  • 171. Data: 2008-03-31 16:36:57
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 31 Mar, 09:29, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Nie tyle ingerowała, ile tak zadecydowała.
    >
    > Jeśli uważasz, że sędziowie za komuny mogli ot tak sobie sądzić zgodnie
    > z prawem, to popatrz np. na sprawę Grzegorza Przemyka.

    To była sprawa o politycznym znaczeniu, w której stawką było zycie
    ludzkie, dobre imię Państwa i Partii tudzież służb bezpieczeństwa,
    porządek publiczny i parę innych bożków.

    Kwestia czy na prowincji paru nauczycielom lub zwykłym przechodniom
    uda się wyprocesować kilka egzemplarzy encykopedii była z punktu
    widzenia czynników politycznych obojętna. Jakby nie patrzeć ówczesnym
    sądom zdarzało się rozstrzygać sprawy na niekorzyść przedsiębiorstw
    państowych czy nawet zasądzac odszkodowania za bezprawne działania
    władz publicznych?

    Ponadto jeśli wyrok miał być skutkiem przesłanek o charakterze
    politycznym, to dlaczego jest przywoływany z aprobatą w współczesnej
    literaturze (por. Z. Radwański, Prawo cywilne część szczegółowa,
    Warszawa 2004 r., s. 20) ?

  • 172. Data: 2008-03-31 18:55:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4565.00000047.47eca787@newsgate.onet.pl koczy
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy "selekcje" do klubów są legalne w świetle polskiego prawa ???
    > Mam na myśli sytuację kiedy ochroniarze wynajęci przez właściciela stoją
    > przed wejściem do klubu i wpuszczają tylko tych którzy spełniają
    > wyznaczone przez właściciela kryteria ???
    > np. nie wpuszczmamy w dresie albo kobiety tylko odo 30-stki
    > lokal jest chyba miejscem publicznym i właściciel niema prawa jednych
    > klientów obsługiwać a drugich nie , a może , jak to jest ???

    Tu napiszę, bo w tym flejmie to już nie wiem gdzie się wpiąć.
    Nie będę się sprzeczał o sprawy stricte prawne - jak widać nikt nikogo nie
    przekonał.

    Ja bym się tylko chętnie dowiedział po co miałbym chcieć wejść tam, gdzie
    nie chcą ani mnie, ani moich pieniędzy.
    Miałbym honor tam się pchać, nawet jeśli pod groźbą naruszenia prawa
    musieliby mnie wpuścić??

    --
    Jotte

  • 173. Data: 2008-03-31 19:23:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte pisze:

    > Ja bym się tylko chętnie dowiedział po co miałbym chcieć wejść tam,
    > gdzie nie chcą ani mnie, ani moich pieniędzy.

    Bo np. umówiłeś się tam z kimś i nie masz chęci zmieniać planów z powodu
    jakiegoś gnojka z kompleksami?

    > Miałbym honor tam się pchać, nawet jeśli pod groźbą naruszenia prawa
    > musieliby mnie wpuścić??

    To oni naruszają prawo.

  • 174. Data: 2008-04-01 10:47:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kuba pisze:

    > A to niedobrze, bo w tamtych czasach SN wydał wiele bardzo mądrych orzeczeń, a
    > i technika legislacyjna niestety stała na dużo wyższym poziomie niż obecnie.

    Komuno wróć?

  • 175. Data: 2008-04-01 10:50:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jb pisze:

> [...]
    > mimo sprzeciwu ochroniarzy udało się im wejść do sklepu (mieli przewage
    > liczebną), gdzie usiedli sobie w kółeczku na środku, wznosząc okrzyki w stylu
    > "mordercy" itp. Nie wyszli mimo żądania kierownika sklepu. W końcu ochroniarze
    > po wezwaniu posiłków usunęli ich stamtąd siłą, wynosząc każdego pojedynczo na
    > zewnatrz.
    > Skutek: zarzuty z art. 193 kk dla uczestników protestu. Sąd umorzył
    > postępowanie wobec znikomej szkodliwości społecznej. Co jednocześnie znaczyło,
    > iż uznał, ze formalnie ich zachowanie wyczerpało znamiona przestępstwa z tego

    Primo: sygnaturkę poproszę.
    Secundo: to co oni robili to IMHO raczej zakłócanie spokoju.
    Tertio: biorąc pod uwagę "secundo" właściciel był uprawniony do
    nakazania im opuszczenia lokalu, ale tylko dlatego, że zakłócali w nim
    spokój i tym samym powodowali zagrożenie dla osób i mienia. Poza tym nie
    byli klientami i dla nich przepisy KW o konsumentach nie działały.

