-
1. Data: 2007-10-02 05:23:34
Temat: pytanie o sprzedaz
Od: "bartek" <f...@w...pl>
witam, jesli znalazlem cene na internecie interesujacaego mnie sprzetu duzo
tansza od cen w innych po czym zlozylem na to zamowienie + potwierdzilem
to sprzedajacy ma obowiazek mi to wyslac?????? pomimo ze cena jest zanizona
(byc moze mylna) ?
w regulaminie znalazlem taki zapis
"Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu Positivo.pl nie
stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Umowa
kupna-sprzedaży następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru
przez Klienta na liście przewozowym przesyłki."
tzn ze moze sie wycofac ze sprzedazy ?
-
2. Data: 2007-10-02 06:48:22
Temat: Re: pytanie o sprzedaz
Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
news:fdskue$b0v$1@nemesis.news.tpi.pl...
> witam, jesli znalazlem cene na internecie interesujacaego mnie sprzetu
> duzo tansza od cen w innych po czym zlozylem na to zamowienie +
> potwierdzilem
> to sprzedajacy ma obowiazek mi to wyslac?????? pomimo ze cena jest
> zanizona (byc moze mylna) ?
>
> w regulaminie znalazlem taki zapis
> "Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu Positivo.pl
> nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Umowa
> kupna-sprzedaży następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru
> przez Klienta na liście przewozowym przesyłki."
>
> tzn ze moze sie wycofac ze sprzedazy ?
>
witam
sklepy internetowe najczęściej stosuja takie chwyty, ale jest to, w mojej
ocenie, niedozwolone; w ten sposób praktycznie żadna umowa może nie dojść do
skutku, nawet taka, gdy sam z własnej woli skorzystałeś z mozliwości zapłaty
ceny przelewem lub karta, jako konsument zawierający umowe na odległość;
logiczne być może to jest wówczas, gdy płacisz przy odbiorze towaru;
masz też art.6, 7, 10, 11 i 12 ustawy o ochronie niektórych praw
konsumentów; analizując je kompleksowo dochodzę do wniosku, można się nie
zgodzić z nim, że do zawarcia umowy dochodzi wówczas, gdy po złożeniu
zamówienia, otrzymujesz potwierdzenie przyjęcia zamówienia, czyli inaczej
ofertę zawarcia umowy; następnie zapewne jest link, za pomoca którego
potwierdzasz umowę i według następuje wtedy jej zawarcie definitywne,
albowiem na skutek twego potwierdzenia sklep przystępuje do realizacji
świadczenia i musi je wykonać nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia
przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy;
zgoda, cennik na stronie internetowej można nie traktować jako oferty
sprzedaży, jednakże w mojej ocenie należy iść trochę z duchem czasu i
rozwoju techniki i podciągnąć przepis art.543kc, traktujący o uznawaniu
wystawienia rzeczy na widok publiczny z oznaczeniem ceny jako ofertę
sprzedaży, pod sprzedaż internetową - jest towar (zdjęcie), jest cena; poza
tym masz też art.9 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, gdzie mamy
do czynienia z infomacją handlową skierowana do konsumenta jeszcze przed
zawarciem umowy - taką informację zawiera potwierdzenie przyjęcia zamówienia
(wiem, bo sam korzystam z wielu sklepów, księgarni internetowych);
oczywiście powyższe uwagi dotyczą umów zawieranych na odległość, gdzie po
stronie sprzedawcy jest przedsiębiorca (sklep internetowy) a po stronie
kupującego - konsument;
poza tym sprawdź dokładniej regulamin sklepu - większośc z nich wprowadza
postanowienia dotyczące konsumenta odnośnie związania ceną w chwili złożenia
zamówienia; zresztą to by było poważne przegięcie zasad handlowych, gdyby o
ostatecznej cenie decydował wyłącznie sprzedawca (klauzula abuzywna -
art.385[3] pkt 8 kc) i to dopiero po odebraniu przesyłki przez konsumenta;
konsument musi wiedzieć, jaka jest cena ostateczna produktu i jego
właściwości w chwili składania zamówienia, jeszcze przed zawarciem umowy,
chyba że sklep zamiast potwierdzenia wyśle stosowne oświadczenie, że cena
podana na stronie była błędna a prawidłowa jest taka .... - jeżeli
odpowiada, prosimy złożyć ponownie zamówienie; taka winna być poprawna
procedura;
pzdr
k
-
3. Data: 2007-10-02 07:12:23
Temat: Re: pytanie o sprzedaz
Od: "bartek" <f...@w...pl>
dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz lecz pani ze sklepu dzis do mnie dzwonila
i mowi ze to byl problem z cennikiem u dostawcy i ich sklep narzucil sama
marze i dlatego taka niska cena, mowi zebym powolal sie na to zamowienie
przy nastepnym a bede mial uwzgledniony rabat...Powoluje sie na czesc
regulaminu:
"Mimo dołożenia wszelkich starań odnośnie prezentowanej oferty (dostępność,
ceny), Positivo.pl zastrzega sobie prawo do realizacji oraz wysyłki
produktów tylko dla zamówień potwierdzonych przez pracownika sklepu
Positivo.pl. Potwierdzenie polega na:
3.4.1 Sprawdzeniu dostępności oraz cen produktu u dostawcy (-ów) sklepu. Tym
samym, Positivo.pl zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w
przypadku braku zamawianego produktu bądź zmiany ceny u dostawcy z przyczyn
niezależnych od Positivo.pl (z zastrzeżeniem opisanym w pkt. 2.14
niniejszego regulaminu). O każdym z powyższych faktów, Zamawiający będzie
niezwłocznie powiadomiony (droga telefoniczną lub e-mailową).
