  • 231. Data: 2022-08-16 18:24:13
    Temat: Re: ryby
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 17:49, J.F pisze:

> [...]
    w.jpeg

    > O to to to :-)

    No więc tu jest różnica, że kiedyś rozumiano, że choćby na dole ktoś
    musi wiedzieć co robi bo jebnie.

    > Tak czy inaczej - ktos to ustala.
    > A tego kogos zatrudniamy "my" :-)

    Na prawdę sądzisz, że poziom bugu we włodawie musi odczytywać sasin bo
    inaczej jebnie? A może na odwrót;P

    > W czesci jest zwykła urzedznicza robota, ale na troche innym szczeblu
    > - np podsumowac sprawozdania ...

    No to dodaje się tak samo. No chyba że w ministertwie to po partyjnemu.
    Jeśli już to bardziej by chodziło o to że jak wyniki wychodzą chujowe,
    to żeby nikt tych pieprzonych dziennikarzy nie poinformował, bo jeszcze
    panikę będą siać:P

    > To sie zatrudni na wyzszych stanowiskach.

    Ale ich jest stosunkowo mało. I na tych wyższych to zawsze się po
    partyjnemu rozstawiało, wie tu się nic nie zmienia.

    > Albo podniesie stawki ... wczesniej zwalniając element niepożądany :-)

    ;) A potem przywróci zapłaci odszkodowanie i da podwyżkę, bo z nowej
    siatki wynika;)

    > dla rządu sie znajdą :-)

    Dla rządu tak. Dla całej bandy pisiorów - no nie bardzo:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 232. Data: 2022-08-16 18:41:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 18:17:13 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > W. Gdybyśmy mieli powołaną do tego instytucję, która mogłaby na
    > takie pytania odpowiedzieć...
    Ci u koryta juz by zadbali żeby ta instytucje swoimi obsadzić i godziwie ich
    nagrodzić.
    Nie podsuwaj takich pomyslow.

  • 233. Data: 2022-08-16 18:56:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 18:41, Kris pisze:

    > Ci u koryta juz by zadbali żeby ta instytucje swoimi obsadzić i godziwie ich
    nagrodzić.
    > Nie podsuwaj takich pomyslow.

    Nie wiem jak ci to powiedzieć, ale tryb przypuszczający jest ironią.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 234. Data: 2022-08-16 19:00:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 18:24:13 +0200, Shrek wrote:

    > No więc tu jest różnica, że kiedyś rozumiano, że choćby na dole ktoś
    > musi wiedzieć co robi bo jebnie.

    > Na prawdę sądzisz, że poziom bugu we włodawie musi odczytywać sasin bo
    > inaczej jebnie? A może na odwrót;P

    Nie mowie o odczycie poziomu, tylko o okresleniu wysokosci stanu
    alarmowego.
    Chcemy miec czesto stany alarmowe, zeby mowic, ze to wina Tuska?

    A potem moze nie chcemy, zeby wyszlo, ze poprawilismy :-)

> [...]
    > Jeśli już to bardziej by chodziło o to że jak wyniki wychodzą chujowe,
    > to żeby nikt tych pieprzonych dziennikarzy nie poinformował, bo jeszcze

    No widzisz. Sumowac muszą zaufani ludzie :-)

    > Ale ich jest stosunkowo mało.

    To sie zrobi nowe.

    > I na tych wyższych to zawsze się po
    > partyjnemu rozstawiało, wie tu się nic nie zmienia.

    Ale ty piszesz o bardzo wysokich.
    Zrobi sie srednie, da wysokie pensje i obsadzi swoimi ...

    > ;) A potem przywróci zapłaci odszkodowanie i da podwyżkę, bo z nowej
    > siatki wynika;)

    Wypadek przy pracy, wina Ziobry :-)

    Albo zostawic starą siatke, beda nowe stanowiska dla swoich, a ta
    przywrocona sama sie zwolni :-)

    > Dla rządu tak. Dla całej bandy pisiorów - no nie bardzo:P

    no to trzeba sie postarac :-)

    J.

  • 235. Data: 2022-08-16 19:12:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 19:00, J.F pisze:

    > Nie mowie o odczycie poziomu, tylko o okresleniu wysokosci stanu
    > alarmowego.

    No ale tego nie robi jakiś niesamowity sztab ludzi przez głosowanie,
    tylko jest na to zapewne ogólnopolska formuła - zapewnie w jakiejś
    normie albo rozporządzeniu (albo w normie przywołanej przez
    rozporządzenia - ogólnie z normami jest zabawnie jeśli chodzi o prawo).

