  • 121. Data: 2022-08-12 21:08:21
    Temat: Re: ryby
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A stałeś chociaż obok takiej akcji?

    Nawet nie koło. Co prawda nie rzeka ale też podejrzenie skażenia
    nieznaną substancją. Przyjechali strażaki i potrzebowali kogoś kto zna
    budynek za przewdonika.

    > A pomyślał? I są już wyniki badań?

    No nie wiem. Dwa tygodnie ryby do góry brzuchami pływają więc jak ktoś
    pomyślał to wyniki już powinny dojść nawet polecony pocztą polską. Więc
    albo nie pomyślał, co wydaje się nieprawdopodobne, bo wśród tylu ludzi
    musiał się jeden ogarnięty znaleźć, albo nie wykonano, albo nie
    upubliczniono (i gdyby nie te cholerne pismaki...).

    > O ile wiem, to z rtęcią nie powinno mieć nic wspólnego.

    No ale my próbujemy wymyślić jak to się stało, że u nas rtęci niet a u
    hemutów jest.

    > A Niemcy badali w wielu miejscach, czy mają wynik w jednym? I to wynik,
    > w który sami nie wierzą i go powtarzają.

    No ja cały czas mam nadzieję, że niemcy się jednak mylą.

    > Ty pewnie nie pamiętasz Czarnobyla,

    Pamiętam;) Wywalili nas ze szkoły i kazali siedzieć w domu i nie
    wychodzić na dwór. Niektórzy do domu wrócili dopiero na dziennik;) Co ci
    ludzie co na to wpadli w głowach mieli to do tej pory nie potrafię
    zrozumieć;)

    > a ja tak i brałem udział wówczas w
    > działaniach. Zorientowaliśmy się w skażeniu, gdy Szwedzi zaalarmowali.

    Musieliście czekać na szwedów, bo i żadnego poważnego skażenia u nas nie
    było. A o skażeniu zapewne ci co mieli wiedzieć to wiedzieli, bo jednak
    akurat temat traktowaliśmy poważnie. Ty się dowiedziałeś od szwedów, bo
    szwedzi zaczęli mordę drzeć. Naszym kazano zawrzeć mordy a rozkaz jest
    rozkaz - co nie?

    > Nie twierdziłem, ze niepotrzebnie szukają. Twierdziłem, że ne wiadomo,
    > czy w ogóle jakikolwiek problem istnieje - na chwilę obecną. A artykuły
    > prasowe nie pomagają.

    Owszem pomagają. Choćby w końcu alert rbc się pojawił. Inaczej dalej by
    udawali że nic się nie dzieje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 122. Data: 2022-08-12 21:19:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 21:08:21 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > No nie wiem. Dwa tygodnie ryby do góry brzuchami pływają więc jak ktoś
    > pomyślał to wyniki już powinny dojść nawet polecony pocztą polską.

    No gdzie - zobacz ile tam w Koninie analize sladow prochu robili :-)

    Wydaje sie, ze początkowo nikt tej sekcji ryb nie robil.

> [...]
    > wychodzić na dwór. Niektórzy do domu wrócili dopiero na dziennik;) Co ci
    > ludzie co na to wpadli w głowach mieli to do tej pory nie potrafię

    To jakis dziwnych miales ... bo inni to raczej na pochod chcieli
    zagonic ...

    > Musieliście czekać na szwedów, bo i żadnego poważnego skażenia u nas nie
    > było.

    Powaznego nie ale cos tam wykrywalnego bylo.

> [...]
    > akurat temat traktowaliśmy poważnie. Ty się dowiedziałeś od szwedów, bo
    > szwedzi zaczęli mordę drzeć. Naszym kazano zawrzeć mordy a rozkaz jest

    Jakos tak, ale jak Szwedzi, ba - szwedzkie pismaki, gruchneli to nie
    bylo co tajemnicy robic.
    Z drugiej strony - o czym tu gadac, jakis tam "podniesiony poziom",
    nie wiadomo dlaczego ... snuc przypuszczenia, ze towarzyszom cos p* ?

    Tylko ... czasy byly zimnowojenne, nie powinno wojsko monitorowac?

    > Owszem pomagają. Choćby w końcu alert rbc się pojawił. Inaczej dalej by
    > udawali że nic się nie dzieje.

    W ostatnich godzinach jakos. A to juz 2 tygodnie.

    J.

  • 123. Data: 2022-08-12 21:20:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 20:51, J.F pisze:

    > Niekoniecznie.

    Żart. Co by nie mówić niemce to pragmatyczny naród i raczej na tak
    głupawych założeniach by swojego planu gospodarki odpadami nie opierali.
    Już prędzej sprzedaliby jakiemuś polaczkowi i niech sam wylewa u siebie.

    > Geigera tez tam mają?

    Tak - nawet sprawdziłem standardowe wyposażenie wozu ratownicwa
    chemicznego. Promieniowanie znajdą jeszcze szybciej niż rtęć, bo od ręki
    i na miejscu. Zresztą kiesyś przy mnie sprawdzali powietrze z kanału
    wentylacyjnego. Podejrzenie skażenia, więc spytali czy wiadomo gdzie
    jest wyrzutnia powietrza z tego pomieszczenia i poszli tam ze szpejem.
    Mieli dterktor promieniowania więc pro forma sprawdzili, choć
    podejrzenie było raczej natury chemicznej. Jak mówiłem strażacy,
    złaszcza oficerowie dowodzący akcjami to jednak zazwyczaj łebscy i
    kompetentni goście.

