  • Data: 2011-03-20 11:00:13
    Temat: wyłączenie z AC - terroryzm
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ciekawe wyłączenie znalazłem na OWU AC w Benefii:

    (ubezpieczeniem nie są objęte szkody)
    "powstałe w związku z aktami terroru rozumianymi jako wszelkiego rodzaju
    działania z użyciem siły, przemocy lub groźby uzycia przemocy przez
    osobę lub grupę osób działających samodzielnie lub na rzecz bądź z
    ramienia jakiejkolwiek organizacji bądź rządu w celach politycznych,
    ekonomicznych, religijnych, ideologicznych lub podobnych włączając
    zamiar wywarcia wpływu na rząd bądź zastraszania społeczeństwa lub
    jakiejkolwiek jego części".

    Rozbierając logicznie to zdanie, rozumiem je tak:

    ubezpieczeniem nie są objęte szkody powstałe w związku z aktami terroru,
    czyli powstałe w związku:

    1) działań z użyciem:
    a)siły lub b) przemocy lub c) groźby użycia przemocy

    2) działającym jest:
    a)osoba lub grupa osób
    b)działający
    b.i)samodzielnie lub b.ii)na rzecz/z ramienia organizacji
    lub b.iii)na rzecz/z ramienia rządu

    3)w celach:
    a)politycznych lub b)ekonomicznych
    lub c)religijnych lub d)idelogicznych
    lub e) podobnych lub d) wywarcia wpływu na rząd bądź zastraszania
    społeczeństwa lub jakiejkolwiek jego części

    Jeżeli dobrze rozebrałem to zdanie, wychodzi mi że jeżeli złodziej da mi
    w łeb i odjedzie samochodem, ewentualnie się do niego włamie, to wtedy
    dla Benefii jest to akt terroru, bo jest to 1.a) działanie z użyciem
    siły (ewentualnie 1.b) działanie z użyciem przemocy), działającym jest
    2.a) osoba i 2.b.i) działa samodzielnie, zdecydowanie w celach 3.b)
    ekonomicznych.

    Czy coś źle rozumiem, czy też całkiem sporo można podczepić pod tak
    rozumiany terroryzm i ubezpieczenie można sobie w d... wsadzić?

    p. m.