  • Data: 2011-03-20 14:19:36
    Temat: Re: wyłączenie z AC - terroryzm
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-20 14:12, mvoicem pisze:

    > No parz pan, tego art. nie znałem - jedyną bronią przeciwko takiemu
    > rozumieniu przepisu wydawał mi się art. 5 który jednak może być zbyt
    > ogólny.
    >
    > To teraz mi się nasunęła refleksja - kiedy kupowałem telefon, w
    > regulaminie sklepu było coś o tym że "dla klientów będących osobami
    > prawnymi wyłącza się rękojmię". Autor miał na myśli przedsiębiorców
    > kupujących telefon w celach zawodowych, ale zapisał jak zapisał. Więc
    > literalnie traktując to co zapisał, żyłem w przeświadczeniu że jakby co
    > - mam rękojmię.

> [...]

    Musiałbyś się sądu spytać :)

    W przypadku Benefii wyłączenie dotyczyło terroryzmu i potem pokracznie
    próbowano ten terroryzm opisać (to jedna z wad przeregulowania prawnego,
    że wszystko trzeba opisywać, bez zastosowania bardzo dobrej reguły "koń
    jaki jest każdy widzi" i w razie sporu to, czy coś jest koniem
    (terrorzymem), czy nie, będzie przysługiwać sądowi). Dlatego też
    bardziej brało się pod uwagę cel, a nie błędny efekt tego opisu.

    W przypadku sprzedawcy telefonu sprawa jest prostsza - rękojmia jest
    wyłączona dla osób prawnych, trudno by wykazać, że strony (obie) chciały
    w ten sposób wyłączyć rękojmię również dla osób fizycznych będących
    przedsiębiorcami.

    --
    Liwiusz