  • 11. Data: 2007-11-28 10:04:57
    Temat: Re: wezwanie o zapłatę za fakturę z 2005
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 28 Nov 2007 11:02:18 +0100, Liwiusz napisał(a):

    >>> kc:

    > To zależy. W przypadku umów kupna-sprzedaży żyje i ma się dobrze w
    > art. 554kc.

    No i jeszcze 731kc także funkcjonuje.

    Kurka - ale wielokrotnie na grupie - tak mi sie cos przypomina - przewijało
    się że za rachunki np. tepsie, czynszu - okres przedawnienia wynosi 3 lata
    - a za np. nie zapłacenie budowlańcom którzy robili remont mieszkania -
    tylko dwa lata okresu przedawnienia. Ale później poszukam takich postów -
    chyba że mi się pokićkało cosik ;)

  • 12. Data: 2007-11-28 10:24:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Kurka - ale wielokrotnie na grupie - tak mi sie cos przypomina - przewijało
    > się że za rachunki np. tepsie, czynszu - okres przedawnienia wynosi 3 lata

    A ja wiele razy na grupach widziałem dyskusje, że właściwie to nie
    wiadomo, czy rachunki TP przedawniają się po 2, czy po 3 latach. Ktoś
    nawet napisał, że w sądzie apelacyjnym [takim a takim] sędziowie
    zasądzają 2 lata, a w innym sądzie apelacyjnym - 3 lata.

    > - a za np. nie zapłacenie budowlańcom którzy robili remont mieszkania -
    > tylko dwa lata okresu przedawnienia. Ale później poszukam takich postów -
    > chyba że mi się pokićkało cosik ;)

    No jeśli by nie znaleźć żadnego przepisu szczegółowego to IMHO będzie
    to 3 lata.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2007-11-28 17:07:51
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > No jeśli by nie znaleźć żadnego przepisu szczegółowego to IMHO
    > będzie to 3 lata.

    a jak sie ma sprawa sprzedaży długu firmie trzeciej - np. jestem coś
    winien tpsa, ona długo nie ściąga, ale przed końcem 3 roku sprzedaje
    dług firmie windykacyjnej - okres trzech lat liczy się od nowa?

  • 14. Data: 2007-11-28 18:35:12
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    przempo pisze:
    > a jak sie ma sprawa sprzedaży długu firmie trzeciej - np. jestem coś
    > winien tpsa, ona długo nie ściąga, ale przed końcem 3 roku sprzedaje
    > dług firmie windykacyjnej - okres trzech lat liczy się od nowa?

    nie

    KG

  • 15. Data: 2007-11-28 18:37:55
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > nie

    dzięki

  • 16. Data: 2007-11-28 20:50:21
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    przempo napisał(a):

> [...]
    > winien tpsa, ona długo nie ściąga, ale przed końcem 3 roku sprzedaje
    > dług firmie windykacyjnej - okres trzech lat liczy się od nowa?

    Nie, sprzedaż długu (cesja) nie przerywa biegu przedawnienia.

  • 17. Data: 2007-11-28 21:00:08
    Od: "paweł37" <paweł37@onet.pl>

    > A czego dotyczyła faktura? Co do zasady termin przedawnienia roszczeń
    > związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą wynosi 3 lata. Jeśli
    > była to jednak transakcja kupna-sprzedaży, wtedy termin ten wynosi 2 lata.

    była to zwykła faktura na zakup towarów handlowych, więc chyba zalicza się
    do transakcji kupna-sprzedaży ? Na co mogę się powołać w odp na wezwanie do
    zapłaty ?

  • 18. Data: 2007-11-29 08:18:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    paweł37 pisze:

    > była to zwykła faktura na zakup towarów handlowych, więc chyba zalicza się
    > do transakcji kupna-sprzedaży ? Na co mogę się powołać w odp na wezwanie do
    > zapłaty ?

    Możesz powołać się na przedawnienie, aczkolwiek nie masz obowiązku
    odpowiadania na to pismo.