    From: "f...@g...com" <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potwierdzenie wpłaty na konto
    Date: Mon, 7 Sep 2009 08:44:43 -0700 (PDT)

    On Sep 6, 9:23 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Tyle że jest to "bubel".
    >
    > "Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na
    > informatycznych nośnikach danych, jeżeli dokumenty te będą w sposób
    > należyty utworzone, utrwalone, przekazane, przechowywane i zabezpieczone."
    >
    > Czyli jak bank Ci na ekranie wygeneruje potwierdzenie przelewu, to
    > jeszcze można uznać że nie wymaga to podpisu. Ale o Twoim wydruku
    > potwierdzenia już tego powiedzieć nie można.
    >
    > Z drugiej strony nie ma przepisu, który by jakoś nakazywał albo
    > zakazywał stosowanie dokumentu z pieczątką lub bez.

> [...]

    Ja tam prawnikiem nie jestem, ale przeciez caly problem z wymaganiem
    pieczatki na potwierdzeniu przelewu polegal na tym, ze kiedys
    monopolista w drobnych wplatach byla poczta i ludzie sie przyzwyczaili
    - tak czy nie? W momencie kiedy Kowalski nagle mogl sam zrobic przelew
    za wode, gaz albo kilo siana, nikt nie chcial ryzykowac w
    potwierdzenie przelewu bez dodatkowych potwierdzen. Co rowniez
    wynikalo z historycznych przejsc z wplatami na poczcie / w banku nie
    poslugujacym sie elixirem - takie przelewy mogly sobie isc i miesiac,
    albo wogole nie isc, bo gdzies sie papierek zawieruszyl.

    Przeciez fakt, ze drukujemy sobie cos, co Bank nam udostepnia na
    stronie nie jest sprzeczne z tym co Liwiusz zayctowal - o nalezytym
    utworzeniu, utrwaleniu, itd.