    From: " Wojtek" <h...@g...SKASUJ.TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo sasiedzkie
    Date: Thu, 30 Oct 2003 21:38:51 +0000 (UTC)

    witam i pozdrawiam wszystkich grupowiczow! mam nadzieje ze szarobura sytuacja
    zaokienna nie wplywa zle na wasze samopoczucia!

    ale przechodzac do meritum:
    -poszukuje sprawdzonych zasobów w internecie dotyczących prawa sąsiedzkiego,
    bede wdzieczny za wszelkie odnosniki i informacje; po samodzielnych
    poszukiwaniach udalo mi sie dotrzec niestety tylko do bardzo ogolnikowych
    informacji i artykulow poswieconych konkretnym przypadkom roznym od mojego

    ponizej postaram sie przyblizyc moja sytuacje na wypadek gdyby ktos sie z
    czyms podobnym zetknal i moglby udzielic wskazowek lub skierowac do
    odpowiednich zrodel

    dzielnica domkow jednorodzinnych; pewnego dnia sasiad (umownie pan D)
    przychodzi do mnie z karteczka i prosba o podpis, a na karteczce jest prosba
    o zgode na uruchomienie dzialalnosci pod tytulem: salon kosmetyki
    samochodowej i miejsce na podpisy dwoch sasiadow wyrazajacych zgode; czyli
    zgode powinienem wyrazic ja i gosc sasiadujacy po drugiej stronie z panem D.
    Drugi sasiad zgode wyrazil. Ja tez bylem o krok, ale matka zweszyla podstep
    (zna pana D zdecydowanie dluzej ode mnie :) i koniec koncow zgody z naszej
    strony nie bylo; z poczatku troche mi bylo glupio, ze blokuje inicjatywe
    gospodarcza pana D, ale teraz patrzac z perspektywy przyznaje racje matce...

    po jakims czasie ku mojemu zdziwieniu "salon kosmetyki pojazdow" zostal
    otwarty bez naszej zgody; bylo by pol biedy gdyby dzialal zgodnie z opisem
    jaki dal mi pan D, ale salon okazal sie byc przede wszystkim najzwyklejsza
    myjnia samochodowa, gdzie okna i drzwi budynku w ktorym proceder sie rozgrywa
    nie sa w stanie wyciszyc dzialajacych urzadzen typu odkurzacze do tapicerki
    czy sprezarki wytwarzajace odpowiednie cisnienie wody, poza tym dosc
    uciazliwe sa samochody wjezdzajace i wyjazdzajace z posesji pana D; dla
    obserwatora postronnego moze sie wydawac ze niedogodnosci nas dotykajace nie
    sa wielkie, ale co innego odczuwa sie chcac zrelaksowac sie w godzinach
    przedpoludniowych na tarasie w ogrodku gdy caly czas brzecza za uszami
    sprezarki, a samochody wjezdzaja i wyjezdzaja....

    pomijajac sprawy dotykajace dnia codziennego bardzo interesuje mnie rowniez
    kwestia zwiazana z niewatpliwym spadkiem wartosci mojej dzialki; jesli bede
    chcial sprzedac dom to nie sadze zeby ktorykolwiek z zainteresowanych
    powiedzial "och to przeciez tylko salon kosmetyki samochodowej, dlatego
    zaplacimy panu nawet wiecej"; bardziej prawdopodobne jest to ze beda
    mowic: "k$%&@, panie, przeciez to myjnia samochodowa, i pan chce za ten dom
    tyle kasy???"

    no wlasnie, to by bylo na tyle, watpie czy komukolwiek udalo sie przebrnac
    przez moje zale az do tego punktu, tym co dotrwali dziekuje z calego serca
    proszac jednoczesnie o uwagi, wskazowki, opinie, kazdy glos sie liczy i za
    kazda odpowiedz bede wdzieczny

    pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz z gory dziekuje za ewentualna pomoc!