  • 21. Data: 2007-11-13 20:18:51
    Temat: Re: prawa autorskie - co z zrobić aby móc wykazać w przyszłości ze jest się autorem
    Od: Paweł <p...@b...spamu.pl>

    Piotr Kubiak pisze:

    > Na koniec przychodzi mi do głowy tylko steganografia - to takie bardziej
    > zaawansowane Easter Eggs :).

    Steganografia w plikach tekstowych, to może być co najmniej ciężkie do
    zrealizowania.

    Paweł

  • 22. Data: 2007-11-13 22:52:52
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Paweł <p...@b...spamu.pl> writes:

    > Ciekawa metoda, zwłaszcza, że łatwa do zastosowania.

    I tania. Wymyśliłem na poczekaniu, właśnie na podstawie sposobu
    zastosowanego przy rozwiązywaniu sporu SCO a Linux.

    > Można skorzystać z konta na Gmail + aplikacji która pozwala używać
    > te konto jak zwykły dysk. Wtedy pozostaje tylko kopiowanie z folderu
    > do folderu i po sprawie.

    Chodzi przede wszystkim o pewność, że nikt inny poza dostawcą konta
    poczty elektronicznej nie ma wpływu na zapisaną w nagłówkach listu
    datę otrzymania listu. Wówczas decydującą wartość dowodową ma właśnie
    zapisana w nagłówku listu data pojawienia się tego listu w skrzynce.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 23. Data: 2007-11-13 22:56:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    [...]

    > W innym poście zaproponowano metodę wysyłania codziennych migawek
    > kodu źródłowego - dobre, o ile wątkotwórca na nie korzysta z systemu
    > kontroli wersji

    A co ma piernik do wiatraka?

  • 24. Data: 2007-11-13 23:10:48
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Paweł <p...@b...spamu.pl> writes:

    [...]

    > No właśnie. Co mogę robić z tym kodem?

    Raczej nic. Dlatego właśnie oprogramowanie się licencjonuje,
    a nie sprzedaje.

  • 25. Data: 2007-11-13 23:15:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [...]

    > Chyba niewiele - trzymać jako element "autorskości" i tyle.

    Powiesić wydruk na ścianie albo wydrukować w postaci książkowej
    i czytać dzieciom do poduszki (http://www.lispmachine.net/).

  • 26. Data: 2007-11-14 00:04:04
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Paweł wrote:

    > Steganografia w plikach tekstowych, to może być co najmniej ciężkie do
    > zrealizowania.

    Doczytaj. Nie ma różnicy czy plik jest "tekstowy" czy jakikolwiek inny.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 27. Data: 2007-11-14 00:09:32
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:
    > Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:
    >
    > [...]
    >
    > A co ma piernik do wiatraka?

    Rzekomy autor może twierdzić, że wątkotwórca miał dostęp do repozytorium
    i codziennie sobie na pocztę wysyłał stan prac. Chociaż w sumie to bez
    repozytorium też tak może powiedzieć...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 28. Data: 2007-11-14 09:09:08
    Od: Paweł <p...@b...spamu.pl>

    Piotr Dembiński pisze:
> [...]
    > Jeśli jesteś paranoikiem, to możesz te skrawki przesyłać w postaci
    > zaszyfrowanej własnym kluczem kryptograficznym.

    Jest też inny sposób - usługa kwalifikowanego znacznika czasu. Która
    zgodnie z ustawą o podpisie elektronicznym wywołuje skutki prawne daty
    pewnej.

    Zatem zapewnia niepodważalność istnienia danej rzeczy w danym czasie.

    Paweł

  • 29. Data: 2007-11-14 22:48:56
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

> [...]

    > repozytorium i codziennie sobie na pocztę wysyłał stan prac.
    > Chociaż w sumie to bez repozytorium też tak może powiedzieć...

    Jeśli wysyłasz przed umieszczeniem w repo, to twoje maile będą lądować
    w skrzynce odbiorczej szybciej, niż maile takiej osoby. Jeśli taka
    osoba będzie fałszować czas otrzymania listu, to ratunkiem jest
    wybranie właśnie niezależnego, dużego i bezpiecznego dostawcy poczty
    elektronicznej, który jest bardziej wiarygodny od takiego, który
    pozwala na fałszowanie nagłówków listu.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 30. Data: 2007-11-14 22:50:46
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Paweł <p...@b...spamu.pl> writes:

> [...]
    > daty pewnej.
    >
    > Zatem zapewnia niepodważalność istnienia danej rzeczy w danym czasie.

    Fakt, dostawcy poczty elektronicznej rzeczywiście mogliby to stosować.