  • Data: 2005-06-21 21:59:04
    Temat: prawo autorskie a wzory i definicje matematyczne
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pisze prace magisterską z zakresu informatyki, w której jest mnóstwo
    wzorów matematycznych i sporo definicji. Nie chce popełniać plagiatu
    dlatego KAŻDĄ definicję staram sie pisać od nowa, inaczej niż we
    wszystkich znanych mi książkach... Jednak przy n-tej próbie ponownego
    wynajdywania koła mam już dość. Jeszcze gorzej jest ze wzorami
    matematycznymi... tutaj prawie nie ma możliwości żeby coś zapisać
    inaczej (i zachować przy tym czytelność).

    Ustawa o prawie autorskim wyraźnie mówi że wzory matematyczne są objęte
    ochroną prawną (utwór wyrażony symbolami matematycznymi). Tak więc nie
    mam prawa używać wzorów znalezionych w książce bez zgody autora. Co
    więcej każda przeróbka takiego wzoru będzie wpadała pod prawa zależne.

    Skontaktowanie sie z autorem jest dość trudne bo te same wzory występują
    w różnych książkach (są przepisywane przez autorów z lekkimi
    modyfikacjami) a prawdziwy autor może mieszkać gdzies zagranicą.

    Co zrobić w takiej sytuacji ?

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.