  • 11. Data: 2008-01-06 02:28:26
    Temat: Re: sklep internetowy, produkt na zamowienie, a zwrot w ciagu 10 dni
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.01.2008 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:
    > No, ale to jest dokładnie to, co i ja chciałem napisać. Jeśli zrobił fotel
    > na zamówienie, to zwrotowi nie podlega.

    Przyjąłem, że Ania jest kupującym, ale masz rację, z jej wypowiedzi to
    nie wynika.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2008-01-06 14:23:39
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Marcin Debowski pisze:
    > Dnia 06.01.2008 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:
    >>>
    > Przyjąłem, że Ania jest kupującym, ale masz rację, z jej wypowiedzi to
    > nie wynika.

    Jestem sprzedawcą, oferuję również meble, ale meble są zawsze wykonywane
    na zamowienie, producent ich nigdy na stanie nie ma, wykonuje je dopiero
    na konkretne zamowienie, ja jestm dystrybutorem (przez internet) i tu
    pojawia sie zagadnienie, czy klient kupujac takie meble, ktore maja
    okreslone wymiary, ale wybiera sobie kolor oraz czy maja byc szklane czy
    drewniane, ma prawo do zwrotu w przeciagu 10 dni, czy tez nie,
    chcialabym sie ustrzec od tego typu zachcianek na przyszlosc i
    oczywiscie opisac to szczegolowo w regulaminie aby nie bylo watpliowsci,
    tak jak chocby z ustawa ;)

  • 13. Data: 2008-01-07 02:23:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.01.2008 Ania <a...@g...pl> napisał/a:
    > Jestem sprzedawcą, oferuję również meble, ale meble są zawsze wykonywane

    No to jasne.

> [...]
    > chcialabym sie ustrzec od tego typu zachcianek na przyszlosc i
    > oczywiscie opisac to szczegolowo w regulaminie aby nie bylo watpliowsci,

    Poza regulaminem ja bym jeszcze dodał gdzies w miejscu składania ofery
    kupna (zamawiania) taką informację. Prawnie to nie ma znaczenia, ale jak
    powszechnie wiadomo, praktycznie nikt regulaminów nie czyta, a Ty, choć
    prawnie będziesz i tak zabezpieczona, to zapewne nie chcesz się ani z
    nikim uzerać ani tracić czasu na włóczenie się po sądach.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2008-01-07 12:08:52
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > prawnie będziesz i tak zabezpieczona, to zapewne nie chcesz się ani z
    > nikim uzerać ani tracić czasu na włóczenie się po sądach.

    Z tym nie ma problemu, nawet moge to napisac na stronie z produktem,
    jednakze mam watpliwosci czy cos co oferuje w konkretnych wymiarach i
    producent rowniez, czy nie jest to traktowane jako normalna oferta, czy
    mozna to traktowac jako produkt na zamowienie, z powodu mozliwosci
    wybrania wypelnienia i koloru... ustawa daje sporo swobody..

  • 15. Data: 2008-01-07 12:11:39
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Marcin Debowski pisze:
    =

> [...]
    > nikim uzerać ani tracić czasu na włóczenie się po sądach.

    Z tym nie ma problemu, nawet moge to napisac na stronie z produktem,
    żeby klient nie miał wątpliwości jednak, ze czy cos co oferuje w

  • 16. Data: 2008-01-07 22:36:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.01.2008 Ania <a...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > mozna to traktowac jako produkt na zamowienie, z powodu mozliwosci
    > wybrania wypelnienia i koloru... ustawa daje sporo swobody..

    Obawiam się, że tak definitywnie to się nigdy nie da odpowiedzieć, ale MZ
    to, że wymiary są takie same akurat nie stanowi problemu. A jak ktoś
    zamówi tapicerkę w żółte gąski? Jeśli chcesz się upewnić, to zadzwoń do
    któregość z oddziałów Federacji Konsumentów i dopytaj.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2008-01-08 08:16:34
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > zamówi tapicerkę w żółte gąski? Jeśli chcesz się upewnić, to zadzwoń do
    > któregość z oddziałów Federacji Konsumentów i dopytaj.

    Dzieki za odpowiedz :)

    pozdrawiam