  • 41. Data: 2008-03-16 20:56:39
    Temat: Re: sprzedaz telefonu zawartosc, prawa do zawartosci?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MHCMega wrote:
    > Jestem zdziwiony, nie tyle możliwością - to jest możliwe - ale
    > "oczywistością". Masz jakiegoś linka o tym?

    Możesz zacząć od tego:
    http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/secure_de
    l.html

    Piotrek

  • 42. Data: 2008-03-16 21:03:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Akurat nie masz racji. W Katowicach jest biuro ekspertyz sądowych, które
    > świadczy takie usługi.

    Po wielokrotnym nadpisaniu, hmm? Wykrywają wszystkie kolejne zapisy,
    jakie były? Kurcze, dyskietka o nieskończonej pojemności ;)

    Bo po jednokrotnym nadpisaniu np. samymi zerami to może, ale jak raz
    nadpiszę "lustrzanym odbiciem", potem losowymi bajtami, potem jakąś inną
    treścią, a potem jeszcze raz dam losowe dane i jeszcze potraktuję
    magnesem to w takie cuda nie uwierzę.

  • 43. Data: 2008-03-16 21:27:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    > nadpiszę "lustrzanym odbiciem", potem losowymi bajtami, potem jakąś inną
    > treścią, a potem jeszcze raz dam losowe dane i jeszcze potraktuję

    Z tego co pamiętam to algorytm Gutmanna umożliwiający bezpieczne
    kasowanie danych na nośnikach magnetycznych zwiera około 40 specjalnie
    dobranych do metody zapisu sekwencji danych, które dopiero gwarantują
    bezpieczne usunięcie danych z nośnika.

    Ale nie chce mi się szukać - pozostawiam to niedowiarkom ;-)

    Piotrek

  • 44. Data: 2008-03-17 00:32:56
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > nośnikiem, generalnie problem nie istnieje. nawet Katowice nie są w
    > stanie odczytać plików z karty pamięci, która leży w moim aparacie.

    Hmm... a wyłączyłeś Bluetooth? :)

    Pzdr.

  • 45. Data: 2008-03-17 01:25:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MHCMega" <m...@p...wp.blebleble.pl> napisał w wiadomości
    > Hmm... a wyłączyłeś Bluetooth? :)

    Po pierwsze specjalnie szukałem aparatu telefonicznego bez niego. Po drugie
    nie przechowuję w aparacie tajnych danych. Po trzecie do robienia zdjęć
    służy aparat fotograficzny, który blututa nie ma. Fotki wysyłam kablem po
    wcześniejszej selekcji jeszcze na karcie.