  • 1. Data: 2008-07-25 16:26:45
    Temat: problem z OC
    Od: "WaldekEg" <...@...com>

    W lutym tego roku kupilem uzywany samochod. Sprzedajacy przekazal mi polise
    OC w TU A, ktora jak prawo nakazuje w odpowiednim terminie przepisalem na
    siebie i oplacilem skladke na nastepny rok. Teraz dostaje pismo z TU B ze
    mam do zaplacenia u nich zalegle OC. Dzwonie do firmy B i co sie okazuje.
    Sprzedajacy ponad rok temu niewypowiadajac umowy B zawarl polise z A i te
    polise przekazal mi przy sprzedazy nie informujac mnie o B. Wiem ze
    niewypowiedziane umowy OC sa przedluzane z automatu i sprzedajacy
    najwyrazniej zawalil sprawe i teraz zwala na mnie obowiazek zaplacenia
    zaleglych skladek. Jakie sa mozliwosci zalatwienia tej sprawy? Czy wg prawa
    TU B moze zadac ode mnie zaplaty? Wywiazalem sie ze wszystkich zobowiazan
    ustawowych w terminie. Bede sprawe wyjasnial w B osobiscie, ale interesuje
    mnie Wasze zdanie
    Dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2008-07-25 16:32:45
    Temat: Re: problem z OC
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

> [...]
    > ustawowych w terminie. Bede sprawe wyjasnial w B osobiscie, ale interesuje

    Nie. Nie interesują Cię cudze polisy. Ty masz swoją, którą opłacasz i tyle - niech
    się bujają.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-07-25 20:16:58
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Nie interesują Cię cudze polisy. Ty masz swoją, którą opłacasz i
    > tyle - niech się bujają.

    To chyba nie do konca wyglada tak
    Zbywca przekazal do TU A informacje o sprzedazy - TU A, jesli nie wplynelo
    wypowiedzenie nabywcy, zobowiazane jest oczywiscie od swiadczenia ochrony
    ubezpieczeniowej nabywcy
    Zbywca przekazal do TU B informacje o sprzedazy - TU B, jesli nie wplynelo
    wypowiedzenie nabywcy, rowniez zobowiazane jest do swiadczenia ochrony
    nabywcy...
    z punktu widzenia TU A i B sprawa jest jasna - zasadniczo ustawa nie
    przewiduje rozwiazania polisy z tytulu podwojnego ubezpieczenia :/
    na wojne to raczej ze zbywca samochodu sie szykowac...

    pozdrawiam
    raB

  • 4. Data: 2008-07-25 20:33:15
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > To chyba nie do konca wyglada tak

    Kupujący otrzymał auto+wszelkie wymagane dokumenty w tym OC które uaktualnił i
    przedłużył więc jest czyst. No może będzie musiał umowę/fakturę przefaksować... co ja
    piszę... jak są ciekawi niech przyjadą i sobie obejrzą. Krótko mówiąc - NA DRZEWO!!!
    Tak pogoniła matka PZU jak zgubili wypowiedzenie i przysłali wezwanie do zapłaty.
    - pani nie wypowiedziała umowy OC
    - wypowiedziałam
    - ale nie mamy tego w dokumentach - może by pani faksem ksero wysłała, albo
    poleconym
    - jak chcieliście mnie skroić za AC to warowaliście godzinę przed moim mieszkaniem to
    teraz sobie przyjdźcie to wam pokażę papier albo porządki sobie zróbcie w swoim
    burdelu!!!
    Odpuścili

    A na zakończenie prosty przykład przekrętu:
    - "gubię" DR
    - dostaję nowy DR
    - zawieram OC z 10-cioma ubezpieczycielami na stary DR
    - sprzedaję auto wraz z nowym DR i OC zawartym na ten nowy DR
    Kto jest "winny"? Kupujący nie ma obowiązku wiedzieć czy sprzedający 7 razy czy może
    12 razy "gubił" DR?

    DR = dowód rejestracyjny.

    *piotr'ek*

  • 5. Data: 2008-07-25 20:39:21
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

> [...]

