  • 121. Data: 2021-07-15 22:58:53
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:60f0775d$0$554$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 15.07.2021 o 19:00, Kviat pisze:

    >Mieli, tylko co to zmienia? Przecież zakładamy, ze strzelający nie
    >wiedział, że tam w ogóle są ludzie, a co dopiero, co oni myślą.

    Do strzalu. A potem juz wiedzieli.

    >No jeszcze w grę wchodzi właściciel sadu wkurzony zbieractwem jego
    >owoców. Zakładamy, ze gość celowo do ludzi nie strzelał, a może
    >jednak
    >strzelał i potem wymyśliło tego dzika?

    Sad byl w/g pismakow wlasnoscia szkoly.

    Tylko troche dziwne, ze uczniowie po nocy na jablka chodzili i ze
    czegos sie bali, jak samochod podjechal.

    203644,Grozba-karalna-orzecznictwo-przyklady.html

    >Ale to groźby, a nie strzelanie do ludzi. Przykład nieadekwatny.

    https://www.infor.pl/prawo/kodeks-karny/odpowiedzial
    nosc-karna/762999,Pojecie-winy-w-prawie-karnym.html

    "Wina jest elementem koniecznym do zaistnienia przestępstwa.

    Zarzucenie sprawcy, że dokonał czynu zabronionego musi wiązać się z
    koniecznością spełnienia kilku istotnych przesłanek.

    Koniecznym elementem jest również możność przypisania sprawcy zamiaru
    popełnienia konkretnego przestępstwa.
    Zamiar ten jest określany jako bezpośredni albo pośredni przy
    przestępstwach umyślnych.
    W przypadku przestępstw nieumyślnych, czyn określony jest jako
    lekkomyślność lub niedbalstwo [...]"

    J.

  • 122. Data: 2021-07-16 01:14:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Typowa amunicja myśliwska działa tak, że masz otwór wlotowy mniej więcej
    > o wymiarach kalibru broni, natomiast wylotowy często wielokrotnie
    > większy. W takich wypadkach bywają bardzo masywne krwotoki trudne do
    > opanowania. Po za tym - jak pisałem - poza krwotokami spowodowanymi
    > przez pocisk mamy cały szereg krwotoków spowodowanych rozerwaniem
    > drobniejszych naczyń krwionośnych spowodowanych falą ciśnienia. Stąd
    > czasem pozornie irracjonalne krwotoki z ust, nosa czy uszu u
    > postrzelonego w brzuch. Nie wykluczone, że po tym ratownik rozpoznał
    > problem.

    Pamiętam jak będąc pacholęciem, pozwolono mi strzelić z jakiegoś kbks'u
    do gruszki. To miało kaliber coś z 5 mm. Mocno się zdziwiłem. Raz, co z
    tej gruszki zostało, a dwa, że nie tylko rozerwało ją ładnie na częsci,
    a bardziej, że wszystko było w środku miękkie.

    --
    Marcin

  • 123. Data: 2021-07-16 07:25:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zgadza się. Ale warto się m.in. zastanowić dlaczego strzelający nie
    > dostał zarzutu nieudzielenia pomocy, bo skoro jak argumentujesz każdy
    > krzyk po strzale to wołanie o pomoc to zasadniczo oznaczać to chyba
    > musi, że nie słyszał krzyków.

    Bo dostał wyższy zarzut?

    --
    Shrek

  • 124. Data: 2021-07-16 07:30:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Że strzelano do ludzi byłoby taką przesłanką, ale myśliwy nie wiedział,
    > że strzelał do ludzi.

    Po fakcie wiedział, bo dziki nie krzyczą w jakimkolwiek ludzkim języku.

    > Również "w kierunku" nie jest takie jednoznaczne
    > bo raz sam krzyk nie musi zaraz oznaczać, że strzelano w kierunku do
    > ludzi,

    Sądzisz że sie teleportowali i krzyczeli z innego kierunku?

    > Być może krzyczał ktoś 2m od ofiary, a być może 20m od niej.
    > Nie wiemy tego.

    Prokurator wie i zdecydował się zarzuty postawić. Niby nic bo robert
    twierdzi, że prok stawia zarzuty z dupy dla dobra oskarżonego, ale
    proponuję trzymać się tego co wiemy, a nie co robert sobie wymyślił.

    --
    Shrek

  • 125. Data: 2021-07-16 07:37:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No i właśnie o to chodzi. Jakie ma znaczenie, co Ci ludzie myśleli dla
    > prawnokarnej oceny jego postępowania? Czy gdyby w tym czasie myśleli o
    > gulaszu, to by to cokolwiek zmieniało?

    Krzyczysz podczas myślenia o gulaszu?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 126. Data: 2021-07-16 07:48:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakie znaczenie dla oceny postępowania "myśliwego"
    > czy gościa z latarką ma to, co czemu przestraszyli się ostrzelani?

    NIeduże ale ma. Natomiast duże ma że strzelano do ludzi i nie udzielono
    im pomocy. Koniec tematu.

    --
    Shrek

  • 127. Data: 2021-07-16 09:47:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wśród naszych znajomych była sytuacja, że ojciec myśliwy (zawodowy oficer WP) na
    polowaniu postrzelił syna (10-12 l.), szczęśliwie
    że nie fatalnie.

    -----

  • 128. Data: 2021-07-16 09:50:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekaw jestem, jak to jest w Ameryce: strzelasz do kradnącego Ci jabłka z Twojego
    sadu, złodziej krwawi.

    -----

  • 129. Data: 2021-07-16 10:01:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może taka kazachska postsocjalistyczna kultura.

    -----

  • 130. Data: 2021-07-16 10:24:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-16, Shrek <...@w...pl> wrote: