  • Data: 2012-05-08 09:24:28
    Temat: Re: prawo do spadku
    Od: s...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

    > To Twój ojciec płacił alimenty sądowi? Za co?

    sorry... może niepoprawnie się wyraziłem, nomenklatura prawnicza jest mi obca...:-)
    chodzi o to, że matka po zniknięciu ojca złożyła pozew o alimenty, sad zasądził je,
    ale on nie płacił, przez jakiś czas alimenty wypłacał ZUS, ciągle sprawdzając, czy
    ojciec się nie ujawnił, po uznaniu go za zaginionego i zaocznym rozwodzie, alimenty z
    Zusu też się skończyły, ale jakby teraz wyszło z worka, że się po prostu ukrywał,
    mając kontakt z bratem (dowód - ewentualne umowy majątkowe z bratem), to ze spadku po
    nim sąd (komornik) powinien ściągnąć te zobowiązania (alimenty do 26 roku mojego
    życia), nie wiem, czy na konto ZUSu czy też matki, co jakiś czas ZUS wysyłał pisma do
    matki, z pytaniem czy się nie ujawnił, bo ciąży na nim zobowiązanie wobec państwa
    polskiego, czy jakoś tak, a wszelkie próby ukrycia tego faktu to różne paragrafy...

    pozdrawiam
    s_13