  • Data: 2011-11-13 10:16:11
    Temat: umowa najmu,a nabycie tytułu prawnego
    Od: "fotd" <f...@d...xx.stop.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Sprawa przedstawia się następująco :

    - od kilku lat wynajmujemy z partnerką mieszkanie z zastrzeżeniem, iż nie
    możemy posiadać tytułu prawnego do innego lokalu.
    OBOJE JESTEŚMY NAJEMCAMI (umowa została zawarta zarówno z partnerką i ze
    mną - oboje występujemy na umowie)

    Ten stan trwał od kilku lat, aż do , można powiedzieć, teraz, kiedy :

    - w drodze spadku nabędę tytuł prawny do lokalu po ojcu.
    - wstąpimy w związek małżeńki

    Kolejność, jak wyżej (w odstępie kilku dni).

    Rozumiem, że tytuł prawny do lokalu nabywam ja, a nie moja przyszła żona -
    związek małżeński zawieramy bowiem po fakcie nabycia lokalu i nie będzie on
    stanowił naszego majątku wspólnego (tak?)

    Skoro zatem oboje jesteśmy najemcami lokalu ,ale tylko jedno z nas nabyło
    tytuł prawny, (który to fakt implikuje teoretycznie konieczność albo
    rozwiązania umowy najmu, tudzież sprzedaży lokalu), czy możliwe jest
    wypowiedzenie nam umowy najmu ?

    Jakie ewentualnie rozwiązania proponujecie,ażeby utrzymać istniejący stan
    (nie mogę na razie sprzedać lokalu, chociażby z uwagi na 19% podatek przez 5
    lat od nabycia,a ponadto, sprzedaż mieszkania może przeciągać się nawet
    przez kilka dobrych miesięcy - biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku ?
    Chyba,że nie ma żadnego problemu, bo tytuł będę mieć tylko ja , a druga
    osoba - nie ? Jak to widzicie ?

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi.