  • 1. Data: 2012-03-22 15:41:52
    Temat: nowe PKD a żądania KRS
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    W 2007 roku zmieniła się numeracja kodów PKD.
    My mamy już dawno uaktualniony, z automatu w GUSie, bo siłą rzeczy to
    musiało nastąpić na skutek zmian w przepisach.
    Teraz przyszło wezwanie z KRS do uzupełnienia zmian, ponieważ oni mają stare
    dane (w sensie kodu z roku 2004).
    Niby żaden problem, ale trzeba złożyć kupkę papierów i zapłacić 500 zł.
    I teraz pytanie - z jakiej paki firma ma płacić 500 zł, skoro wystarczą dwa
    kliknięcia myszą przez biurwę z KRS:
    http://www.stat.gov.pl/regon/
    wpisanie numer NIP lub REGON, którymi KRS dysponuje jak najbardziej i jak na
    dłoni wyskakuje aktualny PKD, które biurwy w KRSu mogą sobie nanieść do
    swojego systemu?
    Czy ktoś mi może wytłumaczyć logikę takiego postępowania sądów
    gospodarczych? Czy znów wszystko rozbija się tylko i wyłącznie o kasę? Czy
    jeśli wystosuję do nich pismo "proszę sobie sprawdzić samemu" i podam
    ścieżkę takiego szukania (jak powyżej), to jest szansa, że to przejdzie czy
    jednak jestem cholernie naiwny?

    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2012-03-22 17:37:01
    Temat: Odp: nowe PKD a żądania KRS
    Od: "macso" <m...@p...niet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > musiało nastąpić na skutek zmian w przepisach.
    > Teraz przyszło wezwanie z KRS do uzupełnienia zmian, ponieważ oni mają

    a na co się powołują ?

    macso

  • 3. Data: 2012-03-23 00:00:37
    Temat: Re: nowe PKD a żądania KRS
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomaszek w <news:jkfdd0$807$1@news.icm.edu.pl>:

> [...]
    > jeśli wystosuję do nich pismo "proszę sobie sprawdzić samemu" i podam
    > ścieżkę takiego szukania (jak powyżej), to jest szansa, że to przejdzie czy

    <http://www.nettax.pl/serwis/nowosci/2009/090811_11.
    htm>

    Trochę stare, ale masz punkt zaczepienia do dalszych poszukiwań.

    --
    Tomasz Nycz

  • 4. Data: 2012-03-26 11:23:51
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...niet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > a na co się powołują ?

    Treść wezwania:
    Sąd Rejonowy [...] zobowiązuje do złożenia w terminie 30 dni wniosku na
    formularzach KRS-Z3 oraz KRS ZM, RG-1 o wpis zmiany podmiotu działalności
    dostosowanego do aktualnie obowiązującego rozporządzenia Rady Ministrów z
    dnia [...] w sprawie PKD wraz z dowodami uiszczenia opłat w wysokości 400 zł
    i 250 zł pod rygorem wszczęcia postępowania przymuszającego określonego w
    art. 24 ustawy o KRS.
    Sąd informuje, iż w związku ze zmianą obowiązującego słownika PDK konieczne
    jest zgłoszenie aktualnie obowiązującego przedmiotu działalności PKD.

  • 5. Data: 2012-03-26 11:23:53
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    > <http://www.nettax.pl/serwis/nowosci/2009/090811_11.
    htm>

    > Trochę stare, ale masz punkt zaczepienia do dalszych poszukiwań.

    Ooo, dzięki wielkie, choć ja zwykle w takich analizach prawniczych na
    początku jest ok, potem już nikt nic nie rozumie, a na końcu autor zaprzecza
    tezie postawionej na wstępie ;-)
    Czyli generalnie "nie powinno się, ale ..., więc jednak powinno się, bo ..."