  • 61. Data: 2023-11-19 21:46:22
    Temat: Re: postrzelony rolnik
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 18:23, Shrek pisze:

    > Czy przed chwilą nie pisałeś że od

    Nie widzisz co pisałem i się mnie pytasz? Jesteś botem?

    > Spróbuj...  Wydawałoby się że jako kulson powinieneś rozumieć że należy
    > udowodnić albo przynajmniej uprawdopodobnić jakiś fakt a nie domagać się
    > dowodu na nieistnienie danej okoliczności...

    To znajdź informację, jak daleko leci pocisk :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 62. Data: 2023-11-19 21:56:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie widzisz co pisałem i się mnie pytasz? Jesteś botem?

    Widzaiałem raz piszesz że od amunicji, raz że od długosci lufy. Od
    jednego i drugiego.

    > To znajdź informację, jak daleko leci pocisk :-)

    Po co - ty twierdzisz, że 10km ty szukaj.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2023-11-19 22:44:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 21:56, Shrek pisze:
    > Widzaiałem raz piszesz że od amunicji, raz że od długosci lufy. Od
    > jednego i drugiego.
    I jeszcze kilkunastu innych parametrów. Na pewno nie od karabinu w
    każdym razie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 64. Data: 2023-11-19 23:04:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I jeszcze kilkunastu innych parametrów. Na pewno nie od karabinu w
    > każdym razie.

    Oczywiście że od karabinu również - sam napisałeś - długośc lufy, To
    gdzie te 10km?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2023-11-20 11:09:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 19 Nov 2023 13:47:21 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Strzelił, a ktoś tam zaczął w innym miejscu krzyczeć i
    > machać. Czy z tego wynika, że zabił kogoś?

    Sąd uznał, że kulson zabił, a kościelny nie udzielił pomocy.
    Z nudów przypomnę, że bajdurzyłeś wtedy o jakiejś innej osobie, która mogła
    strzelać do chłopaka, a z kulsona robi się ofiarę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 66. Data: 2023-11-20 11:12:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 18 Nov 2023 13:48:08 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Strzelić mogła inna osoba, która uciekła
    > skutecznie

    Napisz od razu, że to był dziennikarz.
    Po co ta wstrzemięźliwość.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 67. Data: 2023-11-20 11:25:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 19 Nov 2023 15:00:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wiesz, że na pewno nie pisałem o czymś takim? Ale to byś musiał rozumieć
    > słowo pisane.

    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/lsFHpW3l-
    Us/m/lolZIMABAgAJ

    Jak nie, kiedy tak. Obiecywałeś załatwić sprawę prawie dwa tygodnie temu:
    "Po prostu nie mogę teraz sprawdzić. W weekend może kolega
    przyniesie na strzelnicę."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 68. Data: 2023-11-20 11:28:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Nov 2023 13:48:08 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    [...]

    > Pytanie, czy gdzieś w innej części poligonu nie prowadzono strzelań
    > amunicja bojową. Bo może kłusownicy kłusownikami, a pocisk wymknął się
    > ze strzelnicy.
    >
    > Po za tym, z tym aresztowaniem, to kodeks określa kogo i kiedy można
    > aresztować. W wypadku nieumyślnego przestępstwa popełnionego przez osobę
    > posiadającą legalnie broń (nie karana, znane miejsce zamieszkania), to
    > nie mam za bardzo pomysłu na przesłanki tymczasowego aresztowania.

    Przeslanki sa przeciez prawia zawsze te same:
    -obawa przed mataczeniem/zabezpieczenie prawidlowego przebiegu
    postępowania,
    -grożąca wysoka kara i możliwość ucieczki.

    A że sądy się przyzwyczaiły i "idą prokuratorom na rękę" ...

    > Po za
    > tym sam fakt, że mężczyźni uciekali nie stanowi dowodu, że oddali
    > strzał. Uciekali, bo kłusowali.

    Co jest przestępstwem i uzasadnia aresztowanie :-)

    Ale jakie tam "uciekali" - jogging sobie w lesie uprawiali, albo po
    prostu szli w swoją stronę.

    Poza tym "myśliwi", wiec nie kłusowali.

    > Strzelić mogła inna osoba, która uciekła
    > skutecznie. Sądzę, że jeśli zachował się pocisk, to konieczna będzie
    > ekspertyza mechanoskopijna, a to w praktyce kilka miesięcy.

    Przy czym sama ekppertyza to ile - trzy dni w zlych ukladach?
    A obywatel ma siedziec pare miesiecy ... bo minister nie rozbudował
    laboratoriów? To sie do ETPCz nadaje.

    Niestety - chyba czesto pocisk w takim stanie, ze uniemozliwia
    identyfikacje.

    J.

  • 69. Data: 2023-11-20 16:47:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jeszcze bardziej od Shreka odlatujesz. Jak na zawodach strzeleckich ktoś
    > na trybunach zaintonuje "Miedzynarodówke", to z tego wynika, że zawodnik
    > trafił "10". Nie? Jak to!? Przecież trafił "10".

    Ale trafił, bo strzelał.
    Czego znowu nie rozumiesz?

    Przecież ten chłopak nie zginął dlatego, że ktoś krzyczał i machał
    rękami, lecz dlatego, bo ktoś strzelił.

    Bardziej odlecieć niż ty się nie da.

    > I teraz wiesz, czemu Tobie, czy Shrekowi nei warto tłumaczyć. I tak nie
    > zrozumiesz i i tak po pewnym czasie w wątku z tym nie  związanym
    > będziesz pajacował.

    Tu się zgadzamy, twoich sprzecznych z rozumem "tłumaczeń" nie da się
    zrozumieć.

    > To ziemia nie jest płaska?

    Nie jest.
    Ale za to jesteś tak samo głęboko przekonany, że coś wyjaśniasz.

    > Nie wiem, czy Ci już pisałem, ale nie należysz do ludzi, na których
    > aprobacie mi zależy.

    A co mnie to obchodzi?
    Jak masz z tym problem, to idź do specjalisty.

    > Co więcej, im bardziej moje zdanie są od Twojego
    > odległe, tym lepiej.

    Tym więcej pracy będzie miał specjalista.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 70. Data: 2023-11-20 18:59:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > masz mieć tzw. kulochwyt. Czyli zasadniczo po prostu wzniesienie albo
    > strzelać z ambony, drzewa bądź wzgórza tak, by pocisk nie trafiwszy,
    > albo przebiwszy się przez cel uderzył w ziemię.
    >
    > Część myśliwych jednak ma swoje przemyślenia. Jak przykładowo Jeleń stoi
    > na wzniesieniu, to strzelają, bo przecież za nim jest niebo. Tyle, że
    > taki pocisk lobem przelatuje nad wzgórzem i sobie leci dalej. Może w coś
    > trafić. Prawdopodobieństwo jest niewielkie, bo na zwierzęta przeważnie
    > się w lasach poluje, a nie miastach. Ale raz na czas nawet mało

    A jak przepisy nakazuja oddac strzal ostrzegawczy, w powietrze,
    w tym takze policjantom, to gdzie ten pocisk spada?
    Raczej z pistoletu niz z kałasza ... ale moze i z kałasza ...

    J.