  • 1. Data: 2008-05-29 13:48:43
    Temat: wykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona
    Od: lesiu <no_name@_usun_poczta.onet.pl>

    Witam Bardzo Serdecznie,
    Na wstępie naświetle całą sytuację. Mieszkam wraz z konkubiną w jej
    mieszkaniu własnościowym. Prawo do lokalu ma wyłącznie ona. Mieszkanie
    to zostało pozyskane od gminy, odremontowane na koszt przyszłego
    najemcy, a następnie wykupione za 5% wartości.
    W sierpniu ubiegłego roku uzyskałem od gminy drugie mieszkanie do
    remontu na koszt przyszłego najemcy. W odróżnieniu od poprzedniego
    mieszkania, ten lokal jest na mnie. Analogicznie jak w przypadku
    pierwszego naszego mieszkania, chcemy je wyremontować, a następnie
    wykupić za 5% wartości.
    Niezwłocznie po wykupie zamierzaliśmy się ożenić. Wiadomo, nie mogliśmy
    ożenić się przed wykupem, gdyż zachodziła obawa że Urząd Miasta może mi
    wypowiedzieć umowę najmu.
    Cały misterny plan legł w gruzach po tym jak Urząd Miasta wstrzymał
    sprzedaż mieszkań w tym budynku, nawet nie zdążyłem złożyć papierów dot.
    wykupu mieszkania.
    Obawiam się, że mieszkania w tej kamienicy nie będą sprzedawane przez
    najbliższych kilkanaście miesięcy, a my nie możemy pozwolić sobie na tak
    długie odwlekanie ślubu.
    Poradźcie proszę jak rozwiązać tą sprawę, czy zawarcie przed naszym
    ślubem intercyzy - umożliwiło by mi po ślubie wykup mieszkania, nie
    narażając mnie tym samym na jego odebranie przez Urząd Miasta?
    Czy może lepiej mieszkanie własnościowe, w którym obecnie mieszkamy
    przepisać na jakiegoś członka rodziny?
    A może jest jakieś inne wyjście ?
    Leszek

  • 2. Data: 2008-05-29 19:03:18
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > Niezwłocznie po wykupie zamierzaliśmy się ożenić. Wiadomo, nie mogliśmy
    > ożenić się przed wykupem, gdyż zachodziła obawa że Urząd Miasta może mi
    (...)
> [...]
    > narażając mnie tym samym na jego odebranie przez Urząd Miasta?
    > Czy może lepiej mieszkanie własnościowe, w którym obecnie mieszkamy

    No dobrze, ale na początek wyjaśnij, dlaczego chcesz (pośrednio) okradać
    innych ludzi, którzy być może są w gorszej sytuacji i bardziej by tego
    mieszkania potrzebowali?

    Czy na tym chcesz budować swoje małżeństwo?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-05-30 07:45:58
    Od: "Xavier" <m...@w...pl>

    Po pierwsze to nie możecie się "ożenić" tylko pobrać względnie wziąść ślub.
    Ożenić się może tylko facet a nie para - no chyba że... ;))))

    Po drugie nie możecie jednego wyremontować, wykupić i zaraz sprzedać ?? A
    potem wyremontować wykupić i mieszkać w drugim ??

    Po trzecie naprawde potrzebujecie 2 mieszkań ?? Ja mam jedno i wziołem na
    nie kredyt na 30 lat i nie narzekam, więc naprawdę zastanów się po co aż tak
    kombinować skoro spokojnie zmieścicie się w jednym a komuś może bardziej
    może się przydac dach nad głową!!

  • 4. Data: 2008-05-30 18:15:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g1mc7r$j62$1@inews.gazeta.pl lesiu
    <no_name@_usun_poczta.onet.pl> pisze:

    > Niezwłocznie po wykupie zamierzaliśmy się ożenić.
    Chyba pobrać.

    > Wiadomo, nie mogliśmy
    > ożenić się przed wykupem, gdyż zachodziła obawa że Urząd Miasta może mi
    > wypowiedzieć umowę najmu.
    A to czemu niby?

    > Obawiam się, że mieszkania w tej kamienicy nie będą sprzedawane przez
    > najbliższych kilkanaście miesięcy, a my nie możemy pozwolić sobie na tak
    > długie odwlekanie ślubu.
    Oczywiście, że możecie.
    Ty możesz.
    I ja ci radzę, zrób to - nie wchodź jako golec bez _własnego_ dachu nad
    głową w układ, w którym w razie czego to ty będziesz pakował walizki.

    > Poradźcie proszę jak rozwiązać tą sprawę, czy zawarcie przed naszym
    > ślubem intercyzy - umożliwiło by mi po ślubie wykup mieszkania, nie
    > narażając mnie tym samym na jego odebranie przez Urząd Miasta?
    Mieszkania komunalnego nie możesz wykupić od gminy mając prawo do innego
    lokalu mieszkalnego. Mieszkanie jest własnością twojej konkubiny już
    obecnie, zatem po ślubie będzie stanowiło jej majątek odrębny, ty do niego
    prawa mieć nie będziesz.
    Nie widzę ryzyka, nie znam też przepisu nakazującego małzonkom mieszkać
    razem.

    > Czy może lepiej mieszkanie własnościowe, w którym obecnie mieszkamy
    > przepisać na jakiegoś członka rodziny?
    A tu już widzę ryzyko i to spore...

