  • 1. Data: 2020-12-17 19:43:13
    Temat: Obostrzenia COVIDowe
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Rząd znowu zamyka niektóre braże, wydadzą lub już wydali rozporządzenie.
    Czy to rozporządzenie znowu będzie niekonstytucyjne ?
    Z tego co pamiętam to swobody obywatelskie są zagwarantowane
    konstytucyjnie, więc aby ograniczyć przemieszczanie się ludzi w
    Sylwestra w godz 19-6 trzeba jakimś aktem konstytucyjnym to zrobić,
    czyli stan nadzwyczajny. Dopiero w stanie nadzwyczajnym można rządzić
    rozporządzeniami.

    Ja już nie nadążam za nimi, czy ktoś z was nadąża ?

  • 2. Data: 2020-12-17 20:10:05
    Temat: Re: Obostrzenia COVIDowe
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Monika Głowacka napisał(a) :
> [...]
    > rozporządzeniami.
    >
    > Ja już nie nadążam za nimi, czy ktoś z was nadąża ?

    Nie. Nie nadążam. Co, kiedy, jak i z jakimi wyłączeniami jest
    zabronione to już nie wiem. Tweety nowsze korygują te starsze i
    wprowadzają kolejne błędy.

    Jest wywiad z Ryszardem Kaliszem, prawnikiem nota bene, że te
    najnowsze zarządzenia powielaczowe są bezprawne.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 3. Data: 2020-12-17 20:16:01
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Jest wywiad z Ryszardem Kaliszem, prawnikiem nota bene, że te najnowsze zarządzenia
    powielaczowe są bezprawne.

    niech nie bedzie taki hop do przodu bo jak Giertycha siegneli to kazdego moga :-)

  • 4. Data: 2020-12-17 21:23:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ryszard Kalisz. Ja pier...

  • 5. Data: 2020-12-18 02:40:05
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-17 o 20:10, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > błędy.
    >
    > Jest wywiad z Ryszardem Kaliszem, prawnikiem nota bene, że te najnowsze

    Oglądałam migawkę w jakichś wiadomościach (może na Polsacie). Kalisz ze
    strajkującymi, z błyskawicą, powiedział co myśli, a na koniec chyba
    kazal im sp...
    To był jego super występ!

    --
    animka

  • 6. Data: 2020-12-18 02:41:20
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-17 o 20:16, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > --Jest wywiad z Ryszardem Kaliszem, prawnikiem nota bene, że te najnowsze
    zarządzenia powielaczowe są bezprawne.

    > niech nie bedzie taki hop do przodu bo jak Giertycha siegneli to kazdego moga :-)

    Giertych jest wolny i już chyba nawet pracuje.

    --
    animka

  • 7. Data: 2020-12-18 08:47:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    U Giertycha choroba się pojawia i znika na ROZKAZ ;-)

  • 8. Data: 2020-12-18 08:50:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    To teraz pytanie:

    Jaki akt prawny uznałyby te wszystkie wiatropylne siksy zabraniający im.
    "protestować"

    STAN WYJĄTKOWY / KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ / WOJNY / ATAK MARSJAN...

    Kiedyś PO chciało wprowadzenia.

  • 9. Data: 2020-12-18 09:07:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-17 o 19:43, Monika Głowacka pisze:
    > jakimś aktem konstytucyjnym to zrobić, czyli stan nadzwyczajny.

    A do czego służy ustawa uchwalona przez PO?

  • 10. Data: 2020-12-18 09:12:21
    Temat: Re: Obostrzenia COVIDowe USTAWA PO
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.politykazdrowotna.com/55900,stan-epidemi
    i-jakie-uprawnienia-daje-ustawa-o-zapobieganiu-choro
    b-zakaznych-u-ludzi

    "Stan epidemii ogłasza i odwołuje, w drodze rozporządzenia, minister
    zdrowia w porozumieniu z ministrem spraw wewnętrznych i administracji
    publicznej.

    W przypadku wystąpienia stanu epidemii "o charakterze i w rozmiarach
    przekraczających możliwości działania właściwych organów administracji
    rządowej i organów jednostek samorządu terytorialnego, Rada Ministrów
    może określić, w drodze rozporządzenia, na podstawie danych przekazanych
    przez ministra zdrowia, ministra spraw wewnętrznych i administracji
    publicznej, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz wojewodów: zagrożony
    obszar wraz ze wskazaniem rodzaju strefy, na którym wystąpił stan
    epidemii lub stan zagrożenia epidemicznego oraz rodzaj stosowanych
    rozwiązań uwzględniając bieżące możliwości budżetu państwa oraz budżetów
    jednostek samorządu terytorialnego."

    Rozporządzenia ministra może określać:

    _ograniczenia, obowiązki i nakazy;_
    czasowe ograniczenie określonych zakresów działalności przedsiębiorców;
    czasową reglamentację zaopatrzenia w określonego rodzaju artykuły;
    obowiązek poddania się badaniom lekarskim oraz stosowaniu innych środków
    profilaktycznych i zabiegów przez osoby chore i podejrzane o zachorowanie;
    obowiązek poddania się kwarantannie;
    miejsce kwarantanny;
    zakaz opuszczania miejsca kwarantanny;
    czasowe ograniczenie korzystania z lokali lub terenów oraz obowiązek ich
    zabezpieczenia;
    nakaz ewakuacji w ustalonym czasie z określonych miejsc, terenów i obiektów;
    _nakaz lub zakaz przebywania w określonych miejscach i obiektach oraz na
    określonych obszarach;_
    zakaz opuszczania strefy zero przez osoby chore i podejrzane o
    zachorowanie;
    _nakaz określonego sposobu przemieszczania się._

    Taką ustawę uchwaliło PO.
    Do KOSZA czy mamy ją stosować?