  • Data: 2009-04-19 19:43:12
    Temat: skarga pauliańska
    Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Chciałem zapytać jak to dzisiaj jest z ową skargą. Czy sądy są przychylne
    tego typu procedurom?
    Sytuacja wygląda tak: jest spora grupa ( około 20) byłych pracowników którym
    pracodawca nie wypłacił pensji, odszkodowań, ekwiwalentów za urlop w
    momencie rozwiązania umowy. Mniej więcej w tym samym czasie ów były
    pracodawca wyprowadził cały majątek firmy (z. o.o.) do innej spółki (z o.o.)
    tak więc spółka w której m.in. ja pracowałem stała się niewypłacalna i bez
    majątku. Sprawa w sądzie oczywiście była formalnością bo były pracodawca był
    na tyle bezczelny że bez zastrzeżeń uznał nasze roszczenia - jednak komornik
    przez prawie rok nie ściągnął ani złotówki.
    I teraz zastanawiamy się nad dwoma rozwiązaniami - albo skarżyć cywilnie
    zarząd (jednosobowy) albo owa skarga pauliańska..
    Czy ktoś może doradzić z doświadczenia co ma większe szanse powodzenia?

    Ów jednosobowy zarząd to osoba oficjalnie bezrobotna i bez majątku a we
    wszystkich spółkach jakie ma (ponad 20) działa tylko charytatywnie -
    zawodowy słup. Prokuratura i CBŚ od trzech lat nie potrafią niczego mu
    udowodnić.
    Dodam tylko że część z tych spółek posiada majątek i nieruchomości a
    udziałowcy to inne spółki.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam
    Wiktor