    From: przypadek <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem lokalu uzytkowego - wypowiedzenie
    Date: Thu, 3 Sep 2009 05:47:09 -0700 (PDT)

    On 3 Wrz, 14:21, "topi" <t...@g...pl> wrote:

    > Ok. Czy moge np. odstapic od wypowiedzenia? Pytam tak hipotetycnznie,
    > powiedzmy napisze w tym wypowiedzenie jakies "dziwne rzeczy", a ja powiem,
    > ze chcilbym to skonsultowac z radca prawnym? Nie chodzi juz o przedluzneie
    > tego wypowiedzenia tylko o sam fakt sprawdzenia co tam jest zawarte - ale
    > podejrzewam, ze raczej nic nie bedzie takiego.

    Piszesz "kwituję odbiór + podpis i data" i jeśli będa dziwne rzeczy to
    i tak będzie nieważne. Ty tylko pokwitowałeś odbiór. Wypowiedzenie to
    czynność prawna jednostronna.

    > W umowie jest napisane:
    > "PKT. 1 Umowa zostala zawarta na czas nieokreslony."
    > "PKT. 2 Umowa najmu moze byc rozwiazana przez kazda ze stron w formie
    > pisemnej z trzymiesiecznym terminem wypowiedzenia"
    >
    > Czyli jak przypadnie wypowiedzenie, np. na 10 wrzesnia, to czy wypowiedzenie
    > jest do 10 grudnia czy do konca grudnia? Bo tego nie rozumiem.

    Według doktryny art. 688 jest bezwzględnie obowiazujacy, niezaleznie
    od tego co masz w umowie, wiec musi byc "na koniec miesiaca".

    > Jesze jedna sprawa - teraz place "de reki". Czy moge "przymusic" aby najemca
    > podal mi konto bankowe na ktore mam wplacac pieniadze? Teraz wolalbym taka
    > forme platnosci, a w umowie nie ma o tym wzmianki.

    Nie mozesz. Rozumiem ze pokwitowania bierzesz?