  • 241. Data: 2022-08-17 01:46:19
    Temat: Re: ryby
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-16, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Ameryk emituje cząstki alfa, których zasięg w tkance mierzony jest w
    > mikrometrach.
    > Ryby musiałyby się go nałykać, żeby zaszkodził, więc przy skali zjawiska
    > potrzebne byłyby jakieś niewyobrażalne ilości Am.

    Polon tez emituje alfa a zobacz jak mało Litwience wystarczyło. Fakt,
    męczył się trochę. Nb. właśnie te co emitują alfa są przeciez najgorsze
    ("toksykologicznie") bo wystarczy mała ilość, która się dostanie do
    środka i rozniesie po krwioobiegu i wszystko co wypromieniuje to
    zostaje.

    > A tak w ogóle z powodu promieniowania nie umiera się tak nagle, więc te
    > opowieści Roberta Policmajstra i Stasia Pytalskiego nie trzymają się kupy.

    Oj tam oj tam.

    --
    Marcin

  • 242. Data: 2022-08-17 01:48:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Dopuszczalna aktywność Am w ciele człowieka za wiki to 18 kBq - a więc z
    > pewnym zapasem możemy przyjąć 0,1 mg ameryku na twarz. Powiedzmy że że
    > 0,1mg na 75kg - czyli 1.33 mg na 100kg.
    >
    > Załóżmy że w rybie jest finalnie to samo stężenie co w otaczającej jej
    > wodzie więc na tonę wody potrzeba 1.33mg. Teraz dane odry z dupy -
    > szerokość 150 metrów, głębokość 1,5m 225m3 metr bieżacy razy powiedzmy
    > kilometr skażonej rzeki daje 225 000 ton wody *1,33 mg to razem o ile
    > się gdzieś nie pierdolnąłem daje 300 kg ameryku czyli niecałe milion
    > czujek dymu. A to jeszcze poziom bezpieczny:P

    Takie ilości są dostepne bez problemu w każdym sklepie z amerykami.

    --
    Marcin

  • 243. Data: 2022-08-17 06:30:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 20:16, J.F pisze:

    > Ale co - bedzie tak mowila ze wina tuska, czy lepiej dodac
    > "to juz 10 przekroczenie stanow alarmowych w tym roku" ? :-)

    A co ma za znaczenie które. Zawsze można powiedzieć że 10. A nawet 20.
    Co prawda nie wiem co to ma wspólnego z tuskiem, ale paskowy ogarnie.

    > Robic dobrze, ale trzymać mordę na kłódkę :-)

    Coś jak wody polskie, odra i dziennikarze? :P

    > Swoi cos tam robic moga, nawet jak niezbyt potrafią :-)

    No ale ktoś musi jednak robić to co powinien. Inaczej jebnie.

    > No wlasnie widzisz - kiedys bylo wysoko, teraz nisko.
    > A nawet bardzo nisko - znasz z praktyki.

    Żadne wysoko czy nisko - po prostu po kilkunsatu latach dostajesz
    głównego specjalistę i tyle.

    > Albo i nie trzeba, telewizja zatuszuje :-)

    Zależy co robią - ci obsługują na przykład dopłaty bezpośrednie - no
    cóż, będzie widać po rolnikach w stolicy;)

    > To wina tuska :-)

    No ale nie ma i chuj:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 244. Data: 2022-08-17 06:32:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 19:54, J.F pisze:

    > Nie wiem jak ameryk, ale pamietasz te rtec w Japonii ?

    Nie.

    > Tak, starcza na pare atomówek.
    >
    > Z drugiej strony ... zuzyte paliwo z reaktora, to ile Bq razem?

    "tyle że ja pierdolę":P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 245. Data: 2022-08-17 06:33:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Takie ilości są dostepne bez problemu w każdym sklepie z amerykami.

    Ostatnio jak pytałem to mówili, że tylko dwie mają, jak bardzo chcę to
    mi środkową wykroją. No ale nie było mnie stać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 246. Data: 2022-08-17 11:42:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Aug 2022 07:27:39 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Rozwiniesz co ma wspólnego Kaczyński z moim pytaniem?

    Nic. To była refleksja o świecie współczesnym; osobliwie o mentalności
    suterena.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 247. Data: 2022-08-17 11:49:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Aug 2022 08:38:19 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > tylko z ciekawości zapytałem czy te 80 ton to dużo czy może jakiś niewielki ubytek
    w zasobach Odry.

    To musowo jakieś promile bez znaczenia, bo tak klaruje Robert Policmajster,
    a ja mu wierzę bezgranicznie.
    Jest sezon ogórkowy, to dziennikarze rozdmuchują zupełnie nieistotne
    incydenty.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 248. Data: 2022-08-17 12:12:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Aug 2022 19:24:43 +0200, J.F napisał(a):

    > Jest to swoja drogą ciekawe - promieniowanie silnie szkodliwe, a
    > w malej ilosci jakos nie szkodzi.

    Nie wiadomo, czy małe dawki szkodzą, czy nie.
    Dla świętego spokoju przyjmuje się, że każde promieniowanie jest szkodliwe,
    choć są tacy którzy twierdzą, że małe dawki nawet i pomagają.

    Radiacja uszkadza DNA, ale zazwyczaj organizm to "naprawia". Przy dużych
    dawkach w krótkim czasie układ odpornościowy 'nie nadąża' i może się to
    skończyć chorobą popromienną albo nowotworem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 249. Data: 2022-08-17 12:20:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Aug 2022 23:46:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > ("toksykologicznie") bo wystarczy mała ilość, która się dostanie do
    > środka i rozniesie po krwioobiegu i wszystko co wypromieniuje to

    Połowa tzw. dawki naturalnej w Polsce pochodzi od radonu, który lata sobie
    w powietrzu i generalnie jest niegroźny dopóki nie wleci do płuc, bo wtedy
    emitowane przez niego alfy mogą uszkodzić tkanki.

    Litwinienkę musieli poczęstować sporą ilością polonu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 250. Data: 2022-08-17 14:49:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-17, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    > emitowane przez niego alfy mogą uszkodzić tkanki.
    >
    > Litwinienkę musieli poczęstować sporą ilością polonu.

    Tu: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28245194/ podają, że "Intake by
    ingestion on 1 November was estimated to be around 4 GBq, assuming 10%
    absorption to blood, and the resulting organ doses reached estimated
    values that were generally in a range from about 20 Gy to over 100 Gy."

    A z tego: https://personal.ems.psu.edu/~radovic/Polonium_specs
    .pdf
    wynika, że 4 GBq to jakieś 0.02 mg. Za dużo to to nie jest.

    --
    Marcin