    From: "Jakub" <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: uściślenie licencji
    Date: Mon, 8 Aug 2005 15:14:36 +0200

    Piszę właśnie licencję stanowiącą aneks (pytanie czy licencje może być w
    aneksie, czy lepiej licencję dodać do aneksu jako załącznik) do umowy o
    dzieło (program komputerowy).

    Ponieważ moje wytwarzanie oprogramowania jest na nieco dojżalszym poziomie
    to wytworzyłem już sobie bibliotekę w języku Java, która przyspiesza mi
    tworzenie nowych programów.

    Teraz aby nie pozbawić siebie swojego narzędzia, z pomoca którego robie te
    aplikacjie musze napisać licencję.

    Idea licencji jest taka, że ja udzielam licencji:

    1. Wykonawca udziela Zamawiającemu, niewyłącznej, nieograniczonej w czasie i
    przestrzeni, licencji na użytkowanie MODUŁU na ograniczonych warunkach:
    a) Licencja obejmuje następujące pola eksploatacji: utrwalenie na
    nośnikach cyfrowych, zwielokrotnienie wprowadzenie do pamięci komputera,
    a) Eksploatacja wymienionych w punkcie a) pól eksploatacji jest ściśle
    uwarunkowana tym, że następuje ona tylko i wyłącznie za potrzebą(om)
    użytkowania praw autorskich udzielonych Zamawiającemu z tytułu umowy i
    dotyczących przedmiotu umowy.
    b) Wykonawca udziela tej licencji także wszelkim właścicielom autorskich
    praw majątkowych przedmiotu umowy, oraz ich licencjobiorcom, w przypadku
    gdyby Zamawiający odsprzeda swoje prawa autorskie innym podmiotom.
    c) Licencja jest darmowa.

    Czy ktoś ma może jakieś wskazówki (głównie co do punktu a i b), w których
    chodzi mi o to aby uchronić swoje narzędzie jednocześnie pozwolić na
    wokorzystanie stworzonych przeze mnie programów w sposób "przezroczysty" dla
    posiadacza autorskich praw majątkowych programu (takowe przelewam na niego).

    Dodam że program nie działa bez tego narzędzia (ale zawsze mój moduł - to
    narzędzie - można zastąpić innym, ale trochę czasu to zajmie; poza tym, inne
    kosztują). Nie ma natomiast w nim rzeczy unikalnych, bez których przy uzyciu
    innych narzędzi nie dało by się aplikacji wogóle zrealizować, tylko że
    darmowe są gorszej jakości niż moje a płatne zwiekszą zarówno moje koszta
    jak i Zleceniodawcy... ALe co ja sie będe tłumaczył ;)

    Z góry dziękuje za komentarze i pomoc.