    From: lesiu <no_name@_usun_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona
    Date: Thu, 29 May 2008 15:48:43 +0200

    Witam Bardzo Serdecznie,
    Na wstępie naświetle całą sytuację. Mieszkam wraz z konkubiną w jej
    mieszkaniu własnościowym. Prawo do lokalu ma wyłącznie ona. Mieszkanie
    to zostało pozyskane od gminy, odremontowane na koszt przyszłego
    najemcy, a następnie wykupione za 5% wartości.
    W sierpniu ubiegłego roku uzyskałem od gminy drugie mieszkanie do
    remontu na koszt przyszłego najemcy. W odróżnieniu od poprzedniego
    mieszkania, ten lokal jest na mnie. Analogicznie jak w przypadku
    pierwszego naszego mieszkania, chcemy je wyremontować, a następnie
    wykupić za 5% wartości.
    Niezwłocznie po wykupie zamierzaliśmy się ożenić. Wiadomo, nie mogliśmy
    ożenić się przed wykupem, gdyż zachodziła obawa że Urząd Miasta może mi
    wypowiedzieć umowę najmu.
    Cały misterny plan legł w gruzach po tym jak Urząd Miasta wstrzymał
    sprzedaż mieszkań w tym budynku, nawet nie zdążyłem złożyć papierów dot.
    wykupu mieszkania.
    Obawiam się, że mieszkania w tej kamienicy nie będą sprzedawane przez
    najbliższych kilkanaście miesięcy, a my nie możemy pozwolić sobie na tak
    długie odwlekanie ślubu.
    Poradźcie proszę jak rozwiązać tą sprawę, czy zawarcie przed naszym
    ślubem intercyzy - umożliwiło by mi po ślubie wykup mieszkania, nie
    narażając mnie tym samym na jego odebranie przez Urząd Miasta?
    Czy może lepiej mieszkanie własnościowe, w którym obecnie mieszkamy
    przepisać na jakiegoś członka rodziny?
    A może jest jakieś inne wyjście ?
    Leszek