    > Moze i tak, ale ... tak profilaktycznie sprawdzac?

    W różnych takich miejscach sprawdzają profilaktycznie, więc śluza na
    rzece wydaje się sprytnym miejscem. Wszysytko co płynie rzeką musi przez
    nią przepłynąć. No i jest cała zwykła sieć ogólniedostępna w necie. Jak
    by coś tak grzało, że ryby na miejscu ubija to i w okolicy by cywilne
    czujniki wyłapały i zaraz byś miał na niebieskie hexy na mapce i alarm w
    internetach zanim by się p.o.remier ogarnął z konferencją.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 124. Data: 2022-08-12 21:22:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A wiemy, od jak dawna działa? Możliwości od pyty, ale już lokalni
    > znawcy, którzy nawet nie byli w rejonie rzeki twierdzą, że to na pewno
    > rtęć.

    Na razie to tak twierdzą niemieckie władze lokalne. Co za czasy że
    człowiek ma więcej zaufania do jakiegoś niemieckiego odpowiednika
    marszałka niż do polskiego premiera...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 125. Data: 2022-08-12 21:27:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 20:53:52 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A wiemy, od jak dawna działa? Możliwości od pyty, ale już lokalni
    > znawcy, którzy nawet nie byli w rejonie rzeki twierdzą, że to na pewno rtęć.

    ryby moga byc zatrute, a woda dawno przeplynela.

    Pamietasz ten przypadek otrucia w GB? Tam cos ze dwa miesiace ofiara
    umieralala.

    J.

  • 126. Data: 2022-08-12 21:31:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 21:22:15 +0200, Shrek wrote:

    > Na razie to tak twierdzą niemieckie władze lokalne. Co za czasy że
    > człowiek ma więcej zaufania do jakiegoś niemieckiego odpowiednika
    > marszałka niż do polskiego premiera...

    Na razie to tak twierdzą niemieckie pismaki.
    Chyba, ze znadzies oficjalną informacje.

    J.

  • 127. Data: 2022-08-12 21:35:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 21:19, J.F pisze:

    > Wydaje sie, ze początkowo nikt tej sekcji ryb nie robil.

    To jest niemożliwe. Niemożliwe, żeby wśród takiej ilości ludzi nie
    znalazła się jedna kompetentna osoba - tego nawet wymyślać nie trzeba,
    to zapewne jest standardowa procedura badania skażeń w rzekach. Nawet
    pisior jeśli pracuje to musi mieć IQ większe od 60. Jeśli nie wykonano,
    to nie dlatego że nikt na to nie wpadł.

    > To jakis dziwnych miales ... bo inni to raczej na pochod chcieli
    > zagonic ...

    Ja to na początku podstawówki byłem, i to chyba było jeszcze przed 1
    maja. Następnego dnia normalnie w szkole i już bez cyrków. A na pochody
    to chodziłem z dziadkiem na kapenowskie - a co prawak kiedyś byłem;)

    > Powaznego nie ale cos tam wykrywalnego bylo.

    No było bo sami wykryliśmy jeszcze przed szwedami. Tylko się nie
    pruliśmy żeby towarzyszów nie urazić.

    > Z drugiej strony - o czym tu gadac, jakis tam "podniesiony poziom",
    > nie wiadomo dlaczego ... snuc przypuszczenia, ze towarzyszom cos p* ?

    ;) I gdyby nie szwedzkie pismaki...

    > Tylko ... czasy byly zimnowojenne, nie powinno wojsko monitorowac?

    Wiedzieli. Nie wiedzieli tylko co. Wojsko pewnie myślało że towarzysze
    jakąś próbe odwalili, albo im kręt podwodny wyleciał w murmańsku. Lepiej
    nie pytać. Ale magistry wiedziały że reaktor.

    > W ostatnich godzinach jakos. A to juz 2 tygodnie.

    Ale raban się zrobił dopiero wczoraj.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 128. Data: 2022-08-12 21:36:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 21:31, J.F pisze:

    > Na razie to tak twierdzą niemieckie pismaki.
    > Chyba, ze znadzies oficjalną informacje.

    Gdzieś widziałem tłita ichnych władz landowych. Tłit to tłit. U nas
    wyżej książeczka z brzydkim słowem na k.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 129. Data: 2022-08-12 21:41:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 21:27, J.F pisze:

    > ryby moga byc zatrute, a woda dawno przeplynela.

    No ale przecież zatruły się tym co było w wodzie.

    > Pamietasz ten przypadek otrucia w GB? Tam cos ze dwa miesiace ofiara
    > umieralala.

    NIe. No ale właśnei najprościej zbadać zwłoki, żeby poznać przyczynę.
    Dlatego nie wierzę że tych ryb nikt nie zbadał. To byłby niewiarygodny
    poziom niekompetencji. Jak weźmiesz 8 kasę podstawówki i zapytasz jak
    sprawdzić czym zatruły się ryby, to przecież pewnie parę osób w tej
    klasie na to wpadnie (jeśli nie wiekszość). Pisie przybłędy po urzędach
    mogą być głupie, ale zachowajmy realizm- nie aż tak.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 130. Data: 2022-08-12 21:49:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 18:39, Shrek pisze:

    > Z tego co pamiętam była tam awaria - piec do utylizacji szlamu nie robił.

    Ano, też coś mi się już przypomniało... Był zdaje się jakiś szum o
    wożenie "nawozu" daleko poza Warszawę.

    Ach, tan Czaskoski...
    :D

    --