  • Data: 2003-05-12 08:44:59
    Temat: tzw.obdukcja
    Od: "Rumburak" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy ktoś może mi wyjaśnić jakie przepisy regulują wydawanie zaświadczeń o
    pobiciu.
    Pracuje w podstawowej opiece medycznej i mam problem z pacjentami ktorych
    przysyla policja "po obdukcję".
    1.Czy mam prawo odmówić i odesłać pacjenta do lekarza sądowego? Pracuję w
    niepublicznym zakladzie i w umowa z KCh nie zobowiązuje mnie do wystawiania
    zaświadczeń do sądu .
    2.Czy mam prawo wystawić zaświadczenie lekarskie o stwierdzonych obrażeniach
    ciała i pobrać opłatę za usługę? Czy takie zaświadczenie jest coś warte
    przed sądem.
    PS Parę razy dalem się naciągnąć i musialem w sądzie spędzić cały dzień (bez
    sensu).Widziałem już karty informacyjne z pogotowia z dopiskiem-"powyższy
    dokument nie może stanowić dowodu sądowego" - myślę że nie tylko ja mam ten
    problem...
    rumburak