  • 1. Data: 2009-02-03 08:59:52
    Temat: kilka pytan - dot. darowizny domu
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Mam kilka pytan dotyczacych darowizny domu z dzialka zrobiona przez matke na
    jedno z dwoch dzieci.

    1. Z tago co sie orientowalem nie mozna w takim akcie zawrzec zobowiazan
    wobec drugiego dziecka (czyli np. syn dostaje 100 % ale musi w jakis opisany
    sposob splacic pewna czesc na rzecz siostry) -czy tak jest faktycznie
    2. Czy to prawda, ze pomimo darowizny 100% na syna po latach corka moze w
    jakis sposob dochodzic jednak innego podzialu (ktos mi sugerowal, ze
    bezpieczniej jest po prostu kupic ten dom od matki i przy tej formie stania
    sie wlascicielem takie pozniejsze roszczenia siostry nie wchodza w gre)
    3. Jakie sa sposoby wyceny domu i dzialki na potrzeby notarialne oraz np.
    kredyty hipoteczne. Czy w gre wchodzi tylko wycena przez specjaliste? Jesli
    tak to jakie sa to koszty. Jesli nie to czy na innej zasadzie mozna dokonac
    takiej wyceny (np. porownawczej z podobnymi nieruchomosciami)
    4. Czy to prawda, ze syn otrzymujacy od matki w darowiznie dom wraz z
    dzialka nie musi wnosic z tego tytulu zadnych oplat podczas gdy np. ta sama
    operacja na syna i jego zone wiaze sie juz z jakimis kosztami.

    Prosze o wszelkie uwagi.

    Pozdrawiam
    Franc