  • 1. Data: 2007-02-11 23:41:26
    Temat: przesylka z chin (buty) a problemy ze znakiem towarowym
    Od: "dziadek" <a...@t...wytnijto.pl>

    Witam
    Zamowilem 5 par butow zastrzezonych znakiem firmowym (znaczek z
    charakterystyczna lyzwa ;) )

    Przesylka dotarla juz do kraju i czeka na mnie. Kurier poinformowal mnie, ze
    w przypadku nieoryginalnosci
    towaru buty zostana zniszczone a mnie czeka kara za zamowienie
    nieoryginalnego towaru z zastrzezonym znakiem.
    Przesylka przeszla juz rewizje wstepna, teraz mam dac informacje, czy ja
    odbieram, czy ma zostac odeslana do nadawcy.

    Sek w tym, ze jezeli zgodze sie odebrac (jak powiedzial kurier) buty zostana
    wyslane do wlasciciela znaku towarowego,
    tam tez ma byc ta ekspertyza i w razie nieoryginalnosci w/w konsekwencje.
    Kurier wspomnial, ze kara za naduzycie znaku towarowego i zniszczenia towaru
    to okolo... 5000-6000 zl !!

    Pytanie moje brzmi - co zrobic?

    Nadawca, pan chinczyk potwierdzil mi mailem, ze dzwonil do fabryki i ze buty
    sa ponoc oryginalne.
    Zanizyl on tez nieco wartosc kazdej pary butow, abym ja mogl zaplacic nizsze
    clo.
    Co do pana nadawcy to jak wiadomo - trzeba miec dystans i ograniczone
    zaufanie.
    Mowil mi on, ze ma duzo odbiorcow towaru w usa. Sama obsluga klienta itd
    wyglada dosc wiarygodnie.

    Nie wiem co zrobic, licze na pomoc.
    pozdrawiam
    dziadek

  • 2. Data: 2007-02-12 00:15:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dziadek" <a...@t...wytnijto.pl> napisał w wiadomości

    To jakaś nowa moda? jakże można przedstawić zarzut osobie zamawiającej paczkę?
    Przecież nie ma ona możliwości sprawdzenia, czy but jest oryginalny, więc trudno
    mówić o winie. Niech sobie to kontrolują. Jak się okaże że towar jest
    nieoryginalny, to złóż zawiadomienie, ze zostałeś oszukany, bo ktoś zamiast
    oryginalnych butów podróbki Ci przysłał. I to by było tyle od strony karnej.

    No i buty maja być wysłane do biegłego, a nie do właściciela znaku towarowego,
    który może je podmienić.

  • 3. Data: 2007-02-12 11:07:26
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > No i buty maja być wysłane do biegłego, a nie do właściciela znaku
    > towarowego, który może je podmienić.

    Biegły niezależny nie zna szczegółów pozwalających odróżnić oryginał od
    podróbki. Te szczegóły są znane tylko producentom - ze zrozumiałych względów
    nie ujawnia się ich.
    EWa

  • 4. Data: 2007-02-12 17:59:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> napisał w
    wiadomości news:45d04a70$1@news.home.net.pl...

    > Biegły niezależny nie zna szczegółów pozwalających odróżnić oryginał od
    > podróbki. Te szczegóły są znane tylko producentom - ze zrozumiałych względów
    > nie ujawnia się ich.

    Raczysz żartować sobie? Właściciel znaku towarowego jest żywotnie i finansowo
    zainteresowany w tym, by ludzie zamiast za pół ceny kupić te oryginalne buty w
    Chinach, kupili je dwa razy drożej u przedstawiciela w Polsce. No bo przecież na
    tym się to wszystko kręci. W wypadku wszystkich znanych mi spraw przedstawiciel
    właściciela znaku musiał szczegółowo zeznać, jakie są różnice pomiędzy
    oryginałem a okazanym mu przedmiotem. I albo podejrzany przyznał się i szło to
    na tzw. dobrowolne poddanie się karze, albo do aktu oskarżenia trzeba było
    powołać biegłego od znaków towarowych. Z reguły są to rzecznicy patentowi, choć
    znam kilka spraw, gdzie wobec niejednoznacznej opinii rzecznika ekspertyzę
    zlecano Zakładowi Ekspertyz Sądowych w Krakowie. Żaden sąd nie wyda wyroku na
    tej zasadzie, że właściciel znaku powie, ze to jest podróbka, ale nie powie
    czemu, bo to tajemnica. Znam takie próby i kończyło się to różnie dla
    składających takie zeznania. Najczęściej sąd wzywa przed swe oblicze takiego
    skrytego pracownika i zwalnia go od tajemnicy. Zresztą jest to jedna z przyczyn
    tego, ze co kolejna partia towaru markowego, to są inne zabezpieczenia. A to
    jakaś nitka, a to dodatkowa metka.

  • 5. Data: 2007-02-12 19:09:53
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

> [...]
    > Zresztą jest to jedna z przyczyn tego, ze co kolejna partia towaru
    > markowego, to są inne zabezpieczenia. A to jakaś nitka, a to dodatkowa

    Właśnie dlatego żaden biegły nigdy nie będzie znał na bieżąco wszystkich
    tych zabezpieczeń i różnic pomiędzy podróbką, a oryginałem.
    Po prostu producent nie jest zainteresowany, by znały je osoby spoza kręgu
    wtajemniczonych - zbyt duże ryzyko, że piraci też chcieliby wejść w
    posiadanie tej wiedzy.
    Nawet jeśli taki przedstawiciel producenta ujawni przed sądem takie róznice,
    to na pewno nie wszystkie.

    EWa

  • 6. Data: 2007-02-14 11:49:32
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    > Nawet jeśli taki przedstawiciel producenta ujawni przed sądem takie
    > róznice, to na pewno nie wszystkie.

    I to juz jest jego problem. Bandytyzm marketoidow nalezy tepic. Na szczescie
    prawo, ktore sobie uzurpuja, nie stoi po ich stronie.

    Pozdrawiam,

    Andrzej