  • 1. Data: 2009-09-05 17:13:18
    Temat: Niedołężni goście w pensjonacie.
    Od: Kotokrólik <m...@g...com>

    Państwo szanowni, proszę o pomoc - jak według prawa powinno się
    postąpić w następującej sytuacji, i jakie kto ma obowiązki.

    Starzy, niedołężni ludzie pojechali z synem na wakacje do małego
    pensjonatu w nadmorskim mieście. Syn jest upośledzony, ma
    kilkadziesiąt lat. Jeździli tak wiele lat, ale teraz - problem.
    Choruje, Ale to nie dom opieki, nie ma nikogo, kto by potrafił się
    nimi zająć. Przypadkowi ludzie pomagają, czasem zaniosą do lekarza czy
    umyją, ale ci ludzie muszą wrócić do domu, gdzie mają dozór
    pielęgniarki środowiskowej.
    Tylko jak to przeprowadzić?

  • 2. Data: 2009-09-05 17:19:00
    Temat: Re: Niedołężni goście w pensjonacie.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kotokrólik pisze:
> [...]
    > nimi zająć. Przypadkowi ludzie pomagają, czasem zaniosą do lekarza czy
    > umyją, ale ci ludzie muszą wrócić do domu, gdzie mają dozór

    Co się stało przez kilka tygodni, że pojechać mogli, ale wrócić już nie?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-05 17:49:03
    Od: Kotokrólik <m...@g...com>

    >    Co się stało przez kilka tygodni, że pojechać mogli, ale wrócić już nie?

    Syn (upośledzony, trudny kontakt) skarżył się na ból, zasłabł, trafił
    do szpitala. Na początku chodził, po tygodniu niemal się nie podnosi.
    Widzę (jestem gościem tego pensjonatu), że bezwzględnie wymaga opieki
    lekarskiej i pielęgniarskiej.

  • 4. Data: 2009-09-07 12:45:31
    Od: "Jan Kowalski" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeśli właściciel pensjonatu nie chce narobić sobie smrodu powinien odwieźć ich
    na swój koszt do miejsca zamieszkania wynajmując ewentualnie (jeśli to będzie
    konieczne) karetkę. A na drugi rok szlaban.

  • 5. Data: 2009-09-10 21:12:22
    Od: "Kotokrólik" <m...@g...kropka.kom>

    Jan Kowalski wrote:
> [...]
    > odwieźć ich na swój koszt do miejsca zamieszkania wynajmując
    > ewentualnie (jeśli to będzie konieczne) karetkę. A na drugi rok

    Już. Sami zapłacili za transport ambulansem do domu. Trochę nerwów
    kosztowało to wszystko, czasu, pieniędzy też (taksówki do szpitala,
    sprzątanie, pościel). Ale, w sumie, chory nareszccie trafił do szpitala.

    A służba zdrowia - wiadomo. NFZ zainteresować

    (Lekarz rodzinny - ja na wizyty domowe nie jeżdżę, pan poczeka godzinę na
    dyżurnego. Dyżurny: Od wizyt domowych są rodzinni, ja tu sam na cały powiat
    jestem. Pogotowie - spadówa panie, sio.)