  • 1. Data: 2005-08-14 13:24:46
    Temat: wspólnota mieszkaniowa - uchwała niezgodna z ustawą art.12.2 dz.u.00.80.903
    Od: "lenz" <l...@p...onet.pl>

    Czy uchwała podjęta na zebraniu wspólnoty, która jest niezgodna z obowiązującą
    ustawą ma moc prawną?

    Dokładnie chodzi o podział kosztów za postawione ogrodzenie wokól domów wspólnoty.
    Decyzja podjęta została przez mieszkańców większością głosów liczonych
    proporcjonalnie do ich udziałów - i to jest OK. Natomiast koszty inwestycji
    zostały podzielone na ilość mieszkań - i to jest wg mnie niezgodne z art.12.2
    dz.u.00.80.903.
    Czy istnieje jakikolwiek uzasadnienie dla tak skostruowanej uchwały?
    Zaskarżenie uchwały nie nastąpiło w ciągu 6 ustawowych tygodni, z powodów
    czasowo-finansowych nie biorę tego pod uwagę i teraz.

    Jakie możliwości wyegzekwowania ode mnie pieniędzy ma administracja, jeśli nie
    zapłacę narzuconej kwoty -sąd, komornik ?????
    Jakie możliwości obrony są w zaistniałej sytuacji.?
    w piśmie od administratora wyraziłam gotowość zapłacenia tylko i wyłącznie
    zgodnie z wielkością moich udziałów we wspólnocie. Nie otrzymałam akceptacji z
    ich strony, chcą skierować sprawę do sądu.