    From: "Mich" <m...@w...totezwywal.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: s.c. i nazwa firmy
    Date: Thu, 27 Apr 2006 00:27:49 +0200

    Witam,
    W związku z tym, że planujemy ze znajomym założenie spółki cywilnej mam
    takie dwa krótkie pytanka:
    1. Obaj mamy zarejestrowaną DG, on pod nazwą XXXXX, a ja pod nazwą YYYYY.
    Czy można założyć s.c. na inną nazwę ZZZZZ? Czy wiąże to się z koniecznością
    dopisania tej nazwy do naszych nazw, czyli odpowiednio XXXXX, ZZZZZ i YYYYY,
    ZZZZZ?
    Dodam, że zarówno ja jak i on nadal chcemy prowadzić niezależnie własne
    działalności pod dotychczasowymi nazwami, gdyż dotyczą one zupełnie czegoś
    innego niż to czym chcemy się razem zajmować.
    Podkreślam, że moje pytanie dotyczy spółki cywilnej. Proszę nie sugerować
    więc spółki jawnej, gdyż z pewnych względów zależy nam właśnie na s.c.
    2. Nasza działalność będzie polegała na świadczeniu pewnej usługi, której
    część będzie wykonywał on a część ja. Jednak w zależności od klienta
    zaangażowanie każdego z nas może być bardzo różne, tj. np. raz ja 80% on 20%
    innym razem np. ja 10% on 90% itd. I na tej podstawie chcemy też dzielić się
    zyskami. Zaś w umowie s.c. należy z góry określić procentowy podział zysków.
    Czy ktoś ma pomysł jak da się to obejść?
    Wiem, że najłatwiej by było aby każdy z nas wystawiał na każdą część osobną
    fakturę z naszych indywidualnych DG, ale zależy nam aby faktura dla klienta
    była wystawiona na całą usługę przez ZZZZZ s.c.
    Dzięki z góry za wszystkie odp. i pozdrawiam,
    Mich