  • 11. Data: 2009-09-06 19:02:51
    Temat: Re: potwierdzenie wpłaty na konto
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 18:29
    (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h80o0t$5dj$1@inews.gazeta.pl>):

    > i w zasadzie tak powinno być, nie przynosić żadnych potwierdzeń, żadnych
    > komplikacji, a po prostu urzędnikom obsługującym interesantów udostępniać
    > jakiś w miarę szybki dostep do uiszczonych wpłat, czy to bezpośrednio
    > dorachunku bankowego, czy wykaz wtórny - przychodzi klient, urzędnik
    > sprawdza i sprawa jasna.

    No właśnie w urzędach i na uczelniach jest z tym problem, bo oni mają
    zazwyczaj 1 konto i taka zwykła biurwa nie ma nawet praw do zaglądania co
    tam na tym koncie się dzieje.

    > wiadomo, że przelewy ELIXIR w zasadzie chodzą "z dnia na dzień", czasem
    > tego samego dnia...

    Tylko, że nie ma systemu spinającego Panią Księgową z Szeregowymi
    Biurkowcami.
    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 12. Data: 2009-09-07 10:15:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 12:59
    (autor spp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h804n2$5cs$1@news.onet.pl>):

    > Czyli dokładnie tak, jak z każdym dokumentem. :) Cokolwiek by na nim nie
    > było napisane jest wart tyle ile papier na którym go stworzono. :)

    Dlatego sztuka fałszowania dokumentów oraz techniki ich zabezpieczania od
    wieków są na topie. Na szczęście dla przelewów zabezpieczeniem jest
    sprawdzenie stanu konta.

  • 13. Data: 2009-09-07 15:44:43
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Sep 6, 9:23 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > potwierdzenia już tego powiedzieć nie można.
    >
    > Z drugiej strony nie ma przepisu, który by jakoś nakazywał albo
    > zakazywał stosowanie dokumentu z pieczątką lub bez.
    >
    > Najlepszym dowodem dokonania przelewu jest uznanie rachunku wierzyciela.
    > Jeśli wierzyciel ma wątpliwości, czy przelew dotarł, może to sprawdzić.
    > Jeśli przelewu nie było, to nie pomogą potwierdzenia, choćby z pieczątką
    > i podpisem.
    >
    > W praktyce jednak w urzędach honorują potwierdzenia bez pieczątki. W
    > końcu nawet jakby przelew nie dotarł, wiadomo będzie kogo ścigać, może

    Ja tam prawnikiem nie jestem, ale przeciez caly problem z wymaganiem
    pieczatki na potwierdzeniu przelewu polegal na tym, ze kiedys
    monopolista w drobnych wplatach byla poczta i ludzie sie przyzwyczaili
    - tak czy nie? W momencie kiedy Kowalski nagle mogl sam zrobic przelew
    za wode, gaz albo kilo siana, nikt nie chcial ryzykowac w
    potwierdzenie przelewu bez dodatkowych potwierdzen. Co rowniez
    wynikalo z historycznych przejsc z wplatami na poczcie / w banku nie
    poslugujacym sie elixirem - takie przelewy mogly sobie isc i miesiac,
    albo wogole nie isc, bo gdzies sie papierek zawieruszyl.

    Przeciez fakt, ze drukujemy sobie cos, co Bank nam udostepnia na
    stronie nie jest sprzeczne z tym co Liwiusz zayctowal - o nalezytym
    utworzeniu, utrwaleniu, itd.