    From: "topi" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem lokalu uzytkowego - wypowiedzenie
    Date: Thu, 3 Sep 2009 14:21:45 +0200

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:0eb1f317-84e2-4925-9b61-fd102225cea5@g19g2000yq
    o.googlegroups.com...
    On 3 Wrz, 12:03, "topi" <t...@g...pl> wrote:

    >art 77 par 2
    >Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, jej rozwiązanie za
    >zgodą
    >obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie
    >powinno
    >być stwierdzone pismem.

    Ok. Czy moge np. odstapic od wypowiedzenia? Pytam tak hipotetycnznie,
    powiedzmy napisze w tym wypowiedzenie jakies "dziwne rzeczy", a ja powiem,
    ze chcilbym to skonsultowac z radca prawnym? Nie chodzi juz o przedluzneie
    tego wypowiedzenia tylko o sam fakt sprawdzenia co tam jest zawarte - ale
    podejrzewam, ze raczej nic nie bedzie takiego.

    >On się powinien zatroszczyć o to, żeby mieć dowód na piśmie
    Ok, zobaczymy :)

    >Nie bardzo. Może cię co najwyżej "nie być w domu" ale jeśli cię
    >dopadnie choćby na mieście i będzie mial świadków że próbował ci
    >wręczyć, to po tobie.
    Ok, rozumiem.

    >Każdy by chciał.
    :)

> [...]
    >płatny miesięcznie,
    >najem można wypowiedzieć najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec
    >miesiąca
    >kalendarzowego.

    >Z czego by wynikało, że już teraz masz pewny najem do 2 stycznia (ze
    >względu na to, że masz obowiazek zwrocic lokal po zakonczeniu okresu
    >najmu, a to wypada na 1. stycznia, a KC mówi:)

    >Art. 115.
    >Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany
    >ustawowo
    >za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    W umowie jest napisane:
    "PKT. 1 Umowa zostala zawarta na czas nieokreslony."
    "PKT. 2 Umowa najmu moze byc rozwiazana przez kazda ze stron w formie
    pisemnej z trzymiesiecznym terminem wypowiedzenia"

    Czyli jak przypadnie wypowiedzenie, np. na 10 wrzesnia, to czy wypowiedzenie
    jest do 10 grudnia czy do konca grudnia? Bo tego nie rozumiem.

    > Czy jak wynajmujacy mi powie, ze jutro mam "zawinac

    >Nie może (chyba że łamiesz umowę w jakiś sposób, przeczytaj sobie KC
    >"najem lokalu").

    Nie lamie, przynajmniej tak mi sie zdaje :)

    Ogolnie dziekuje za pomoc :)

    Jesze jedna sprawa - teraz place "de reki". Czy moge "przymusic" aby najemca
    podal mi konto bankowe na ktore mam wplacac pieniadze? Teraz wolalbym taka
    forme platnosci, a w umowie nie ma o tym wzmianki.