    > - sprzedaję auto wraz z nowym DR i OC zawartym na ten nowy DR
    > Kto jest "winny"? Kupujący nie ma obowiązku wiedzieć czy sprzedający 7

    Tylko co w tym wszystkim zawinilo TU?
    Nie uwazasz, ze odpowiedzialnosc powinien poniesc zbywca?
    Poszkodowany jest nabywca - niech sobie walczy ze zbywca...
    raB

  • 6. Data: 2008-07-25 21:46:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2008, rabar-bar wrote:

    > Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał

    > Tylko co w tym wszystkim zawinilo TU?

    Nic.
    Źle wybrało klienta :)
    Firmom to się zdarza - przychodzi taki, towar bierze na odroczoną
    płatność i znika. Albo inaczej nie dotrzymuje umowy.

    > Nie uwazasz, ze odpowiedzialnosc powinien poniesc zbywca?

    OCZYWIŚCIE!
    Odpowiedzialność wobec TU - tych wszystkich TU, których umów
    nie przekazał nabywcy!

    > Poszkodowany jest nabywca - niech sobie walczy ze zbywca...

    Z jakiej okazji?
    Przecież nabywca NIE ZAWIERAŁ umów z TU - tą, o której informację
    MIAŁ dostać dostał, załatwił jak trzeba...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-07-25 22:18:30
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Z jakiej okazji?
    > Przecież nabywca NIE ZAWIERAŁ umów z TU - tą, o której informację
    > MIAŁ dostać dostał, załatwił jak trzeba...

    przyznam, ze widze to zupelnie inaczej :)
    jesli zbywca ma obowiazek przekazac dokumenty polisowe nabywcy - to co ma do
    tego TU B i dlaczego to TU B ma wnikac, czy zbywca przekazal dokumenty B
    nabywcy czy nie? Jezeli mial obowiazek to TU pewnie zaklada, ze przekazal...
    Tymbardziej, ze ustawa nie daje w ogole mozliwosci rozwiazania polisy "bo
    pan x nie przekazal dokumentow panu y" - jest kilka konkretnych przypadkow
    kiedy moze nastapic rozwiazanie OC. Sa scisle wytyczne co w przypadku
    sprzedazy pojazdu. Ze prawo nie nadaza za zdolnosciami ludzkimi to inna
    historia...
    Jakie konretnie przepisy mialyby spowodowac odstapienie TU B od zadania
    oplacenia skladki?
    Ciekawa jestem konca tej historii - mam nadzieje ze WaldekEg podzieli sie
    doswiadczeniem :)
    raB

  • 8. Data: 2008-07-26 07:26:47
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jakie konretnie przepisy mialyby spowodowac odstapienie TU B od zadania
    > oplacenia skladki?

    Co najwyżej przefaksowanie kserokopii umowy+polisy OC i wyparcie się jakichkolwiek
    związków z TU B powinno rozwiązać sprawę. Zaznaczam "co najwyżej", czyli nabywca może
    równie dobrze olać ich ciepłym moczem - przecież on z nimi żadnej umowy nie zawierał
    i żadnego dokumentu, że taka umowa jest zawarta w ręku nie miał.

    *piotr'ek*

  • 9. Data: 2008-07-26 07:36:03
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    Zawsze tak jest jak państwo zaczyna ingerować za daleko. Te automatyczne
    przedłużanie umów i niemożność wypowiedzenia ich w trakcie roku w praktyce
    powoduje
    mnóstwo problemów. Ja nie rozumiem dlaczego nie mogę OC wypowiedzieć
    np. po miesiącu, skoro się samo przedłuża to powinno się dać w każdej chwili
    wypowiedzieć,
    a jeśli jest umową bez możliwości skrócenia okresu to nie powinno się samo
    przedłużać.

    A tak co chwila problem przy sprzedaży czy dziedziczeniu samochodu. Jeśli
    firmy
    ubezpieczeniowe mogą mieć wspólną bazę informacji o szkodach to mogą także
    obowiązkowo same przekazywać sobie informacje o kolejnych umowach OC,
    podobnie jak to się dzieje z przenoszeniem numeru telefonu do innego
    operatora.

    zbyszek

  • 10. Data: 2008-07-26 07:52:58
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jakie konretnie przepisy mialyby spowodowac odstapienie TU B od zadania
    > oplacenia skladki?

    Żądać mogą... ale od właściwej osoby, czyli zbywcy.

    *piotr'ek*