  • 1. Data: 2007-11-27 11:59:16
    Temat: Wn. o stwierdzenie nabycia spadku + ośw. o zrzeczeniu sie spadku
    Od: "r k" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Zamierzam zlozyc w sadzie wniosek o stwierdzenie nabycia spadku po mojej
    zmarlej Mamie.
    Jedynymi spadkobiercami ustawowymi jestem ja i mój Tata (od śmierci mamy
    minelo 7 miesiecy, spadkiem bezdzie czesc nieruchomości w której mieszkam
    oraz polowa udzialu w samochodzie).
    Pytanie: czy mogę do sadu zlozyc jednoczesnie oświadczenie o zrzeczeniu się
    spadku przez mojego Tate na mnie? Wówczas oszczędziłbym sobie kłopotów i
    ceregieli związanych z Ew. darowizna ze strony ojca na mnie (jestem jedynym
    jego ewentualnym spadkobierca) tej czesci spadku która on odziedziczy. Czy to
    prawnie skuteczne, czyli czy omine koniecznosc załatwiania sprawy darowizny?

    Z gory dzieki za podpowiedzi w jaki sposob najdogodniej poprowadzic dana
    sprawe :)

  • 2. Data: 2007-11-27 12:51:34
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    r k napisał(a):

> [...]
    > Pytanie: czy mogę do sadu zlozyc jednoczesnie oświadczenie o
    > zrzeczeniu się spadku przez mojego Tate na mnie?

    Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "zrzeczenia się spadku na kogoś",
    po drugie na odrzucenie spadku przez ojca też już za późno.
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 3. Data: 2007-11-27 13:02:33
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    krys napisał
    > Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "zrzeczenia się spadku na
    > kogoś",
    > po drugie na odrzucenie spadku przez ojca też już za późno.

    Mysle, ze autorowi watku chodzi raczej o cos co sie zwie dzial spadku.
    I te dwie sprawy mozna w sadzie polaczyc - stwierdzenie nabycia spadku
    i dzial spadku.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2007-11-27 13:24:26
    Od: "r k" <r...@g...pl>

    MałGosia <g...@o...pl> napisał(a):
    > Mysle, ze autorowi watku chodzi raczej o cos co sie zwie dzial spadku.
    > I te dwie sprawy mozna w sadzie polaczyc - stwierdzenie nabycia spadku
> [...]

    czyli jeden wniosek, a na nim to i to? czy to bedzie sie oplacac? wniosek o
    dzial spadku to chyba 500 pln, a stwierdzenie nabycia spadku 50 :)

    tak przy okazji- czy ojciec dziedzicy nieruchomosc ktora moja mama otrzymala
    rowniez wczesniej w spadku?

    r.

  • 5. Data: 2007-11-27 13:37:41
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    r k napisał
    wniosek o
    > dzial spadku to chyba 500 pln

    300 zl - jesli jestescie z ojcem zgodni co do tego, kto ma byc
    wlascicielem calosci.

    > tak przy okazji- czy ojciec dziedzicy nieruchomosc ktora moja mama
    > otrzymala
    > rowniez wczesniej w spadku?

    tak

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2007-11-27 13:44:08
    Od: "r k" <r...@g...pl>

    MałGosia <g...@o...pl> napisał(a):

    > r k napisał
    > wniosek o
    >
    > 300 zl - jesli jestescie z ojcem zgodni co do tego, kto ma byc
> [...]

    super - dziekuje za pomoc. r.