  • 1. Data: 2005-08-14 09:47:57
    Temat: dluznik - moge zrobic cos takiego...?
    Od: " piotrek" <p...@g...pl>

    witam,
    prowadze DG, zrobilem firmie X małą stronkę internetową, wystawiłem fakture,
    odebrali, podpisali, odesłali ale nie zapłacili. Po kilku miesiącach olewania
    wezwań zgodnie ze standardami zastąpiłem strone główną komunikatem "Firma X
    proszona jest o kontakt". Wtedy firma X skasowała wszystkie pliki z serwera
    (pewnie nie wiedzieli jak usunac sam komunikat;), zmieniła hasła i do dziś
    nie ma pod tym adresem strony.

    i teraz zastanawiam się jak mogę odzyskać swoje pieniądze, czy mogę isc do
    sądu z wnioskiem o __postępowanie uproszczone__?

    jedyny dowód to faktura VAT oraz korespondencja e-mailowa z szefem firmy X w
    sprawie zlecenia stworzenia strony.

    -jakie są moje koszty takiego postępowania?
    -czy coś trzeba robić oprócz wypełnienia wniosku?
    -ile się czeka?
    -w ogole jak to wygląda? sąd wydaje nakaz zapłaty z którym idę do komornika?

    Są może jeszcze jakieś inne opłacalne sposoby wyegzekwowania takiej
    niewielkiej należności poprzez sąd? Musze sie spieszyć bo to Sp. z o.o. ,
    problemy im się nawarstwiają, chciałbym zdążyć przed ewentualną likwidacją;)

    pozdrawiam,
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-08-14 10:50:55
    Temat: Re: dluznik - moge zrobic cos takiego...?
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    piotrek napisał(a):

    > i teraz zastanawiam się jak mogę odzyskać swoje pieniądze, czy mogę isc do
    > sądu z wnioskiem o __postępowanie uproszczone__?

    jeśli kwota do zapłaty nie jest wyższa niż 10.000 zł - tak.

    > jedyny dowód to faktura VAT oraz korespondencja e-mailowa z szefem firmy X w
    > sprawie zlecenia stworzenia strony.

    wystarczy sama faktura - jeśli jest - jak piszesz - podpisana.

    > -jakie są moje koszty takiego postępowania?

    2% albo 8% całości kwoty

    > -czy coś trzeba robić oprócz wypełnienia wniosku?

    pozwu - załączyć fakturę

    > -ile się czeka?

    zależy od miasta

    > -w ogole jak to wygląda? sąd wydaje nakaz zapłaty z którym idę do komornika?

    jest szansa, złóż wniosek o wydanie nakazy zapłąty w postępowaniu
    nakazowym. Będzie taniej :)

    > Są może jeszcze jakieś inne opłacalne sposoby wyegzekwowania takiej
    > niewielkiej należności poprzez sąd? Musze sie spieszyć bo to Sp. z o.o. ,
    > problemy im się nawarstwiają, chciałbym zdążyć przed ewentualną likwidacją;)

    Formularz ze storny www.ms.gov.pl i miłęgo procesowania się.

    powodzenia

    --
    w adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2005-08-14 22:12:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " piotrek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    Skoro fakturę przyjęli i protestu co do jej treści nie wnieśli, to pozew
    w postępowaniu nakazowym spowoduje wydanie nakazu zapłaty. Mogą się
    zażalić, ale musieli by wykazać, że strony nie zrobiono, co wobec braku
    protestu po przyjęciu faktury wydaje mi się tak trudne, ze aż
    niemożliwe.

  • 4. Data: 2005-08-16 09:50:24
    Od: " piotrek" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Skoro fakturę przyjęli i protestu co do jej treści nie wnieśli, to pozew
    > w postępowaniu nakazowym spowoduje wydanie nakazu zapłaty. Mogą się

    rozumiem, ze zamiast postepowania uproszczonego mam zlozyc o postepowanie
    nakazowe? mozna prosic o wiecej informacji, procedury, koszty itp.? co jesli
    bym chcial jeszcze odsetki ustawowe za zwloke (byloby na koszty sadowe
    moze...;))?

    dzieki,
    pozdrawiam,
    piotrek

  • 5. Data: 2005-08-16 14:38:32
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    piotrek napisał(a):

> [...]
    > bym chcial jeszcze odsetki ustawowe za zwloke (byloby na koszty sadowe

    będziesz miał dwa w jednym, tak szczerze mówiąc.

    o odsetki mozesz wniesc

    informacje masz w kpc :)