  • Data: 2003-10-31 11:14:49
    Temat: Re: prawo sasiedzkie
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <h...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
    news:bns96s$ih6$1@inews.gazeta.pl...

    > wygrzebałem artykuł o którym piszesz, na marginesie - coraz ciezej znalezc
    > jakis bezplatny serwis w internecie...
    >
    > Art. 144. Właściciel nieruchomości powinien przy wykonywaniu swego prawa
    > powstrzymywać się od działań, które by zakłócały korzystanie z
    nieruchomości
    > sąsiednich ponad przeciętną miarę, wynikającą ze społeczno-gospodarczego
    > przeznaczenia nieruchomości i stosunków miejscowych.
    >
    > no i tu oczywiscie pytania nasuwaja mi sie nastepujace:
    > -kto odpowiada za sprawdzanie czy "przecietna miara" zostala
    przekroczona...?

    Sad.. :-))

    > -jak sprawdzic jakie jest przeznaczenie nieruchomosci? czy jest jakis
    rejestr?

    Generalnie z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. To jesli
    chodzi o przeznaczenie nieruchomosci. Ale pojecie spoleczno-gospodarcze
    przeznaczenie nieruchomosci jest pojeciem ciut szerszym.

    > -zakladajac ze jest to dzielnica domkow jednorodzinnych to czy
    przeznaczenie
    > z "mieszkalnego" mozna zmienic na "gospodarcze" bez zgody sasiadow?

    to nie tak. On nie zmienil przeznaczenia gruntu. Dzialalnosc moze tam
    prowadzic. Ew. zgoda sasiadow bylaby mu potrzebna w wypadku gdyby pozniej
    ktos sie rozmyslil i nie chcial miec myjni "przez plot". Zawsze moglby
    powiedziec ze "wiedzial pan/pani co tam bedzie i zgodzil sie pan na to. A
    teraz ja ponoslem koszty i kto mi za to zwroci?"

    > -co rozumiec przez "stosunki miejscowe"?

    To czy np w najblizszym sasiedztwie jest prowadzona jeszcze jeszcze jakas
    dzialalnosc gosp. piekarnia, smazalnia ryb :-), kuznia itp. Czy nikomu to
    nie przeszkadza, czy od dawna takie rodzaje dzialalnosci istnieja itp.
    Caloksztalt takich wzajemnych odzialywan to wlasnie stosunki miejscowe.

    > art222 § 2. Przeciwko osobie, która narusza własność w inny sposób aniżeli
    > przez pozbawienie właściciela faktycznego władztwa nad rzeczą, przysługuje
    > właścicielowi roszczenie o przywrócenie stanu zgodnego z prawem i o
    > zaniechanie naruszeń.
    > w takim razie od czego zaczac? czy na podstawie tych artykulow mozna cos
    > zdzialac czy bedzie to ciagnaca sie w nieskonczonosc walka z
    wiatrakami...?

    Porozmawiaj z tym 2 sasiadem czy jemu tez to przeszkadza.
    Do sadu z powodztwem o zaniechanie naruszen. Do sadu bedzie nalezalo
    sprecyzowanie jak ten "myjniarz" bedzie musial sie zachowac.
    Czy walka z wiatrakami.. raczej nie. Sad albo przychyli sie albo nie.

    Ale moze ktos z grupowiczow zabierze tutaj glos. Jak to moze wygladac od
    strony praktycznej?