    > Chcemy miec czesto stany alarmowe, zeby mowic, ze to wina Tuska?

    A co za różnica - od tego czy to wina tuska jest telewizja.

    > No widzisz. Sumowac muszą zaufani ludzie :-)

    Pieprzeni dziennikarze - zaczynam rozumieć roberta czemu ich tak nie
    znosi. Myślałem że po prostu wystarczy robić dobrze, a tu się okazuje,
    że dobrze to pojęcie bardzo subiektywne i się te pierdolone pismaki
    czepiają...

    > To sie zrobi nowe.

    To się robi, ale ktoś robić musi:P

    > Ale ty piszesz o bardzo wysokich.

    Bo ja wiem - naczelnik wydziały to nie jest jakiś kosmos... A starszy
    czy nawet główny specjalista to były normalne stanowiska - być może
    "partyjność" pomagała w szybszym awansie, ale nikt ich po zmianie rządu
    nie zwalniał. Do czasu.

    > Zrobi sie srednie, da wysokie pensje i obsadzi swoimi ...

    I się robi, ale jak już pisałem - problem w tym, że te niższe trzeba
    obsadzić i nie mogą to być alkoholicy spod mopsu bo jednak robotę trzeba
    zrobić.

    > no to trzeba sie postarac :-)

    No i się starają, tylko nichuja im nie wychodzi - ile to już milionów
    mieszkań mieli wybudować?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 236. Data: 2022-08-16 19:24:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 18:01:34 +0200, Shrek wrote:

    > Ja "potrafię". W czujce jest 0,2mg ameryku. O aktywności 33kBq.
    > Dopuszczalna aktywność Am w ciele człowieka za wiki to 18 kBq - a więc z

    Jest to swoja drogą ciekawe - promieniowanie silnie szkodliwe, a
    w malej ilosci jakos nie szkodzi.

    > pewnym zapasem możemy przyjąć 0,1 mg ameryku na twarz. Powiedzmy że że
    > 0,1mg na 75kg - czyli 1.33 mg na 100kg.
    >
    > Załóżmy że w rybie jest finalnie to samo stężenie co w otaczającej jej
    > wodzie więc na tonę wody potrzeba 1.33mg.

    Chyba moze akumulowac.

    > Teraz dane odry z dupy -
    > szerokość 150 metrów, głębokość 1,5m 225m3 metr bieżacy razy powiedzmy
    > kilometr skażonej rzeki daje 225 000 ton wody *1,33 mg to razem o ile
    > się gdzieś nie pierdolnąłem daje 300 kg ameryku czyli niecałe milion
    > czujek dymu. A to jeszcze poziom bezpieczny:P

    300kg ameryku, to 150mln czujek po 0.2mg.

    150 mln czujek robi wrazenia, 300kg znacznie mniejsze,
    no ale ameryk to w ilosciach raczej sladowych.

    300kg plutonu ... raczej powazna ilosc.

    A uran malo radioaktywny.

    Wiec bez akumulacji w rybie to raczej kiepsko ... chyba, zeby tak
    wrzucic skazoną zywnosc. I nie trzeba 225000 ton wody, tylko na 80 ton
    ryb ...

    P.S. PZW sie nie chwali tonami w zarybieniu, ale
    https://www.youtube.com/watch?v=HKjIM4DrYns

    Ile tu bedzie? Okolo tony, czy znacznie mniej?
    I to na jednym odcinku ...

    O, lepsze dane
    https://www.pzw.org.pl/wodzislaw/wiadomosci/198053/6
    0/zarybienia_w_2019_roku_zbiornika_odra_ii_616
    https://wodzislaw.pzw.org.pl/cms/4209/%ef%bf%bd_zary
    bienia_20132016

    4 tony ryb.

    To ma starczyc na cała Odre, czy tylko jeden odcinek?

    Chyba na odcinek, ale tu niestety brak tonażu
    https://www.pzw.org.pl/wroclaw/cms/22686/zarybienia

    Moze te 80 ton ryb to niewiele?

    J.

  • 237. Data: 2022-08-16 19:46:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 19:24, J.F pisze:

    > Jest to swoja drogą ciekawe - promieniowanie silnie szkodliwe, a
    > w malej ilosci jakos nie szkodzi.

    Ba. Wręcz pomaga.

    > Chyba moze akumulowac.

