    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo do spadku
    Date: Sun, 6 May 2012 13:59:23 -0700 (PDT)

    witam
    sprawa dość skomplikowana, przynajmniej do ogarnięcia przeze mnie...
    oczywiście wybieram się do prawnika, ale zasięgnę opinii
    grupowiczów :-)
    Ojciec, gdy miałem kilka lat, wyjechał do USA i słuch po nim zaginął
    (przynajmniej teoretycznie), był poszukiwany, ścigany za alimenty i
    przez interpol za jakieś ciemne sprawy, matka uzyskała rozwód, jako że
    został uznany za zaginionego. Ojciec miał brata i rodziców (moi
    dziadkowie). Dziadkowie zmarli, brat ojca zerwał kontakty ze mną i
    matką (z moim ojcem miał w tajemnicy kontakt). Po dziadkach zostało
    mieszkanie, w którym zamieszkał brat ojca, pozostały też wartościowe
    rzeczy (kolekcje, jakieś lokaty, nie wiem dokładnie, ale byli
    bogaci...). Potem zmarł ojciec (dostałem anonimowo akt zgonu od jego
    drugiej amerykańskiej żony, ale nic z nim nie robiłem). Teraz okazało
    się, że brat ojca sprzedał mieszkanie po dziadkach, ale jakoś
    dotychczas nie skontaktował się ze mną w sprawie podziału spadku po
    nich... No i teraz pytania:
    czy mam szansę coś ugrać? jakiś spadek, jakiś zachowek?
    nie wiem oczywiście (nikt mnie nie wtajemniczał) czy dziadkowie
    spisali testament, czy brat ojca spłacił go, jakie dokumenty
    posiada...
    druga sprawa, czy realne jest (czy w ogóle ruszać sprawę) ruszenie
    sprawy "amerykańskiego" spadku po ojcu? nie wiem gdzie mieszkał, nie
    mam danych drugiej żony, nie wiem czy miał majątek, czy długi, czy
    miał jeszcze inne dzieci... mam tylko amerykański akt zgonu...

    pozdrawiam
    s_13