eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopytanie o sprzedazRe: pytanie o sprzedaz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o sprzedaz
    Date: Tue, 2 Oct 2007 08:48:22 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 64
    Message-ID: <fdspbl$ld9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <fdskue$b0v$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ddx241.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1191307446 21929 83.23.101.241 (2 Oct 2007 06:44:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Oct 2007 06:44:06 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:489359
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fdskue$b0v$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > witam, jesli znalazlem cene na internecie interesujacaego mnie sprzetu
    > duzo tansza od cen w innych po czym zlozylem na to zamowienie +
    > potwierdzilem
    > to sprzedajacy ma obowiazek mi to wyslac?????? pomimo ze cena jest
    > zanizona (byc moze mylna) ?
    >
    > w regulaminie znalazlem taki zapis
    > "Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu Positivo.pl
    > nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Umowa
    > kupna-sprzedaży następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru
    > przez Klienta na liście przewozowym przesyłki."
    >
    > tzn ze moze sie wycofac ze sprzedazy ?
    >


    witam

    sklepy internetowe najczęściej stosuja takie chwyty, ale jest to, w mojej
    ocenie, niedozwolone; w ten sposób praktycznie żadna umowa może nie dojść do
    skutku, nawet taka, gdy sam z własnej woli skorzystałeś z mozliwości zapłaty
    ceny przelewem lub karta, jako konsument zawierający umowe na odległość;
    logiczne być może to jest wówczas, gdy płacisz przy odbiorze towaru;
    masz też art.6, 7, 10, 11 i 12 ustawy o ochronie niektórych praw
    konsumentów; analizując je kompleksowo dochodzę do wniosku, można się nie
    zgodzić z nim, że do zawarcia umowy dochodzi wówczas, gdy po złożeniu
    zamówienia, otrzymujesz potwierdzenie przyjęcia zamówienia, czyli inaczej
    ofertę zawarcia umowy; następnie zapewne jest link, za pomoca którego
    potwierdzasz umowę i według następuje wtedy jej zawarcie definitywne,
    albowiem na skutek twego potwierdzenia sklep przystępuje do realizacji
    świadczenia i musi je wykonać nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia
    przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy;
    zgoda, cennik na stronie internetowej można nie traktować jako oferty
    sprzedaży, jednakże w mojej ocenie należy iść trochę z duchem czasu i
    rozwoju techniki i podciągnąć przepis art.543kc, traktujący o uznawaniu
    wystawienia rzeczy na widok publiczny z oznaczeniem ceny jako ofertę
    sprzedaży, pod sprzedaż internetową - jest towar (zdjęcie), jest cena; poza
    tym masz też art.9 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, gdzie mamy
    do czynienia z infomacją handlową skierowana do konsumenta jeszcze przed
    zawarciem umowy - taką informację zawiera potwierdzenie przyjęcia zamówienia
    (wiem, bo sam korzystam z wielu sklepów, księgarni internetowych);

    oczywiście powyższe uwagi dotyczą umów zawieranych na odległość, gdzie po
    stronie sprzedawcy jest przedsiębiorca (sklep internetowy) a po stronie
    kupującego - konsument;

    poza tym sprawdź dokładniej regulamin sklepu - większośc z nich wprowadza
    postanowienia dotyczące konsumenta odnośnie związania ceną w chwili złożenia
    zamówienia; zresztą to by było poważne przegięcie zasad handlowych, gdyby o
    ostatecznej cenie decydował wyłącznie sprzedawca (klauzula abuzywna -
    art.385[3] pkt 8 kc) i to dopiero po odebraniu przesyłki przez konsumenta;
    konsument musi wiedzieć, jaka jest cena ostateczna produktu i jego
    właściwości w chwili składania zamówienia, jeszcze przed zawarciem umowy,
    chyba że sklep zamiast potwierdzenia wyśle stosowne oświadczenie, że cena
    podana na stronie była błędna a prawidłowa jest taka .... - jeżeli
    odpowiada, prosimy złożyć ponownie zamówienie; taka winna być poprawna
    procedura;

    pzdr
    k


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1