  • Data: 2005-08-09 11:50:31
    Temat: Re: uściślenie licencji
    Od: "Jakub" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Romek" <p...@p...net.pl> wrote in message
    news:dda0ae$lf3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > skarbowy może jedank próbowac wycenić program. Sprawdzi czy na rynku sa
    > podobne komercyjne rozwiązania. Proponuje zatem napisac nie w umowie
    > licencyjnej ale w umowie o dzieło, że wynagrodzenie obejmuje również
    > wynagrodzenie za korzystanie z wszystkich udostepnionych modułów. Natomist
    > odnieśc sie do tego zapisu w umowi elicencyjnej np. Zasady wynagrodzenie
    > za
    > korzystanie z modułu okresla umowa___. W ten sposb, w przypadku, gdy
    > twojego
    > kontrahenta wezwie Urzad Skarbowy, bedzie on mogł wykazac, że zapłacil za

    Zrobię mniejwięcej tak jak muwisz. Ddodam, że opłata za licencję została
    uiszczona wraz
    z opłatą za wytworzony przeze mnie program.

    > Prawa autorskie majątkowe zostana przy tobie, co do tego nie ma
    > wątpliwości.
    > Jednak zobacz na treść art 75 ust. 1 pr. aut.
    > Licencjobiorca może korzystac z programu również w zakresie wskazanym w
    > art
    > 75 ust. 1 pr. aut. Możesz jednak to uprawninie wyłaczyć w umowie licencji.
    > Pozatym ustal moment w którym udzilana jest licencja np. zainstalowanie
    > programu.

    ok, teraz rozumiem.

    wciąż nie wiem jak sformułować że użytkowanie MODUŁU musi być ściśle
    ograniczone do użytkowania tylko pregramu do którego ja go użylem.
    Czyli gdy program jest udostępniony w internecie za darmo, to wraz z mim
    może być umieszczony ten MODUŁ (on jest schowany w środku programu) ale nikt
    nie ma prawa np. umieścić w internecie samego MODUŁU, labo wykorzystać MODUŁ
    do stworzenia na własną rękę jakieś innej applikaji.

    To jest cos takiego jak np. produkty Microsoft, IBM, Borland, Sun
    Microsostem - mają wielkie środowiska IDE w których mogę robić swoje
    programy. Jednak robiąc te programu w ich środowisku, żeby program działał
    musi być przy nim pewien zestaw bibliotek (np. plików DLL), gdzie te wielkie
    korporacje umieszczają swoje rozwiązania wielu standardowych problemów - np.
    procedury rysowania przycisków, tabel. Ja dorobiłem (sam stworzyłem) taką
    małą bibliotekę

    Czy np. sformułowanie że "użytkowanie jakich kolwiek pól udzielonych w
    licencji jest ściśle uwarunkowane tym że może służyć jedynie jako czynność
    niezbędna do eksplatacji programu o którym mowa w punkcie X", jest prawnie
    jasne i poprawne?

    Powiedzmy że wten sposób ograniczyłem okoliczności użytkowania MODUŁU.

    A co z osobami/podmiotami tkórym udzielam takiej licenji: "każdemu kto
    legalnie nabył autorskie prawa majątkowe, albo licencję na program" -
    wystarczy?

    Oczywiście teraz trzeba określić że MODUŁ w żadnym wypadku nie moze być
    modyfikowany lób dołączony do innych programów bez mojej zgody?

    Bardzo wdzięczny będę za jakiekolwiek wsparcie, uwagi, komentarze.
    A moze ktoś te licencjie "przerabiał" i ma linki do dobrcyh materiałów?