  • 1. Data: 2009-02-03 10:47:06
    Temat: sprawdzenie urządzeni w sklepie
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Coś mi świta, że jest przepis który mówi że na żądanie konsumenta
    sprzedawca ma obowiązek zaprezentować że kupowane urządzenie jest
    sprawne (np. podłączając do prądu i włączając). Czy ktoś może pamięta z
    jakich przepisów to wynika? (pod warunkiem że nie dopadła mnie już demencja)

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2009-02-03 10:50:33
    Temat: Re: sprawdzenie urządzeni w sklepie
    Od: krzysiek82 <k...@o...pl>

    sprzedawca nie ma takiego obowiązku, powszechną praktyką jest taka, że
    nie wypisuje się gwarancji jak coś jest nie tak sprzedawca wymienia
    towar. Nadal panuje takie przeświadczenie, że musi podobnie jak można
    coś oddać w terminie X od momentu zakupu w sklepie stacjonarnym.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2009-02-03 11:42:56
    Temat: Re: sprawdzenie urz?dzeni w sklepie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.02.2009 Adam K?obukowski <a...@k...pl> napisał/a:
    > Co? mi ?wita, ?e jest przepis który mówi ?e na ??danie konsumenta
    > sprzedawca ma obowi?zek zaprezentowa? ?e kupowane urz?dzenie jest
    > sprawne (np. pod??czaj?c do pr?du i w??czaj?c). Czy kto? mo?e pami?ta z
    > jakich przepisów to wynika? (pod warunkiem ?e nie dopad?a mnie ju? demencja)

    Zaprezentować nie, ale umożliwić tak:
    Art.3. u.3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży
    odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie
    wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz
    funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-02-03 11:43:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Adam Kłobukowski napisał(a):

> [...]
    > jakich przepisów to wynika? (pod warunkiem że nie dopadła mnie już demencja)

    No to powołaj się na ten "przepis" kupując prezerwatywy ;P

    j.

  • 5. Data: 2009-02-03 12:28:43
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz
    > funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

    Dziękuję.

    Jaki to akt prawny?

    Adam Kłobukowski

  • 6. Data: 2009-02-03 13:22:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Jaki to akt prawny?

    Google: ustawa "wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego"
    lub podobnie.

    --
    Marcin