  • 1. Data: 2009-02-03 11:08:40
    Temat: Przekręcony licznik i usterki auta z komisu - pismo do komisu
    Od: krzysiek82 <k...@o...pl>

    witajcie
    co prawda post opisujący sytuacje utworzyłem kilka dni temu, ale pewnie
    już nikt tam nie zagląda, postanowiłem więc napisać nowego.

    Na początek planuje wysłać do komisu pismo o następującej treści, proszę
    o informacje czy w takiej formie ma to sens.

    <--
    witam
    W dniu (data) dokonałem zakupu pojazdu fiat punto o numerze VIN (nr
    vin), auto niestety wykazuje dosyć poważne usterki:
    uszkodzony przepływomierz, pęknięta sprężyna zawieszenia przedniego oraz
    uszkodzenie które trudno zlokalizować a które to objawia się gaśnięciem
    silnika od czasu do czasu.

    Wszystkie te wady mogę zgłosić jako niezgodność towaru z umową, jednak
    podczas ostatniej wizyty w ASO fiata po podłączeniu pod komputer
    diagnosta stwierdził, że hodometr (licznik przebiegu kilometrów który
    znajduje się w sterowniku silnika) wskazuje przebieg na ponad 600tyś km.

    Jak zapewne Pan wie w ofercie jak i na liczniku auta ten przebieg jest
    dużo niższy, co ewidentnie świadczy o oszustwie. A tu już kłania się art
    286 kk.

    Czekam na propozycje rozwiązania problemu.
    -->

    Mam jeszcze jedno pytanie, fakturę na auto mam na tatę (tanie
    ubezpieczenie) a całą sprawą zajmuje się ja, czy w takim razie wysyłając
    pismo do komisu muszę podać tam dane mojego ojca, czy mogę wpisać swoje
    tak aby komis kontaktował się bezpośrednio ze mną?

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2009-02-03 11:27:22
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pismo do komisu muszę podać tam dane mojego ojca, czy mogę wpisać swoje
    > tak aby komis kontaktował się bezpośrednio ze mną?

    pytania:
    1. masz na fakturze (umowie) punkt "stan techniczny pojazdu jest mi znany"?
    2. masz na fakturze (umowie) punkt "stan licznika" ?
    3. czy wogole masz jakikolwiek papier z innym stanem licznika ?

    Pismo wyslij w imieniu taty a siebbie podaj jako osobe prowadzaca sprawe i
    juz.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-02-03 11:29:59
    Od: krzysiek82 <k...@o...pl>

    HANA pisze:
> [...]
    > 3. czy wogole masz jakikolwiek papier z innym stanem licznika ?
    >
    > Pismo wyslij w imieniu taty a siebbie podaj jako osobe prowadzaca sprawe i

    ad1 nie ma takiego zapisu (słyszałem, że nawet jak jest nie ma żadnej
    mocy prawej i nie chroni komisanta, czy to prawda?)
    ad2 mam wydrukowaną ofertę z otomoto gdzie podany był przebieg.
    ad3 tak wydruk z komputera w ASO

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2009-02-03 11:48:04
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "krzysiek82" wycedził w wiadomości :

    <--
> [...]
    > pismo do komisu muszę podać tam dane mojego ojca, czy mogę wpisać swoje
    > tak aby komis kontaktował się bezpośrednio ze mną?

    Jeśli chcesz być poważnie potrakotwany to przeredaguj to pismo. To ma być
    pismo którego oni się wsytraszą a nie list do kolegi. Nie powinieneś używać
    stwierdzeń typu "a tu już kłania się" a np. "po konsultacji z biegłym
    rzeczoznawcą i radcą prawnym wiem że takie postępowanie kwalifikuje się pod
    art...". I nie czekaj na propozycję od komisu bo zawsze dostaniesz taką,
    jaka zadowoli komis a nie ciebie. Sam powinieneś zaproponować rozwiązanie i
    to w takiej formie żeby dać im do zrozumienia że innego nie bierzesz pod
    uwagę.
    Oczywiście pod pismem musi się podpisać tato a nie ty. Ty jedynie możesz być
    wskazany jako osoba prowadząca sprawę ale to tato zawsze będzie stroną.
    Masz rację: zapis o znajomości stanu technicznego przez kupującego w umowie
    jest zapisem pustym (psychologicznym) i nie zwalnia sprzedającego z
    odpowiedzialności.

    Czy na fakturze lub umowie miałeś wpisany przebieg (ten niski)?
    Jeśli nie to bedzie ci trudno udowodnić że np. sam nie cofnąłeś tego
    licznika po zakupie a wydruk oferty ze strony nie jest ofertą wiążącą w
    świetle przepisów.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2009-02-03 12:02:17
    Od: krzysiek82 <k...@o...pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > Jeśli nie to bedzie ci trudno udowodnić że np. sam nie cofnąłeś tego
    > licznika po zakupie a wydruk oferty ze strony nie jest ofertą wiążącą w

    Niestety mam tylko ofertę ze strony :(

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2009-02-03 13:57:52
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Piotr wrote:

    > Jeśli nie to bedzie ci trudno udowodnić że np. sam nie cofnąłeś tego
    > licznika po zakupie a wydruk oferty ze strony nie jest ofertą wiążącą
    > w świetle przepisów.

    ofertą nie jest - ale dowodem "jakimś" jak najbardziej....

    --
    pozdrawiam