  • 176. Data: 2008-04-01 10:57:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com pisze:

    [ciach]

    > To była sprawa o politycznym znaczeniu, w której stawką było zycie
    > ludzkie, dobre imię Państwa i Partii tudzież służb bezpieczeństwa,
    > porządek publiczny i parę innych bożków.

    A tutaj wizja poprawy zaopatrzenia.

    [ciach]

> [...]
    > politycznym, to dlaczego jest przywoływany z aprobatą w współczesnej
    > literaturze (por. Z. Radwański, Prawo cywilne część szczegółowa,

    Nie moje zmartwienie.

  • 177. Data: 2008-04-01 15:46:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znaczyło,
    > iż uznał, ze formalnie ich zachowanie wyczerpało znamiona przestępstwa z

    Kluczowym w tym wypadku był cel wejścia do sklepu. Trudno było przyjąć, ze
    personel niewpuszczał tych osób w celu uniemożliwienia dokonania przez nich
    zakupu.

  • 178. Data: 2008-04-01 15:57:43
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > Primo: sygnaturkę poproszę.
    > Secundo: to co oni robili to IMHO raczej zakłócanie spokoju.

    Art. 193 nie dotyczy zaklocania spokoju.

    > Tertio: biorąc pod uwagę "secundo" właściciel był uprawniony do
    > nakazania im opuszczenia lokalu, ale tylko dlatego, że zakłócali w nim
    > spokój i tym samym powodowali zagrożenie dla osób i mienia.

    Wlasciciel nie jest "uprawniony do", tylko jest "osoba uprawniona", czyli
    majaca prawa do lokalu.

    > Poza tym nie
    > byli klientami i dla nich przepisy KW o konsumentach nie działały.

    Podstawa prawna?

  • 179. Data: 2008-04-01 16:32:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Art. 193 nie dotyczy zaklocania spokoju.

    A czy ja gdzieś napisałem inaczej?

    > Wlasciciel nie jest "uprawniony do", tylko jest "osoba uprawniona", czyli
    > majaca prawa do lokalu.

    Prawo do lokalu, a bycie uprawnionym do nakazywania jego opuszczenia to
    dwie zupełnie różne rzeczy.

    > Podstawa prawna?

    To, że jesteś głupi, to już ustaliliśmy.

    Ale że aż do tego stopnia, że nie rozumiesz, dlaczego przepisy o
    ochronie interesów konsumentów nie chronią osób, które jasno i wyraźnie
    oznajmiają, że konsumentami nie są, to kolejne dno, które osiągnąłeś...

  • 180. Data: 2008-04-01 16:56:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnfv4mnb.6vq.j.krzyzanowski@mech.pkpik.pl...

    Sklep jest miejscem przeznaczonym do dokonywania zakupów i w tym celu
    udostępnionym przez właściciela klientom - co wynika z istoty sklepu. Na
    każde inne użycie tego obiektu jest wymagana zgoda właściciela. A zatem nie
    można tam sprzedawać własnego towaru czy urządzać wieców. Kluczowym jest tu
    możliwość udowodnienia, że wyrzucany nie przyszedł w celu dokonania zakupu.

    I by uprzedzić: nie ma to nic wspólnego z żadnymi regulaminami czy zakazami
    ustanawianymi przez właściciela. Jak widzisz, na tym sklepie z futerkami
    nie było wywieszonego zakazu wiecowania, a sąd uznał, że działania
    wiecujących były bezprawne. Zakaz wiecowania na drzwiach nic by tu nie
    zmienił, bo i tak dotyczył by tylko pracowników w najlepszym razie.