    > A może jest jakieś inne wyjście ?
    Czekać.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-05-30 18:27:33
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Poradźcie proszę jak rozwiązać tą sprawę, czy zawarcie przed naszym
    > ślubem intercyzy - umożliwiło by mi po ślubie wykup mieszkania, nie

    Nie żeń, się dopóki nie będziesz miał własnego kąta. Bez względu na to
    jak bardzo myslenie małym przeważa nad mysleniem głową .....

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 6. Data: 2008-05-30 19:29:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1212133507.957622@d1.icnet Xavier <m...@w...pl> pisze:

    > Po pierwsze to nie możecie się "ożenić" tylko pobrać względnie wziąść
    > ślub.
    Ot, pouczacz mądry inaczej...
    Wziąść nie mogą. nie ma takiej czynności.
    Mogą _wziąć_ ślub...

    > Po drugie nie możecie jednego wyremontować, wykupić i zaraz sprzedać ?? A
    > potem wyremontować wykupić i mieszkać w drugim ??
    O! a tu umiejętność czytania ze zrozumieniem szwankuje, że o znajomości
    przepisów nie wspomnę.
    Po co gadać, jak się nic nie wie?

    > Po trzecie naprawde potrzebujecie 2 mieszkań ?? Ja mam jedno i wziołem
    WziĄłem, kurdę, wziĄłem...

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-05-31 06:10:30
    Od: lesiu <no_name@_usun_poczta.onet.pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:g1mc7r$j62$1@inews.gazeta.pl lesiu

    > Chyba pobrać.

    Racja :) mój błąd.

    > A to czemu niby?

    W gminie w której mieszkam UM wypowiada umowy najmu osobą, które poprzez
    zawarcie związku małżeńskiego "zaspokoiły potrzeby mieszkaniowe". Nie
    wiem jaka ustawa to reguluje, ale wiem że wypowiadają umowy.

    > Oczywiście, że możecie.
    > Ty możesz.
    > I ja ci radzę, zrób to - nie wchodź jako golec bez _własnego_ dachu nad
    > głową w układ, w którym w razie czego to ty będziesz pakował walizki.

    Dzięki za wsparcie hahaha, ale z tym ślubem to naprawdę mam przysłowiowy
    "nóż na gardle" i bez względu na to czy będę miał własny dach nad głową
    czy też nie chciałbym jak najszybciej się ożenić.

> [...]
    > niego prawa mieć nie będziesz.
    > Nie widzę ryzyka, nie znam też przepisu nakazującego małzonkom mieszkać

    PS. Ufff, a już myślałem, że po tym forum grasują jedynie TROLLE :) ,
    dzieki za odpowiedź.

    pozdrawiam
    --
    lesiu

  • 8. Data: 2008-05-31 14:50:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g1qq4n$f78$1@inews.gazeta.pl lesiu

    > W gminie w której mieszkam UM wypowiada umowy najmu osobą, które poprzez
    > zawarcie związku małżeńskiego "zaspokoiły potrzeby mieszkaniowe". Nie
    > wiem jaka ustawa to reguluje, ale wiem że wypowiadają umowy.
    No to idź do tego UM i niech ci podadzą podstawę prawną takich działań
    (tylko nie pytaj jakiejś biurwy w okienku, a skieruj pismo za potwierdzeniem
    odbioru). Piłka będzie po ich stronie.
    Odpowiedzą - będzie o czym dyskutować.
    Nie odpowiedzą - też. ;)

    > Dzięki za wsparcie hahaha, ale z tym ślubem to naprawdę mam przysłowiowy
    > "nóż na gardle"
    Nie ma czegoś takiego w przypadku ślubu. Nie ma prawnej możliwości zmuszenia
    kogoś do zawarcia małżeństwa.

    > i bez względu na to czy będę miał własny dach nad głową
    > czy też nie chciałbym jak najszybciej się ożenić.
    Twoje życie, twoje błędy, twoja przyszłość...
    Nie rozumiesz, że jeśli się ożenisz nie mając własnego indywidualnego lokum,
    to może już nigdy go mieć nie będziesz?
    Zrobisz rozdzielność majątkową? OK, to do czego się tylko dołożysz (choćby
    remont tej jej chaty) bedziesz musiał dokumentować na wszelki wypadek.
    Nie zrobisz rozdzielności - wówczas jeśli okaże się, że UM ma jednak jakieś
    prawo wypowiedzieć ci umowę najmu to możesz stanąć przed perspektywą
    bezdomności, a w dodatku wszystko co zarobisz od ślubu będzie wasze, nie
    twoje.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-06-02 04:24:10
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jotte pisze:
    > A to czemu niby?

    art.11 ust.3 pkt 2 ustawy o ochronie niektórych praw lokatorów

    > Nie widzę ryzyka, nie znam też przepisu nakazującego małzonkom mieszkać
    > razem.

    a ten dający małżonkowi prawo do zamieszkania w mieszkaniu drugiego z
    małżonków znasz?

    KG

  • 10. Data: 2008-06-02 08:59:36
    Od: lesiu <no_name@_usun_poczta.onet.pl>

    kam wrote:

    > art.11 ust.3 pkt 2 ustawy o ochronie niektórych praw lokatorów

    > a ten dający małżonkowi prawo do zamieszkania w mieszkaniu drugiego z
    > małżonków znasz?

    Czyli jak dobrze myślę rozdzielność majątkowa nic tu nie da, bo UM może
    bez problemu udowodnić mi że mam gdzie mieszkać ?

    pozdrawiam
    --
    lesiu