    Chyba tak - podzielmy przez 5 dla pewności;)

    > 300kg ameryku, to 150mln czujek po 0.2mg.

    No to masz już swój współczynnik zapasu na akumulację;)

    > 150 mln czujek robi wrazenia, 300kg znacznie mniejsze,
    > no ale ameryk to w ilosciach raczej sladowych.
    >
    > 300kg plutonu ... raczej powazna ilosc.

    Powiedzmy, że byłoby mocno niepokojące gdyby takie ilości walały się po
    europie bez reakcji rządów.

    > Moze te 80 ton ryb to niewiele?

    Jak pisałem - to 80 ton nic nie mów - ani wszystkich nie wyłoili ani
    wszystkich wyłowionych nie policzyli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 238. Data: 2022-08-16 19:54:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 19:46:40 +0200, Shrek wrote:

    > Ba. Wręcz pomaga.

    > Chyba tak - podzielmy przez 5 dla pewności;)

    Nie wiem jak ameryk, ale pamietasz te rtec w Japonii ?

    > No to masz już swój współczynnik zapasu na akumulację;)

    > Powiedzmy, że byłoby mocno niepokojące gdyby takie ilości walały się po
    > europie bez reakcji rządów.

    Tak, starcza na pare atomówek.

    Z drugiej strony ... zuzyte paliwo z reaktora, to ile Bq razem?

    > Jak pisałem - to 80 ton nic nie mów - ani wszystkich nie wyłoili ani
    > wszystkich wyłowionych nie policzyli.

    Zgadza sie.

    J.

  • 239. Data: 2022-08-16 20:16:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 19:12:10 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > normie albo rozporządzeniu (albo w normie przywołanej przez
    > rozporządzenia - ogólnie z normami jest zabawnie jeśli chodzi o prawo).

    IMO - to od wysokosci wałow powinno zależeć, może charakterystyk
    przepływów, wiec owszem - ustalone jakos tam na podstawie przepisow,
    ale tez ustalone w drodze decyzji.

    > A co za różnica - od tego czy to wina tuska jest telewizja.

    Ale co - bedzie tak mowila ze wina tuska, czy lepiej dodac
    "to juz 10 przekroczenie stanow alarmowych w tym roku" ? :-)

> [...]
    > znosi. Myślałem że po prostu wystarczy robić dobrze, a tu się okazuje,
    > że dobrze to pojęcie bardzo subiektywne i się te pierdolone pismaki

    Robic dobrze, ale trzymać mordę na kłódkę :-)

    Dziennikarz gadajac gdzies w terenie moze nie zlapac obrazu calosci.
    A ten sumujący jak zauwazy, to ma alarmowac przelozonych
    a nie media :-)

    > To się robi, ale ktoś robić musi:P

    Swoi cos tam robic moga, nawet jak niezbyt potrafią :-)

> [...]
    > czy nawet główny specjalista to były normalne stanowiska - być może
    > "partyjność" pomagała w szybszym awansie, ale nikt ich po zmianie rządu

    No wlasnie widzisz - kiedys bylo wysoko, teraz nisko.
    A nawet bardzo nisko - znasz z praktyki.

    > I się robi, ale jak już pisałem - problem w tym, że te niższe trzeba
    > obsadzić i nie mogą to być alkoholicy spod mopsu bo jednak robotę trzeba
    > zrobić.

    Albo i nie trzeba, telewizja zatuszuje :-)

    To wina tuska :-)

    J.

  • 240. Data: 2022-08-17 01:22:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-16, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > No ale skazano amerykańskiego Cejrowskiego, więc w sumie o czym gadać.
    >
    > Chyba że chodzi o kogoś innego, bo tu piszą o 4.1 mln.
    > https://www.euractiv.pl/section/demokracja/news/usa-
    twierdzil-ze-szkolna-masakra-byla-ustawka-a-teraz-za
    placi-rodzinie-ofiary-4-mln-dolarow/

    Ja o tym:
    https://www.rp.pl/plus-minus/art36853681-michal-szul
    drzynski-prawdziwa-cena-dezinformacji
    To jest taki Cejrowski, ale teraz widzę, że 50M.

    "Sąd w Teksasie wydał właśnie przełomowy wyrok, uznając, że Alex Jones
    pomówił rodziców Jessiego Lewisa i ma zapłacić im niemal 50 mln dolarów.
    Niezwykła jest kwota, to, kim jest i co robi Alex Jones, ale i to, kim
    był Jessie Lewis."

    --
    Marcin