eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade › umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
  • Data: 2009-10-23 10:37:23
    Temat: umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, dostałem dziś dość kuriozalne (jak mi się wydaje) pismo z
    prokuratury,
    o umorzeniu dochodzenia w sprawie o oszustwo na moją szkodę.

    W skrócie - na początku 2007 kupilem w pewnym sklepie internetowym sprzęt
    za niecałe 500 zł, płacąc z góry przelewem. Minęło ponad 40 dni i sprzęt nie
    przyszedł - więc wysłałem pismo o odstąpieniu od umowy i po kolejnym
    miesiącu
    zgłosiłem sprawę na policji.

    Następnie sprawa była zawieszona, gdyż właścicel sklepu uciekł do Anglii.
    Niedawno ją wznowiono, a dziś otrzymałem to postanowienie o umorzeniu,
    gdzie potwierdza się, że wszystkie podane przeze mnie zdarzenia miały
    miejsce,
    lecz mimo to jest umorzenie. Oto kluczowy fragment:

    "Oceniając zebrany w sprawie materiał dowodowy, należy stwierdzić (...)
    iż w przedmiotowej sprawie nie miało miejsce przestępstwo z art.
    286 par 1kk. Suma, która miała zostać wyłudzona, jest niewspółmierna
    do obrotów firmy, a sprzęt zamówiony przez pokrzywdzonego został faktycznie
    nabyty. Brak więc dowodów na to, aby (...) zawierając z pokrzywdzonym
    umowę miał zamiar wyłudzić od niego pieniądze".

    Z ustaleń prokuratury wynika, że sklep nabył sprzęt w hurtowni, ale...
    - umowa została zawarta 3 marca 2007 (data złożenia zamówienia), zaś skep
    zakupił sprzęt u dostawcy dopiero 11 kwietnia 2007, zatem ponad miesiąc
    później!
    - wcześniej miała miejsce intensywna wymiana maili między mną a właścicielem
    sklepu, gdzie opowiadał on różne bajki, m.in. że sprzęt wysłano już pocztą!
    (oczywiście maile te przekazałem policji i mam je nadal).

    Jestem zszokowany decyzją prokuratora, bo jest ona całkowicie nielogiczna.
    Oczywiście mam zamiar dalej walczyć, proszę o poradę, jak prawidłowo napisać
    odwołanie.