  • 21. Data: 2020-12-21 17:27:50
    Temat: Re: ustawą czy rozporządzeniem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.12.2020 o 09:59, Liwiusz pisze:

    > Musieliby oficjalnie przyznać, że poprzednie przepisy były bezprawne.

    A niby czemu. Tamte były dobre, te są lepsze:P

    > ale w krótkiej
    > perspektywie nikt nie chciał burzyć narracji "dotychczasowe lockdowny są
    > zgodne z prawem" i wywoływać realny chaos prawny przez ten miesiąc lub
    > dłużej, jak Senat stosowałby osbstrukcję, bo byłby to miesiąc
    > obywatelskiego "samowolstwa" i walenia opozycji w rząd.

    Przecież już tak jest. Każdy wie, że te zakazy są z dupy i tak orzekają
    sądy.

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2020-12-21 17:33:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.12.2020 o 13:02, J.F. pisze:

    > A rozporzadzeniem na podstawie ustawy ?

    Też nie. Ustawą to ustawą. A nie że ustawa na podstawie której minister
    wydaje rozporządzenie, że pwołuje pełnomocnika który wyda zarządzenie,
    które z kolei p.o.remier wysra w tłicie:P

    > Zeby Senat zatrzymal na miesiac ?

    No to przetrzyma. Niedługo będzie rok jak gówno wpadło w wentylator.

    > Z drugiej strony ... ustawa mialaby byc bezterminowa, czy terminowa ?
    > Bo co bedzie jak sie nie uchwali zakonczenia ?

    Tym ciekawsze, że tego nie zrobili.

    > Moze jednak upowaznic ministra, bo co - poslowie maja glosowac, czy to
    > grozna epidemia ?

    Jest upoważnenie - stan nadzwyczajny.

    > Troche watpie - to IMO zbyt duza kombinacja.

    No zobaczymy.

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2020-12-21 19:42:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Też nie. Ustawą to ustawą. A nie że ustawa na podstawie której
    >minister

    Ustawa jest. I deleguje na ministra.

    Nie stosuje sie takich kombinacji ?
    Chocby czesciowych - np podatek akcyzowy - juz calkiem ustawowy, czy
    stawki wprowadza minister ?

    >wydaje rozporządzenie, że pwołuje pełnomocnika który wyda
    >zarządzenie, które z kolei p.o.remier wysra w tłicie:P

    >No to przetrzyma. Niedługo będzie rok jak gówno wpadło w wentylator.

    No ale co chcesz w ustawie - lockdown do 17 stycznia, ktora to ustawe
    prezydent bedzie mogl podpisac 20 stycznia ?

    >Tym ciekawsze, że tego nie zrobili.

    Ale co - bezterminowy lockdown ?

    Narzekales na panstwo z tektury, a tu co - ma byc z papieru ?

    >Jest upoważnenie - stan nadzwyczajny.

    Tez prawda.

    >No zobaczymy.

    Zobaczymy co zrobia, ale sie nie dowiemy dlaczego :)

    J.

  • 24. Data: 2020-12-21 20:26:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.12.2020 o 19:42, J.F. pisze:

    > Ustawa jest. I deleguje na ministra.

    > Nie stosuje sie takich kombinacji ?

    Stosować się stosuje. Ale raczej nie wtedy kiedy wprost w akcie wyższym
    jest wymagane "działanie" ustawą. Sądy się wypowiadają, że ustawa
    ustawą, konstytucja konstytucją. I słusznie - konstytucja wymaga formy
    co najmniej ustawy to ma być ustawa - a nie że ustawa deleguje do
    ministra, minister powoła pełnomocnika a pełnomocnik wyda zarządzenie że
    "kwarantannę narodową" otwiera pan zenek - cieć w biedronce z dużym
    doświadczeniem w otwieraniu i zamykaniu.

    > Chocby czesciowych - np podatek akcyzowy - juz calkiem ustawowy, czy
    > stawki wprowadza minister ?

    A gdzieś w konstytucji jest, że stawki określa się ustawą?

    > No ale co chcesz w ustawie - lockdown do 17 stycznia, ktora to ustawe
    > prezydent bedzie mogl podpisac 20 stycznia ?

    W sumie wpisywałoby się w strategię walki z epidemią. Widzałem decyzję o
    kwarantannie wydaną z data... ponad dwa tygodnie po zakończeniu
    kwarantanny;)

    > Ale co - bezterminowy lockdown ?

    Do następnej ustawy... Dobra - nieważne - chuj wie kto to czyta;)

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2020-12-22 19:17:30
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 21.12.2020 o 10:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof kw1618"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Akurat u nich chyba najprosciej przesunac ... ale co z tymi, co
    > faktycznie koncza prace pozniej.

    Wszystkie radia i media nie-pisowe Wszystko to jest robione od dupy strony.
    https://dziennikustaw.gov.pl/D2020000231601.pdf

    §26. Od dnia 31grudnia 2020r. od godz. 19.00 do dnia 1stycznia 2021r. do
    godz. 6.00 na obszarze Rzeczypospoli-tej Polskiej przemieszczanie się
    osób przebywających na tym obszarze jest możliwe wyłącznie wcelu:
    1) wykonywania czynności służbowych lub zawodowych lub wykonywania
    działalności gospodarczej;
    2) zaspokajania niezbędnych potrzeb związanych zbieżącymi sprawami życia
    codziennego

    Komunikacja miejska będzie jeździła normalnie
    http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/zmiany.jsp z jakims tam rozluźnieniem,
    nie przewidziano w rozporządzeniu, co z ludźmi, którzy po 19:00 będą
    kończyli podróż, przyjadą z pracy i będą jechali w kierunku miejsca
    zamieszkania.

    Moim zdaniem, nikt nikogo nie będzie się czepiał jesli będzie sobie
    szedł, nie gromadził sie, nic nie krzyczał, siły policyjne będą
    monitorowały tylko miejsca potencjalnych imprez sylwestrowych i tam będą
    się odbywały akcje.

  • 26. Data: 2020-12-22 21:36:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2020 o 19:17, Henryk Hajdan pisze:

    > §26. Od dnia 31grudnia 2020r. od godz. 19.00 do dnia 1stycznia 2021r. do
    > godz. 6.00 na obszarze Rzeczypospoli-tej Polskiej przemieszczanie się
    > osób przebywających na tym obszarze jest możliwe wyłącznie wcelu:

    Pomijając konstytucyjność. Jak się zmienia przepis od czasu popełnienia
    "przestępstwa" do sprawy w sądzie, to bierze się korzystniejszy dla
    oskarżonego. O 6.00 przepis się zmienia na korzystniejszy (pomijając
    konstytucyjność). Jeśli do 6.00 nie skarzą kogoś prawomocnym wyrokiem
    sprawa idzie do okrągłego segregatora.

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2020-12-23 06:37:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Henryk Hajdan" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >życia codziennego

    >Komunikacja miejska będzie jeździła normalnie

    bedzie, albo bedzie jeszcze rzadziej.

> [...]

    >szedł, nie gromadził sie, nic nie krzyczał, siły policyjne będą
    >monitorowały tylko miejsca potencjalnych imprez sylwestrowych i tam

    Nie liczylbym. Byc moze beda musieli/chcieli wystawic pare mandatow,
    bo premia bedzie.

    Ale ...
    a) powrot z pracy ... czy to nie cel zawodowy ?
    b) powrot do domu ... imo - niezbedny do zycia codziennego, bo gdzie
    sie wyspac - na przystanku czy sali balowej ?
    ale na bal pojechac przed 19-ta :-)

    A zakaz zgromadzen jest, czy zapomnieli ? Hm

    §28.1. Do dnia 17stycznia 2021r. zakazuje się organizowania
    zgromadzeń wrozumieniu art.3 ustawy zdnia 24lipca 2015r. -Prawo
    ozgromadzeniach (Dz.U. z2019r. poz.631), zwyłączeniem zgromadzeń
    organizowanych na podstawie zawiadomienia, októrym mowa
    wart.7ust.1, art.22ust.1, albo decyzji, októrej mowa wart.26b
    ust.1tej ustawy, przy czym:1)maksymalna liczba uczestników nie może
    być większa niż 5;2)odległość pomiędzy zgromadzeniami nie może być
    mniejsza niż 100m.

    11.Do odwołania zakazuje się organizowania innych niż określone
    wbust.1zgromadzeń, wtym imprez, spotkań izebrań niezależnie od ich
    rodzaju, zwyłączeniem:
    1)spotkań lubzebrań służbowych izawodowych;
    2)imprez ispotkań do 5osób, które odbywają się w lokalu lub budynku
    wskazanym jako adres miejsca zamieszkania lub pobytu osoby, która
    organizuje imprezę lub spotkanie; do limitu osób nie wlicza się osoby
    organizującej imprezę lub spotkanie oraz osób wspólnie znią
    zamieszkujących lub gospodarujących.

    Jak to sie ma do spotkan rodzinnych, znajomych czy np zorganizowanego
    balu lub seansu w kinie czy teatrze ?

    No i czy jest podstawa prawna do takiego zakazu ?

    No i jesli dobrze pamietam, to wedle ustawy rozporzadzenie wchodzi w
    zycie natychmiast, a tu "od 28 stycznia".

    J.

  • 28. Data: 2020-12-23 23:32:41
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-18 o 20:22, Shrek pisze:
> [...]
    > ustaw w ciągu jednego dnia (a w sumie nocy) nie zrobił sobie po prostu
    > ustawy tylko sra twitami?
    >
    > Bo ja myślę, że robią to specjalnie - doprowadzają do tego, że
    > przestrzeganie prawa, a w zasadzie to co było by przestrzeganiem prawa w
    > normalnym porządku prawnym (publikowanie wyroków w sprawie aborcji,
    > kwestionowanie obostrzeń bez podstawy prawnej) staje się subiektywnie
    > moralnie wątpliwe - rozumiecie - władza pokazuje, że przestrzeganie
    > prawa jest złe. Dlatego to "złe" prawo depcze - dla "dobra" obywateli;(

    Ludzie się zwołują na Sylwestra pod domem Kaczyńskiego. Pewnie tylko do
    19-stej,

    --
    animka