    From: Pan Piskorz <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: uprawnienia kontroli bezpieczeństwa na Okęciu
    Date: Wed, 22 Feb 2012 20:36:39 +0100

    witam,

    Dziś spotkała mnie niemiła kontrola na lotnisku Okęcie.
    Nie miałem nic przeciwko, oczywiście, zauważono coś podejrzanego -
    trzeba wyjaśnić. Ale:

    1. Czy kontrolująca ma prawo wyrzucać z plecaka moje brudne gacie i
    skarpety przy ludziach, mimo mojego sprzeciwu i pytania o ustronne miejsce?
    2. Czy ma prawo rozpinać mój bagaż samodzielnie?
    3. Nie zostałem poinformowany, czego szuka - mam prawo wiedzieć?
    4. Pani posiadała plakietkę, jednak odwróconą, nazwiska sama nie podała
    - powinna podać czy nie?
    5. Jakie są relacje między SG i firmą ochroniarską dokonującą kontroli?
    Kobieta odsłoniła plakietkę w obecności funkcjonariusza SG, któremu się
    poskarżyłem.
    6. Jakie są zasady mundurowania cywilnych służb dokonujących kontroli?
    Ludzie są ubrani w coś jakby polowe mundury, co sugeruje, że są
    organizacją paramilitarną.

    Jeśli ktoś ma jakiś namiar na regulacje prawne dotykające powyższych
    pytań, poproszę.

    pozdrawiam,
    P.