3.4.2. Telefonicznym lub e-mailowym potwierdzeniu realizacji i wysyłki
zamówienia przez pracownika Positivo.pl. Takie zamówienie otrzymuje wówczas
status: w trakcie realizacji. Informacja o tym statusie zamówienia jest
dostępna wyłącznie dla osób, które zarejestrowały się w Klubie Pozytywnego
Klienta i złożyły zamówienie będąc zalogowanymi na swoje konto. W przypadku
osób, które nie zarejestrowały się i / lub nie zalogowały na swoje konto
podczas składania zamówienia, wysyłana jest informacja o tym, iż zamówienie
zostało przekazane do rozpatrzenia przez pracownika sklepu. Jeżeli nie ma
żadnego problemu z realizacją zamówienia, Zamawiający otrzymuje informację o
wysyłce towaru.
3.5. W przypadku, gdy została uregulowana płatność za złożone zamówienie
(płatność z góry przelewem, elektroniczny przelew bankowy, karta płatnicza,
płatność Moneybookers), a z przyczyn niezależnych od sklepu zamawiany towar
nie jest dostępny u dostawcy bądź jego cena uległa zmianie przed
potwierdzeniem zamówienia opisanym w pkt.3.4, Positivo.pl niezwłocznie
poinformuje o tym Zamawiającego oraz zwróci wpłaconą kwotę na wskazane konto
w terminie do 3 dni roboczych. "
czy w zwiazku z tym moze anulowac?
-
4. Data: 2007-10-02 13:36:35
Temat: Re: pytanie o sprzedaz
Od: "Foti" <f...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:fdspbl$ld9$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:fdskue$b0v$1@nemesis.news.tpi.pl...
>> witam, jesli znalazlem cene na internecie interesujacaego mnie sprzetu
>> duzo tansza od cen w innych po czym zlozylem na to zamowienie +
>> potwierdzilem
>> to sprzedajacy ma obowiazek mi to wyslac?????? pomimo ze cena jest
>> zanizona (byc moze mylna) ?
>>
>> w regulaminie znalazlem taki zapis
>> "Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu Positivo.pl
>> nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Umowa
>> kupna-sprzedaży następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru
>> przez Klienta na liście przewozowym przesyłki."
>>
>> tzn ze moze sie wycofac ze sprzedazy ?
>>
>
Wydaje mi sie ż epowinieneś zebrać kilkunastu kumpli
wszyscy zamawiają towar kilkanaście razy i nie odbierają
Ponieważ żawarcie umowy to wg tej firmy moment podpisania odbioru przesyłki
to nic nie grozi za takie zachowanie a że się rozmyśliłeś i nie chcesz
zawierać umowy to twoja sprawa
Firma szybko sie nauczy i zmieni swoj regulamin
-
5. Data: 2007-10-03 03:20:57
Temat: Re: pytanie o sprzedaz
Od: kam <x#k...@w...pl#x>
Krzysiek pisze:
> masz też art.6, 7, 10, 11 i 12 ustawy o ochronie niektórych praw
> konsumentów; analizując je kompleksowo dochodzę do wniosku, można się nie
> zgodzić z nim, że do zawarcia umowy dochodzi wówczas, gdy po złożeniu
> zamówienia, otrzymujesz potwierdzenie przyjęcia zamówienia, czyli inaczej
> ofertę zawarcia umowy;
dlaczego?
> poza tym sprawdź dokładniej regulamin sklepu - większośc z nich wprowadza
> postanowienia dotyczące konsumenta odnośnie związania ceną w chwili złożenia
> zamówienia; zresztą to by było poważne przegięcie zasad handlowych, gdyby o
> ostatecznej cenie decydował wyłącznie sprzedawca (klauzula abuzywna -
> art.385[3] pkt 8 kc) i to dopiero po odebraniu przesyłki przez konsumenta;
gdzie widzisz takie rozwiązanie?
> konsument musi wiedzieć, jaka jest cena ostateczna produktu i jego
> właściwości w chwili składania zamówienia, jeszcze przed zawarciem umowy,
co rozumiesz przez chwilę składania zamówienia? utożsamiasz to z
zawarciem umowy?
KG