miesiaca".

    Aha. OK. Czyli koniec miesiaca...

    >Nie mozesz. Rozumiem ze pokwitowania bierzesz?

    Jest faktura.

    Raz jeszcze dziekuje za pomoc...

  • 6. Data: 2009-09-03 13:05:32
    Od: "topi" <t...@g...pl>

    Użytkownik "topi" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Aha. OK. Podejrzewam, ze dzisiaj bedzie sie dzialo ;]

    > Aha. OK. Czyli koniec miesiaca...

    > Jest faktura.
    >
    > Raz jeszcze dziekuje za pomoc...

    ---------------

    A jak sie jeszcze ma wypowiedzenie umowy w trybie natychmiastowym bo tego
    nie ogarnelem?

  • 7. Data: 2009-09-03 13:11:03
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    topi <t...@g...pl> napisał(a):

    > Jest faktura.

    Ale faktura to dowód sprzedaży, a nie zapłaty. Masz na każdej adnotację
    "zapłacono gotówką" z choćby parafką kontrahenta?

    GK

  • 8. Data: 2009-09-03 13:13:57
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    topi <t...@g...pl> napisał(a):

    > A jak sie jeszcze ma wypowiedzenie umowy w trybie natychmiastowym bo tego
    > nie ogarnelem?

    1. Tnij cytaty!
    2. O co Ci chodzi, o przyczyny uzasadniające wypowiedzenie umowy bez
    zachowania okresu wypowiedzenia?

    GK

  • 9. Data: 2009-09-04 05:46:24
    Od: "topi" <t...@g...pl>

    > 2. O co Ci chodzi, o przyczyny uzasadniające wypowiedzenie umowy bez
    > zachowania okresu wypowiedzenia?
    >
    > GK

    Chodzi mi o wypowiedzenie z terminem natychmiastowym. Tak mi grozono ale
    jest to tylko w momencie nie zaplacenia faktury za miesiac - tak stanowi
    umowa. Ale jezeli nie otrzymam faktury do zaplaty to co? Np. platnosc do 10
    i do 10 nie dostane faktury i jej nie zaplace to 11 moge dostac juz
    wypowiedzenie z terminem natychmiastowym? Czy jak nie dostane faktury to i
    tak musze isc i wplacic na konto albo dostarczyc samemu pieniadze?

  • 10. Data: 2009-09-04 05:49:08
    Od: "topi" <t...@g...pl>

    > Ale faktura to dowód sprzedaży, a nie zapłaty. Masz na każdej adnotację
    > "zapłacono gotówką" z choćby parafką kontrahenta?
    >
    > GK

    Tak, jest. Zwlaszcza, ze wszyst kontrolowal ksiegowy, ktory nigdy sie do
    tych faktur nie przyczepil.
    No ale jakby nie bylo to co - chyba wlasciciel (wynajmujacy mi lokal) musial
    sie "spowiadac" przed urzedami, placic podatki od wynajmu etc.