  • 1. Data: 2009-09-06 07:00:20
    Temat: potwierdzenie wpłaty na konto
    Od: <d...@g...pl>

    Muszę wpłacić kilkaset złotych na konto Urzędu. Jako, że na pocztę mi
    stanowczo nie po drodze, chcę zrobić przelew online i wydrukować
    potwierdzenie. Może trochę przesadzam, ale dmuchając na zimne zastanawiam
    się czy Pani z Urzędu nie będzie robić mi pod górkę. Najbardziej martwiący
    jest ten brak wszechwładnej pieczątki. Jak przygotować się do rozmowy?

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 2. Data: 2009-09-06 08:15:36
    Temat: Re: potwierdzenie wpłaty na konto
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2009 09:00:20 +0200, d...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > się czy Pani z Urzędu nie będzie robić mi pod górkę. Najbardziej martwiący
    > jest ten brak wszechwładnej pieczątki. Jak przygotować się do rozmowy?

    Na wydruku z banku (przynajmniej z mBanku tak jest) widnieje wyraźnie,
    że dokument nie wymaga stempla ani podpisu.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2009-09-06 08:23:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MadMan pisze:

    > Na wydruku z banku (przynajmniej z mBanku tak jest) widnieje wyraźnie,
    > że dokument nie wymaga stempla ani podpisu.

    Tyle że jest to "bubel".

    "Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na
    informatycznych nośnikach danych, jeżeli dokumenty te będą w sposób
    należyty utworzone, utrwalone, przekazane, przechowywane i zabezpieczone."

    Czyli jak bank Ci na ekranie wygeneruje potwierdzenie przelewu, to
    jeszcze można uznać że nie wymaga to podpisu. Ale o Twoim wydruku
    potwierdzenia już tego powiedzieć nie można.

    Z drugiej strony nie ma przepisu, który by jakoś nakazywał albo
    zakazywał stosowanie dokumentu z pieczątką lub bez.

    Najlepszym dowodem dokonania przelewu jest uznanie rachunku wierzyciela.
    Jeśli wierzyciel ma wątpliwości, czy przelew dotarł, może to sprawdzić.
    Jeśli przelewu nie było, to nie pomogą potwierdzenia, choćby z pieczątką
    i podpisem.

    W praktyce jednak w urzędach honorują potwierdzenia bez pieczątki. W
    końcu nawet jakby przelew nie dotarł, wiadomo będzie kogo ścigać, może
    nawet za oszustwo.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-09-06 09:14:15
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2009 09:00:20 +0200, d...@g...pl napisał(a):

    > Musze wp?aciae kilkaset z?otych na konto Urzedu. Jako, ?e na poczte mi
    > stanowczo nie po drodze, chce zrobiae przelew online i wydrukowaae
    > potwierdzenie. Mo?e troche przesadzam, ale dmuchaj?c na zimne zastanawiam
    > sie czy Pani z Urzedu nie bedzie robiae mi pod górke. Najbardziej martwi?cy
    > jest ten brak wszechw?adnej piecz?tki. Jak przygotowaae sie do rozmowy?

    W rozmowie możesz powołać się na §20 p.3 i 4 i 5 Rozporządzenia Ministra
    Sprawiedliwości z dn. 19.gru.2006 Dz.U. nr 247 poz 1811
    co prawda dotyczy to Krajowego Rejestru Sądowego, ale argumentem może być,
    że jeśli oni mogą, to nie widzisz przeszkód, aby ten urząd w którym
    załatwiasz sprawę też mógł

    akt prawny znajdziesz w www.sejm.gov.pl lub www.abc.com.pl

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny

  • 5. Data: 2009-09-06 09:44:42
    Od: marjan <k...@g...com>

    d...@g...pl pisze:
> [...]
    > się czy Pani z Urzędu nie będzie robić mi pod górkę. Najbardziej martwiący
    > jest ten brak wszechwładnej pieczątki. Jak przygotować się do rozmowy?

    Gdy kiedyś musiałem dokonać wpłaty na konto i dostarczyć potwierdzenie
    (wydaje mi się, że była to opłata rekrutacyjna na studia, ale pewny nie
    jestem) a zrobiłem to właśnie przez internet, to przy przyjmowaniu
    dokumentów kazali mi napisać na tym wydrukowanym potwierdzeniu "Przelew
    wykonałem" i się podpisać :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 6. Data: 2009-09-06 10:52:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 11:44
    (autor marjan
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h800a1$4i3$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > jestem) a zrobiłem to właśnie przez internet, to przy przyjmowaniu
    > dokumentów kazali mi napisać na tym wydrukowanym potwierdzeniu "Przelew

    Bo tak naprawdę to każde potwierdzenie jest tyle warte, ile ma się zaufania
    do składającego. Tak naprawdę dopiero wpływ na konto może cokolwiek
    potwierdzać.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 7. Data: 2009-09-06 10:59:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tristan pisze:

    > Bo tak naprawdę to każde potwierdzenie jest tyle warte, ile ma się zaufania
    > do składającego. Tak naprawdę dopiero wpływ na konto może cokolwiek
    > potwierdzać.

    Czyli dokładnie tak, jak z każdym dokumentem. :) Cokolwiek by na nim nie
    było napisane jest wart tyle ile papier na którym go stworzono. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-09-06 15:22:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MadMan wrote:

    > Na wydruku z banku (przynajmniej z mBanku tak jest) widnieje wyraźnie,
    > że dokument nie wymaga stempla ani podpisu.

    taaa, a czego ten napis dotyczy? hint: jakiego to dokumentu on dotyczy?

  • 9. Data: 2009-09-06 16:29:13
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 06 Sep 2009 12:52:38 +0200, Tristan napisał(a):

    > Tak naprawdę dopiero wpływ na konto może cokolwiek
    > potwierdzać.

    i w zasadzie tak powinno być, nie przynosić żadnych potwierdzeń, żadnych
    komplikacji, a po prostu urzędnikom obsługującym interesantów udostępniać
    jakiś w miarę szybki dostep do uiszczonych wpłat, czy to bezpośrednio
    dorachunku bankowego, czy wykaz wtórny - przychodzi klient, urzędnik
    sprawdza i sprawa jasna.
    wiadomo, że przelewy ELIXIR w zasadzie chodzą "z dnia na dzień", czasem
    tego samego dnia...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii

  • 10. Data: 2009-09-06 16:34:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > nie jestem) a zrobiłem to właśnie przez internet, to przy przyjmowaniu
    > dokumentów kazali mi napisać na tym wydrukowanym potwierdzeniu

    to i tak niezle - ja pamietam ze jeszcze kiedys wlasnie panie w
    dziekanatach był pod tym wzgledem najbardziej wymagajace.
    W Us było ok, w ZUS było ok, w dziekanacie - brak pieczatki...

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert